تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۶ دریاچه باورنکردنی در دنیا +عکس

  • کد خبر : 26405
  • 13 اسفند 1392 - 9:00
۶ دریاچه باورنکردنی در دنیا +عکس

دریاچه های بسیاری در دنیا وجود دارند اما همه آن ها به نوعی متفاوت و زیبا نیستند و تفاوت های کمی با هم دارند. در میان دریاچه های مختلف دنیا برخی بسیار عجیب و باورنکردنی هستند.

 

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر، وقتی محیط بزرگ از آب با خشکی محاصره شود دریاچه ایجاد می شود. دریاچه های مختلفی در دنیا وجود دارند که بزرگترین آن ها در شمال کشور ما قرار دارد. بسیاری از دریاچه های هستند که ویژگی های خاصی و منحصر به فردی دارند که به آن ها اشاره می کنیم.** دریاچه پلیتوایس

یکی از شگفت انگیزترین دریاچه های دنیا را می توان در کرواسی پیدا کرد. این دریاچه مجموعه ای از ۱۶ دریاچه متفاوت است که با آبشارهای بسیار زیبا به یکدیگر متصل شده اند. این منطقه زیستگاه موجودات بسیاری زیادی است که برخی از آن ها از جمله نادرترین موجودات دنیا به حساب می روند. این دریاچه همچنین یکی از پاک ترین آب ها را دارد و گاهی بر اثر تغییر فصل رنگی دریاچه ها متفاوت می شود.

** دریاچه جوشان

در جمهوری دومنیک دریاچه ای نه چندان بزرگ اما جالب وجود دارد. این دریاچه همیشه مملو از بخارهای زیاد و حباب های داغ است چرا که آب دریاچه بسیار جوشان و غیرقابل تحمل است. این دریاچه در نزدکی کارائیب قرار دارد و اندازه آن نزدیک به ۶۰ تا ۱۰۰ متر است ولی هر ساله افراد زیادی را به سمت خود می کشاند.

** دریاچه ۵ گل

چین میزبان یکی از شگفت انگیزترین دریاچه های دنیا به نام دریاچه پنج گل است. نام این دریاچه به این علت پنج گل گذاشته شده است که رنگ های مختلفی مانند زرد، سبز و آبی را می توان در ان به راحتی دید. همچنین درخت هایی با قدمت های طولانی در بستر این دریاچه هستند که به علت شفافت بی اندازه آب کاملا قابل دیدن اند. این دریاچه به عنوان یکی از نمادهای اصلی پارک ملی چین شناخته می شود.

** دریاچه بایکال

روسیه کشوری است که از قدیمی ترین و البته عمیق ترین دریاچه دنیا محافظت می کند. این دریاچه در بیشترین حالت ۱۶۳۷ متر عمق دارد و به چشم آبی سیبری شهرت پیدا کرده است. این دریاچه همچنین ۲۰ درصد اب شیرین دنیا را در خود جای داده است و در آن بیش از ۱۷۰۰ گونه جانوری زندگی می کند. این دریاچه نزدیک به ۲۵ میلیون سال سن دارد و به عنوان قدیمی ترین دریاچه دنیا شناخته می شود. همچنین میزان آبی که در آن جای دارد نزدیک به یک سوم از آب دریای مازندران است.

** دریاچه تی تی کاکا

در مرز بین بولیوی و پرو دریاچه ای وجود دارد که به عنوان بلندترین دریاچه دنیا شناخته می شود. این دریاچه در ارتفاع ۳۸۱۲ متری از سطح زمین قرار دارد و با توجه به حجم آبش بلندترین دریاچه دنیا است که قابلیت دسترسی آسان دارد. این دریاچه همچنین عنوان بزرگترین دریاچه آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داده است.

** دریاچه کراچی

روسیه همانطور که دیدید میزبان خوبی برای دریاچه بایکال بوده است اما در این کشور دریاچه دیگری نیز به نام کراچی وجود دارد که به عنوان یکی از آلوده ترین نقاط زمین شناخته می شود. این دریاچه از سال ۱۹۵۱ محلی برای دفن پسماندهای رادیواکتیو بوده است و آب آن به هر ماده شیمیایی آلوده است به طوری که تا چندین کیلومتر اطراف ان حق تردد به کسی داده نمی شود. این دریاچه به تنهایی نزدیک به فاجعه چرنوبیل آلودگی ایجاد می کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x