تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

رشد گوش و بینی از چربی بدن بیمار!

  • کد خبر : 26449
  • 13 اسفند 1392 - 9:20
رشد گوش و بینی از چربی بدن بیمار!

محققان انگلیسی با استفاده از سلول‌های بنیادی استخراج شده از چربی بدن بیمار، بدنبال بازسازی اندام مختلف صورت از جمله بینی و گوش هستند.

 

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،پزشکان بیمارستان گریت اورماند در لندن مطالعه‌ای را با هدف رشد غضروف در محیط آزمایشگاه آغاز کرده‌ و معتقدند که بازسازی اندام مختلف صورت از جمله گوش با استفاده از این روش جدید امکانپذیر خواهد بود. 

درمان ناهنجاری مادرزادی میکروتیا (بدشکلی گوش) که مانع از شکل‌گیری کامل گوش می‌شود، یکی از گزینه‌های مطرح در این روش درمانی است.

 

در حال حاضر غضروف از دنده کودک گرفته شده و سپس توسط جراح به شکل غضروف گوش تراش داده شده و به بدن بیمار پیوند زده می‌شود؛ این روش نیاز به چند مرحله جراحی داشته و علاوه بر باقی ماندن جای زخم، غضروف دنده هرگز ترمیم نمی‌شود.

 

اما محققان در روش جدید از مقادیر کم چربی بدن بیمار استفاده کرده و سلول‌های بنیادی آن را استخراج می‌کنند؛ داربستی به شکل گوش طراحی می‌شود که در محیط مایع سلول‌های بنیادی قرار داده شده و سطح داربست را سلول‌ها می‌پوشانند؛ سپس داربست زیر پوست پیوند زده می‌شود تا گوش بشکل کامل ساخته شود.

 

محققان با استفاده از این روش موفق به تولید غضروف بر روی داربست شده‌اند، اما سنجش ایمنی این روش پیش از پیوند زدن در بدن بیمار به تحقیقات بیشتر نیاز دارد.

 

با استفاده از روش جدید، امکان ساخت غضروف سایر بافت‌های بدن از جمله بینی، همچنین ساخت استخوان با استفاده از همین مواد فراهم خواهد شد.

 

نتایج این دستاورد در مجله Nanomedicine منتشر شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x