تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

لوبیای سحر آمیز در کرج به واقعیت پیوست! + تصاویر

  • کد خبر : 26071
  • 11 اسفند 1392 - 11:54
لوبیای سحر آمیز در کرج به واقعیت پیوست! + تصاویر

دانش آموز پایه سوم ابتدایی در مدرسه دخترانه شایستگان ناحیه ۳ کرج توانست در جشنواره جابرابن حیان با آزمایش تأثیر انواع موسیقی و آیات قرآن کریم بر روی رشد گیاهان نتایج بزرگی را مشاهده کند.

  گروه استانی «کمال مهر» ؛  شقایق بیاتی در باره طرح خود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همیشه این سوال در ذهن من بود که چرا گیاهان در شرایط ظاهرا مساوی به یک اندازه رشد نمی کنند؟ آیا گیاهان برای رشد غیر از آب خاک و نور و خورشید برای رشد به چیز دیگری هم نیاز دارند؟

وی افزود: در تحقیقات فهمیدم انواع موسیقی بر روی گیاهان تاثیرهای متفاوتی دارند. هر گیاه آهنگ و موسیقی خاص خود را دوست دارد. یک محقق هندی به نام دکتر سینگ نشان داد که موسیقی باعث می شود گیاه به مقدار بیشتری اکسیژن آزاد کند مقدار بیشتری رشد کند و مقدار فراوانتری گل یا میوه بدهد. او همچنین ثابت کرد که موسیقی خیلی خشن، رشد گیاه را متوقف می کند و بر عکس، موسیقی ملایم، باعث رشد سریع تر گیاه می شود. خانم دوروتی رتالاک هم در تحقیقاتش برای چند گیاه موسیقی خشن و برای چند گیاه موسیقی ملایم پخش کرد و با تعجب دید که گیاهانی که موسیقی خشن برای آنها پخش می شود سعی می کنند از صدا دور شوند ساقه آنها باریک شد و بعد از مدتی خشک شدند و گیاهانی که موسیقی ملایم برایشان پخش می شود به بلندگو نزدیک شدند و دور آن پیچیده ریشه قویتری پیدا کرده زودتر از وقتش شکوفه کردند.

بیاتی اظهار داشت: در ادامه تحقیقاتی که انجام دادم فهمیدم یک محقق ژاپنی بنام آقای ماساروایموتو قطره آب را به شکل یخ درآورد و با میکروسکوپ در جای تاریک از آن عکس گرفت و در این تحقیق نتایج شگفت انگیزی را بدست آورد. او فهمید که تلاوت آیه “بسم الله الرحمن الرحیم ” برای آب باعث می شود بلور آب زمزم بسیار زیبا می شود. او حتی نشان داد بلورهای آب در مقابل کلمات زیبا (مثل دوستت دارم) و زشت ( مثل من از تو متنفرم) تغییر شکل می دهند. او همچنین ثابت کرد که پخش موسیقی خشن شکل بلور آب را زشت و پخش موسیقی ملایم شکل بلور آب را بسیار زیبا می کند.

این دانش آموز در ادامه گفت: با توجه به این تحقیقات سوال جدیدی در ذهنم بوجود آمد که آیا گیاهان هم درک و شعور دارند؟ آیا انواع آب بر روی رشد گیاهان هم تاثیر می گذارد؟کدام آب برای رشد گیاه موثرتر است؟ چگونه می توان تاثیرانواع موسیقی و آیات قران را بر روی رشد گیاهان مشاهده و آزمایش کرد؟ برای پاسخ دادن به این سوالات ابتدا مقداری آب لوله کشی را با آب زمزم ترکیب کردم و برای آن به مدت سه چهار ساعت در روز آیات قرانی پخش کردم و نامش را آب قرانی گذاشتم. مقداری آب لوله کشی را هم که برایش موسیقی خیلی خشن پخش می کردم آب خشن نامیدم و آب لوله کشی را که موسیقی ملایم برایش پخش میکردم آب موسیقی ملایم نامیدم. در دو آزمایش جداگانه تاثیر پخش آوای ملکوتی قران، انواع موسیقی (ملایم و خشن) و انواع آب (قرانی، موسیقی ملایم و خشن) را بر روی رشد گیاه لوبیا مشاهده کرده به نتایج جالبی رسیدم.

در این دو آزمایش شرایط نور، دما، اندازه گلدان، نوع خاک، نوع دانه و … برای کلیه گلدان ها یکسان بود. گیاه لوبیا با پخش آوای ملکوتی قران و آبیاری با آب قرانی بسیار زودتر، بیشتر و بهتر از پخش هر نوع موسیقی و آبیاری با آب موسیقی رشد می کند. پخش موسیقی ملایم برای گیاه لوبیا و آبیاری با موسیقی ملایم در مقایسه با پخش موسیقی خشن و آبیاری بوسیله آب خشن، نتایج بسیار بهتری در رشد این گیاه داشت.

خداوند در قران کریم و در آیات زیادی مثل سوره حدید، حشر، صف و … می فرماید یسبح لله ما فی السماوات و مافی الارض یعنی همه چیزهایی که در زمین و آسمان است مرا تسبیح می کند. هر ذره ای در دنیا دارای درک، فهم و شعور است و همه درات در دنیا در مقابل خداوند تعظیم و تسبیح می کند.

شقایق بیاتی در خاتمه با سپاس از پدر و مادر خود و اولیای مدرسه در جهت ارائه این طرح خاطر نشان کرد: با توجه به آزمایشات انجام شده می فهمیم که آب و گیاهان هم این طور هستند و خوب و بد را می فهمند، زشت و زیبا را می فهمند و دعا را نیز درک می کنند. حالا که تمام هستی تسلیم خداوند است و خدا را تسبیح می کند پرا ما انسانها که اشرف مخلوقات هستیم از یاد خدا غافل شویم؟

در ادامه طرح آب مقدس و لوبیای سحرآمیز را بخوانید:

طرح آب مقدس و لوبیای سحرآمیز

 

 

منبع: دانش روز
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x