تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

رونمایی از سلاح ناشناخته ایرانی+عکس

  • کد خبر : 26117
  • 11 اسفند 1392 - 13:25
رونمایی از سلاح ناشناخته ایرانی+عکس

رئیس‌جمهور امروز از یک سلاح ناشناخته در وزارت دفاع بازدید کرد.

 

 

به گزارش کمال مهر، حجت‌‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه با حضور در سازمان صنایع دفاع از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید و از نزدیک با مدیران و کارکنان این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.
آخرین تجهیزات پیشرفته ماهواره‌ای و به‌روزترین موشک‌های ماهواره‌بر سامانه‌های جامع فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، سامانه‌های ارتباطی و فاوا، دستاوردهای صنایع دریایی، ‌توانمندی‌های نخبگان جوان وزارت دفاع در مرکز پژوهش‌های پیشرفته و آخرین دستاوردهای دفاعی کشور در سازمان صنایع هوایی از جمله دستاوردها و توانمندی‌هایی بود که رئیس جمهوری از آنها بازدید کرد.

در جریان این بازدید، روحانی از یک سلاح ناشناخته ایرانی نیز بازدید کرد.

این سلاح که نام و مشخصاتی از آن تاکنون به ثبت نرسیده است، سلاحی شبیه به توپ‌های دستی یا نارنجک‌انداز است. تصاویر منتشره نشان می‌دهد که این سلاح دارای ۲ پایه ثابت است که از این پایه‌ها غالبا برای استقرار زمینی و حتی استقرار روی خودروهای زرهی استفاده می‌شود.

رونمایی از سلاح ناشناخته ایرانی+عکس

روی این توپ نیز، یک دوربین نصب شده که نشان ‌می‌دهد این سلاح یک سلاح انفرادی بوده و قابلیت بکارگیری توسط یک خدمه به عنوان خدمه آتش را دارد.

غالب نارنجک‌اندازها، حجم کوچکتر و شکل متفاوت‌تری از این سلاح را دارند بر همین اساس، اگر این سلاح یک نارنجک‌انداز باشد، کالیبر و قدرت انفجاری و تخریب بالایی هم دارد.

به عنوان نمونه، نارنجک‌انداز ۴۰میلیمتری، سلاحی سبک‌تر از این سلاح بوده و قدرت اجرای آتش بالایی دارد. قابلیت سلاح در وضعیت تک تیر و رگبار و هدف‌گیری دقیق توسط دوربین و شلیک ۳۰۰ گلوله در دقیقه از مزایای این نارنجک انداز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کلید واژه
  • دانا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x