تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
0

حفظ ارزش زن از ضروریات مشترک ادیان آسمانی است

  • کد خبر : 25996
  • 11 اسفند 1392 - 9:36
حفظ ارزش زن از ضروریات مشترک ادیان آسمانی است

حجت‌الاسلام و المسلمین اولیایی گفت: حجاب در تمام ادیان آسمانی از ضروریات مشترک دین است و این که کسی گمان کند حجاب منحصر در اسلام است از مدخل ضعف علمی وارد شده است.

  گروه استانی «کمال مهر» ؛ حجت‌الاسلام حسین اولیایی روز شنبه در گفتمان دینی حجاب و عفاف در دانشگاه تربیت مربی اظهارداشت: بحث حجاب وعفاف یکی از بحث های اعتقادی و ضروری دین است که هرکس آن را انکار کند در اصل دین مشکل دارد،صرف نظر از اینکه پیرو کدام دین است چرا که حجاب منحصر در اسلام نیست در تمامی ادیان حجاب یکی از ضروریات است.

وی با تأکید بر آیات قرآنی از جمله آیه ۵۹ سوره احزاب گفت: یکی از پیام آیه این است که حجاب یک امر فطری است که رعایت آن موجب امنیت می‌شود پیام دیگر این آیه این است که حجاب یک ارزش است.

حجت‌الاسلام اولیایی افزود: حجاب یک حق مسلم اجتماعی است و کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند دیگران وظیفه دارند که آنها را امر به معروف کنند چون اگر آنها به فساد کشیده شوند جامعه به فساد کشیده می‌شود.

کارشناس گفتمان های دینی در بخش دیگر از سخنان خود به ریشه های بد حجابی پرداخته وگفت: پیروی از هواهای نفسانی، لقمه حرام، عدم درک زیبایی معنوی وتوجه به زیبایی ظاهری از علل بد حجابی در جامعه است.

گفتنی است، در این گفتمان، استاد مدعو به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

منبع: هادیان البرز
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x