تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

موضع گیری وزیر ارشاد دربرابر هجمه برخی مطبوعات به ارزش ها جای تأسف دارد/ دولت یازدهم محل رشد جریانات بی دین نشود

  • کد خبر : 25572
  • 10 اسفند 1392 - 8:19
موضع گیری وزیر ارشاد دربرابر هجمه برخی مطبوعات به ارزش ها جای تأسف دارد/ دولت یازدهم محل رشد جریانات بی دین نشود

امام جمعه مشهد گفت: موضع گیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر هجمه برخی مطبوعات به ارزش جای تأسف دارد.

 

به گزارش کمال مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد که در صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در این روزها، مسئله ای که باعث نگرانی مراجع شده است هجمه ناجوان مردانه و خیلی خزنده به ارزش ها و مبانی اعتقادی است.

وی افزود: چندی قبل روزنامه ای در خصوص واقعه قدیر مسئله ای انحرافی نوشت و به دنبال آن، روزنامه آسمان که دست ساز جریان لاریسم است، با طرح یک خاطره تلخ از یک مزدور که ۱۲ سال رئیس دفتر اردشیر زاهدی بود، با کمال وقاهت آن را به چاپ رساند و لایحه قصاص که در قرآن به آن اشاره شده است، را غیر انسانی نامید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غیر انسانی خوانده شدن قصاص پیش از این نیز از سوی برخی مزدوران آمریکایی مطرح شده بود، تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی هم زمانی که دکتر بهشتی عنوان کرد که بایستی قانون قصاص به عنوان یکی از اصول اساسی قرار گیرد، جبهه ملی که جاسوس آمریکایی ها بود لایحه قصاص را غیر انسانی خواند و امام خمینی(ره) هم آنها را مرتدد دانست.

وی اضافه کرد: امام راحل همچنین به نهضت ملی اعلام کردند که اگر در برابر هجمه جبهه ملی به مبانی اسلامی موضوع گیری نکند، آنها هم مرتد هستند که پس از چند روز نهضت آزادی این کار جبهه ملی را محکوم کرد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: خبر رسیده که برخی می خواهند مصاحبه ای با بیوه شاه، فرح دیبا را در یک روزنامه رسمی و مجوز دار کشور به چاپ برسانند.

وی با تشکر از قوه قضائیه به خاطر موضوع گیری خوب در برابر توهین های صورت گرفته به مبانی اسلامی تصریح کرد: از قوه قضائیه تشکر می کنم که در مقابل این توطئه ها ایستاد و سریعا روزنامه آسمان را توقیف و مدیر مسئول آن را دستگیر کرد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اما نکته قابل توجه و تاسف بار این جاست که دولت در برابر این اقدام توهین آمیز روزنامه آسمان موضوع گیری نکرد و حتی هنگامی که نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص این اقدام روزنامه آسمان پرسیده شد، گفته شد که این موضوع از طریق قوه قضائیه در حال رسیدگی است و به ما ارتباطی ندارد.

وی عنوان کرد: آیا وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اسلامی که متولی فرهنگ و مطبوعات این کشور است باید در برابر توهین به مبانی این گونه موضع گیری کند؟ قانون قصاص را غیر انسانی بخوانند و بگوید به ما ارتباطی ندارد؟

آیت الله علم الهدی با طرح این سوال که آیا اعتدال فرهنگی همین است؟ افزود: پس چرا از ابتدای آغاز به کار دولت، شعار اعتدال را پیش کشیدید و مطرح کردید؛ به نظر من این لائیسم فرهنگی است، نه اعتدال فرهنگی که دولت شعار می دهد.

وی اضافه کرد: در مقابل ترویج بی دینی و لائیک و توهین به قرآن در یک نظام اسلامی، آیا دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد که متولی فرهنگ کشور است، باید این گونه برخورد کند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نتیجه این گونه برخوردها این گونه می شود که جریان لائیک و لیبرال، دولت را برای خودش به عنوان رحم اجاره ای می گیرد تا اندیشه های خودش را در این رحم اجاره ای بپروراند؛ آیا واقعا دولت می خواهد، رحم اجاره ای جریان لائیک و بی دین باشد؟

وی افزود: قوه قضائیه که نمی تواند در برابر این گونه توهین ها بی تفاوت باشد، مردم هم که هیچ وقت این توهین ها را تحمل نمی کنند، پس چرا دولت بی تفاوت است؟

آیت الله علم الهدی توهین به قرآن و غیر انسانی خواندن لایحه قصاص را یک توطئه دانست و خاطرنشان کرد: در این موقعیت حساس که دولتمردان در حال مذاکره در وین هستند، برخی افراد این وقایع را شکل می دهند تا قوه قضائیه عاملان را دستگیر و زندان کنند و بعد هم آمریکا در مذاکرات هسته ای، موضوع حقوق بشر را هم مطرح کند.

امام جمعه مشهد گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که این آدم ها این کارها را می کنند که با این ها برخورد شود و آمریکاییها بتوانند مسئله هسته ای را به حقوق بشر پیوند بزنند و در مذاکرات کشور ما را تحت فشار قرار بدهند و واقعا دولت در برابر این خطر بی تفاوت است؟

آیت الله علم الهدی در ادامه اظهار کرد: یک آقایی می آید به بنده می گوید اگر کنسرت در مشهد حرام است در چناران و شهرهای دیگر نیز حرام است، البته بنده می گویم من مسئول حرام و حلال نیستم مقام معظم رهبری و مراجع باید در این مورد نظر بدهند.

امام جمعه مشهد با اشاره به مسئله ممنوعیت کنسرت در مشهد بیان کرد: بنده این مسئله را قبلا مطرح کرده ام و یک عده ای جوری می گویند که انگار از حرفهایم عقب نشینی کرده ام.

آیت الله علم الهدی افزود: امام جمعه حق دخالت در امور اجرایی کشور را ندارد اما اینجا آمدیم و گفتیم در دولت نهم که طبق حدیث رسول اکرم حریم حضرت امام رضا بین دو قله کوه است و ما گفتیم شما در شان حرم امام رضا می توانید برنامه هایتان را پیاده کنید و اجازه این کار به شورای فرهنگ عمومی داده شده است و از آن به بعد قرار شد شورای عمومی استان کار صدور مجوز اجرای کنسرت موسیقی در مشهد را انجام دهد.

وی افزود: آیا اگر رئیس موسیقی دانان جهان یک مسلمان و شیعه بود حاضر بود بیاید در حرم امام رضا موسیقی اجرا کند، ضمن اینکه امام (ره) روزی فرمودند اگر همه مردم یک چیز حرام و خلاف شرع بخواهند نظر من تغییر نخواهد کرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: ما باید اصول و مبانی خودمان را اجرا کنیم هر کسی می خواهد خوشش بیاد یا بدش بیاید.

آیت الله علم الهدی افزود: اینکه سیاست خود دولت بود و رهبری از همان ابتدا فرمودند من به این مذاکرات خوش بین نیستم آنها با این کارهایشان می خواهند دولت را در مذاکرات دچار مشکل کنند.

وی خطاب به مسئولان کشور گفت: شما می خواهید چه کسانی از شما در کشور راضی شوند آیا فکر می کنید لامذهب ها و کفار در این کشور عددی هستند.

انتهای پیام/

کلید واژه
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x