تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

خوش گذرانی‌های کذایی در پارتی‌های‌ شبانه

  • کد خبر : 25699
  • 10 اسفند 1392 - 10:33
خوش گذرانی‌های کذایی در پارتی‌های‌ شبانه

مصرف مواد مخدرو توهم زا در این مراسم ها به امری طبیعی تبدیل شده است بعضی ار افراد آنقدر از روانگردها مصرف می کنند که به کما رفته و سپس می میرند و یا به خود و افراد موجود در مهمانی آسیب های فیزیکی وارد می کنند.

گروه خانواده  «کمال مهر» ؛  تربیت فرزند صالح یکی از وظایفی است که خانواده ها بر عهده دارند و آرزوی هر خانواده ای است که فرزندانشان فرد درست کاری شوند البته همه اینها بستگی به عوامل زیادی دارد که باید رعایت شود.
در این بیین اگر خانواده ای از ارزش های دینی فاصله بگیرد و در تربیت فرزندان خود کوتاهی کند احتمال به گناه افتادن آنها و دوستی با افراد ناباب و شرکت در میهمانی های مختلط شبانه وجود دارد.
شاید کمتر کسی در کلان شهرها وجود دارد که با میهمانی های شبانه مختلط و خارج از عرف آشنایی نداشته باشد و یا اسم پارتی را نشنیده باشد.
بله پارتی؛ تصوری که ما از این میهمانی های شبانه داریم مکانی از دختر و پسرهایی است که اصلا با هم هیچ نسبتی ندارند و این‌ها دور هم جمع می شوند تا به قول خودشان و یا بنابر استدلالی که می آورند خوش بگذرانند، در حقیقت پارتی های شبانه به بهانه های مختلفی برگذار می شود.
مصرف مواد مخدر در این مراسم ها به امری طبیعی تبدیل شده و بعضی ار افراد آنقدر از مواد روانگردان‌ استفاده می کنند که به کما رفته و سپس می میرند و یا به خود و افراد موجود در مهمانی آسیب های فیزیکی وارد می کنند.
روند رو به رشد مهمانی های مختلط در حال حاضر نگرانی‌هایی را به وجود آورده و این مهمانی ها هر روز با نام و شکل های وقیح تر و تازه تری برپا می‌شود؛ این مهمانی ها که برگرفته از تفکرات غربی است با اسامی مختلفی مانند “اکس پارتی”،”پارتی باکلاس”، استخرپارتی”، کالباس پارتی، جواد پارتی ” و… برگزار می‌شود.
البته  تا کنون آمار دقیقی در این رابطه منتشر نشده و بهانه این عدم انتشار هم شاید برای آبروداری باشد امام باید به این مسئله تو.جه کرد که این پنهان کاری ها دردی را دوا نمی کند و مشکل باید به صورت ریشه ای حل شود.
به هر حال چند سالی هست که شاهد افزایش این گونه مهمانی ها در شهر های کوچک نیز هستیم رشد قارچ گونه این مهمانی‌ها در حقیقت ریشه در نبود تربیت درست در خانواده ها دارد.
متاسفانه در حال حاضر مسائل فرهنگی در جامعه و خانواده ها به حاشیه تبدیل شده و نظارت کم و همچنین نبود امکانات تفریحی مناسب باعث شده که بسیاری از کودکان و نوجوانان نیازهای خود را از مجاری خلاف و غیر مجاز تأمین و برآورده نمایند.
در حال حاضر وجود باغ های حاشیه شهرها که پنهان از نظارت نیروهای انتظامی هستند مکان امنی برای برگذاری اینگونه مجالس شده است. پس والدین باید مواظب فرزندان خود باشند و امکانات تفریحی سالم را فراهم نمایند.
البته درحالت کلی کسی با مهمانی و خوش گذرانی مخالف نیست اما نوع تفریح و خوش گذرانی مهم است.
همانطور که جسم انسان نیازها و احتیاجات گوناگونی هم چون غذا خوردن دارد، روح و روان انسان نیز نیازمندی هایی دارد. تفریح و شادابی غذای روح آدمی است که موجب فرح و انبساط خاطر و آرامش روانی می شود.
امام علی ـ علیه السلام ـ می فرماید: «شادمانی و سرور، موجب انبساط روحی می شود و وجد و نشاط آدمی را بر می انگیزاند.»
اما اگر تفریحات و لذت جویی ها ناسالم و از مسیرهای غیر طبیعی و انحرافی باشند، نه تنها انسان به آرامش و لذت مطلوب و واقعی خود دست نمی یابد، بلکه باعث انحراف و به ابتذال کشاندن جوانان می شود.
با ابراز تاسف باید گفت در این میهمانی ها شاهد حضور  بازیگران معرف، دانشجویان و فوتبالیست ها هستیم وجود این افراد بیشتر ذهن افکار عمومی را به سمت و سوی می کشاند که این افراد چرا باید به عنوان یک الگو در جامعه در چنین مهمانی هایی شرکت کنند.
تابو شکنی از جانب دختران و پسران یکی از جنبه‌های اصلی این پارتی‌ها است. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که در این رابطه نباید فقط از نیروی انتظامی انتظار نداشته باشیم تا با این ناهنجاری ها برخورد کند چرا که این دستگاه به تنهایی نمی تواند این معظل را ریشه کن کند بلکه دستگاهای فرهنگی کشور نیز باید در این زمینه فعال شوند.
منبع: دانا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x