تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

نمایندگان از پاسخ‌های ظریف درباره هیأت اروپایی، رژیم صهیونیستی و هولوکاست قانع نشدند

  • کد خبر : 25148
  • 07 اسفند 1392 - 10:14
نمایندگان از پاسخ‌های ظریف درباره هیأت اروپایی، رژیم صهیونیستی و هولوکاست قانع نشدند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از عدم اقناع نمایندگان پرسشگر از پاسخ‌های وزیر خارجه درباره هیأت اروپایی، رژیم صهیونیستی، هولوکاست و اظهارات وی در زمینه مسائل نظامی قانع نشدند.

گروه دولت و مجلس «کمال مهر» ؛ سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از جلسه امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: ظریف وزیر امور خارجه در جلسه دیروز کمیسیون حضور یافت که قشقاوی و آل‌حبیب، وزیر را همراهی می‌کردند.

 

وی علت حضور وزیر خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی را پاسخگویی به ۹ سؤال ۱۱۷ نفر از نمایندگان دانست و تصریح کرد: آقامحمدی در مورد ملاقات هیأت اروپایی با مجرمین فتنه ۸۸ و تقدیم جایزه ۵۰ میلیون یورویی به هر یک از آنان به پاس معارضه با جمهوری اسلامی ایران سؤال کرد؛ ظریف پاسخ داد که اولاً پولی به آنها پرداخت نشده است و ثانیا ما هم مخالفت خود را با ملاقات مذکور اعلام کرده بودیم و همچنین بعد از ملاقات هم سفیر احضار و برخورد شده است و دیگر اینکه هیچ شرطی برای ورود هیأت پارلمان اروپایی از طرف ایران پذیرفته نشده است؛ در نهایت آقامحمدی از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

 

نقوی خاطرنشان کرد: پرسش دوم را جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات مطرح کرد؛ کریمی‌قدوسی پرسید که شما در دانشگاه گفتید که آمریکا می‌تواند با یک بمب سیستم دفاعی کشور ما را از کار بی‌اندازد؛ در حالی که آمریکا از توان نظامی ما می‌ترسد؟ آمریکا از ملت ما می‌ترسد؛ ظریف پاسخ داد «خوب بود سؤالی که بنده به آن پاسخ دادم نیز قرائت و شنیده می‌شد، بنده اگر چه جمله اولم زیبا نبود ولی توضیح کاملی دادم که فرهنگ شهادت و حضور ملت باعث حفظ شدن نظام ماست. مقاومت مردم منبع قدرت ملت ایران است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ذکر این نکته که کریمی‌قدوسی نیز از پاسخ‌های وزیر خارجه قانع نشد، تصریح کرد: سؤال بعدی هم از طرف کریمی‌قدوسی به نمایندگی از طرف ۵۴ نماینده امضاکننده مطرح شد مبنی بر اینکه علت مواضع انعفالی در نظرات شما در موضع رژیم حرام‌زاده اسرائیل و هولوکاست چیست؟ ظریف توضیح داد که اینجانب در مقام رژیم صهیونیستی قویترین مواضع را اتخاذ کردم و بهانه هم دست رژیم صهیونیستی نمی‌دهم، جنایتی در غرب اتفاق افتاده، چرا باید فلسطینی‌ها تاوان آن را بپردازند؟ ما نباید بهانه‌ای بدهیم که زمینه‌ساز جنایات رژیم اشغالگر باشد.

 

نقوی خاطرنشان کرد: کریمی‌قدوسی باز هم از پاسخ وزیر امور خارجه قانع نشد، در ادامه جلسه فرهاد بشیری نماینده پاکدشت پرسش خود را مطرح کرد مبنی بر اینکه پس از شکست‌های القاعده در سوریه و تهدیدهایی مبنی بر حمله به منافع جمهوری اسلامی ایران، چرا در این خصوص از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم اتخاذ نشده و جمعی از اتباع ایرانی به شهادت رسیدند؟

 

نماینده ورامین در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وزیر خارجه درباره این سؤال هم توضیحاتی داد که نماینده سؤال‌کننده از پاسخ وی قانع نشد، در ارتباط با سؤالات بعدی، به علت عدم حضور موجه حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و علی‌اکبر آقایی نماینده سلماس، طرح سؤالات به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد.
 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x