تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ده‌نمکی سینمای جدید را اختراع کرد / “رستاخیز” به لحاظ ساختاری یکی از فیلم‌های ضعیف جشنواره فجر بود

  • کد خبر : 25205
  • 07 اسفند 1392 - 11:47
ده‌نمکی سینمای جدید را اختراع کرد / “رستاخیز” به لحاظ ساختاری یکی از فیلم‌های ضعیف جشنواره فجر بود

سلیمی گفت: فیلم‌های سینمایی ساخته شده توسط مسعود ده‌نمکی هیچ ربطی به سینما ندارد، ده‌نمکی و یارانش سینمایی جدید را اختراع کردند.

حمید سلیمی منتقد سینما درخصوص نقد فیلم سینمایی “معراجی‌ها”  گفت: فیلم‌های سینمایی ساخته شده توسط مسعود ده‌نمکی هیچ ربطی به سینما ندارد و تنها یک هنر جدید و شخصی است که توسط ده‌نمکی، شریفی‌نیا و اکبر عبدی ساخته شده است.

وی افزود: به این اختراع جدید که توانسته در سالهای ۸۰ و ۸۳ و ۸۴ اثر پر فروشی برای سینمای آشفته ایران باشد، تبریک می‌گویم.

سلیمی در ادامه در خصوص آثار به نمایش درآمده در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر هر ساله آثار متعددی را به نمایش می‌گذارد که تنها ۵ فیلم آن به معنای واقعی کلمه‌‌ “فیلم” است و مابقی آنها زباله‌های سینمای ایران است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه کارگردانان سینما به مسائل روز جامعه نمی‌پردازند و تولید آثار نامناسب را ارجح‌تر می‌دانند.

سلیمی در مورد “رستاخیز” افزود: فیلم‌ سینمایی “رستاخیز” که فضایی پر پروداکشن را به خود اختصاص داده بود چالش و آشوب دیگری را به سینمای بیمار امروزمان وارد کرد.

وی در خصوص تولیدات درویش عنوان کرد: امروزه فیلمسازان به نسبت تجربه و تخصص دست به تولید نمی‌زنند و تنها برای گذران زندگی خود فیلمی را تولید می‌کنند، “درویش” آثار بسیار خوبی را درحوزه دفاع مقدس ساخته، اما”رستاخیز” به لحاظ ساختاری یکی از فیلمهای ضعیف جشنواره فیلم فجر بود.

سلیمی افزود: فضای سینمای ما نباید به جایی برسد که یک فیلمساز پس از ۴ سال فیلم خود را اکران کند و ابوالحسن داودی مدتی فیلم نسازد.

وی در خصوص سینمای امروز عنوان کرد: سینمای امروزمان دچار مرگ مغزی شده و با حیات گلخانه‌ای خود به زندگی ادامه می‌دهد، باید آرزو کنیم که اگر سینما پیشرفت نمی‌کند حداقل عقب‌گرد نیز نداشته باشد.

سلیمی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها، حوزه‌های ورزشی در خصوص تولیدات سینمای کشورمان نظر می‌دهند و دیگر جایی برای تخصص افراد متعهد و با تجربه در این عرصه باقی نمانده است.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x