تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

ستاد عتبات عالیات استان البرز با کارنامه ای درخشان/ساخت کتابخانه حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار حرم علوی

  • کد خبر : 24601
  • 03 اسفند 1392 - 13:08
ستاد عتبات عالیات استان البرز با کارنامه ای درخشان/ساخت کتابخانه حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار حرم علوی

ستاد بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران که امروز ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز است ، اولین ستاد بعد از مرکز بود که تشکیل شد و امروز کارنامه ای درخشان دارد.

گروه استانی«کمال مهر» ستاد بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران که امروز ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز است ، اولین ستاد بعد از مرکز بود که تشکیل شد و با کارنامه درخشانی که در بازسازی داشت مفتخر به ساخت ضریح مطهر حبیب بن مظاهر(ع) شد.

در قسمت دوم گزارش خود ، ادامه گفتگوی خود را با جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز پی میگیریم.

سید حسن حسینی با اشاره به هجمه شدید سالهای اخیر دشمنان برعلیه شیعیان در جهان گفت : اینکه اکنون جان و مال و آثار متبرکه شیعیان در جهان مورد هجوم و تخریب دون صفتانه قرار میگیرد ، اوج کینه توزی های دشمنان اهل بیت را میرساند و این وظیفه ما دوستداران خاندان آل رسول و ایرانیان به عنوان ساکنان مهد شیعه در جهان است تا ، برای حفظ این آثار و فرهنگ شیعه بکوشیم.

وی افزود : اگر ایران اسلامی با مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت خود در این مقوله وارد نشده و برای ساخت این آثار دست به کار نشوند چه بسا برخی از کشورها با اهداف دیگر به این کار دست زده و مسائل به شکل دیگری نمود پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آرزو میکنیم تا روزی بتوانیم ضریح مقدس فاطمه زهرا (س) و سایر ائمه بقیع را برای عاشقان ایشان بسازیم ، اظهار داشت : همکاری های بی نظیری از سوی تمام اقشار برای بازسازی ها دیده میشود و همگان از کارگر ساده تا سایر متخصصان ، از جان و دل در این امر کوشش کرده اند.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در ادامه سخنان خود در خصوص مشخصات ظاهری ضریح مقدس حبیب ابن مظاهر (ع) گفت : این ضریح دارای ۹ پنجره و یک درب ورودی است و از اقلام با ارزشی که در آن بکار خواهد رفت بیش از یک تن و یکصد کیلو نقره است و میزان طلای پیش بینی شده برای بکار گرفته شدن در آن حدود ۵ کیلو خواهد بود.

حسینی اظهار داشت : در قسمت تاج ضریح نیز ۶۰۰ کیلو مس بکار خواهد رفت و اکنون پیشرفت کار قلم زنی روی نقره توسط هنرمندان اصفهانی در شرف اتمام است و همچنین ۴۵ درصد خاتم کاریهای داخل ضریح توسط هنرمندان مورد قرار داد ، انجام شده است.

وی افزود : کار مطلا کاری و آبکاری قسمت تاج ضریح در شرف انعقاد قرار است و ظریف کاری های موجود مانند نورپردازی ها و سایر امور نیز با سرعت در حال انجام است تا کار انتقال آن به کربلای معلی حداکثر تا پایان فروردین انجام شود.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه تا کنون ۸۰ درصد این ضریح مطهر با هزینه ای بیش از ۴ میلیارد تومان ساخته شده است گفت : مبلغ ۲ میلیارد و هشتصد و ۵۰ میلیون تومان تأمین شده است و یک میلیارد و یکصد و ۵۰ میلیون تومان کسری است که پیش بینی میشود تا تمام شدن کل کار ، هزینه ساخت این ضریح ۵ میلیارد تومان باشد.

سید حسن حسینی خاطر نشان کرد : در ساخت این ضریح مطهر ، عوامل فنی و اجرایی و هنرمندان نجار و خاتم کار به دقت و با استادی تمام فعالیت کرده و در استان البرز حدود ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی ، به کار گیری شده اند.

وی در پایان از ساخت و تجهیز کتابخانه حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار حرم علوی در نجف اشرف به مساحت ۱۶ هزار و سیصد متر مربع با زیر بنای ۲۱۸ هزار متر مربع که هرمتر مربع هزینه ای بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد داشت خبر داد و گفت : ستاد عتبات عالیات استان البرز برای ساخت و تجهیز این کتابخانه اعلام آمادگی کرده است و این طرح تا کنون توسط امت اسلامی ایران با مسئولیت ستاد کل ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در خصوص جزئیات این طرح متعاقبأ اخبار لازم درج خواهد شد.

در ادامه گفتگو به سراغ مسئولین فرهنگی این طرح رفتیم.

سرهنگ داوود دانشی کهن درگفتگو با خبرنگار ما در خصوص اثرات فرهنگی ساخت حرم های مطهر به دست ایرانیان شیعه گفت : ایران و شیعیان ایرانی برای ترویج فرهنگ شیعه وظیفه و پتانسیل لازم را به عنوان مهد شیعه در جهان در اختیار دارند و عشق به اهل بیت بزرگترین سرمایه ایرانیان است که آنان را در جهان از سایر مسلمانان متمایز ساخته است.

وی گفت : تا کنون ریالی از هزینه های اعتبارات دولتی صرف این ساخت و ساز نشده است و هرچه که بوده کمکهای مردمی و اظهار ارادت آنان به اهل بیت بوده که استان البرز در این مسئله به خوبی درخشیده است.

دانشی کهن افزود : تبیین اهداف ستاد بازسازی عتبات و عالیات و تبلیغات لازم توسط رسانه ها میتواند میزان مشارکتهای مردمی را افزایش دهد و گامهای اساسی تری در راستای ترویج فرهنگ شیعه در دنیای اسلام و جهان برداشته شود.

 

در ادامه این گزارش شرحی بر عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز را مشاهده خواهید نمود.

اهم فعالیتهای انجام شده در نجف اشرف :

آبرسانی به حرم امام علی

ساخت کانکس آشپزخانه و چایخانه

پروژه احداث نانوایی با امکان پخت سه نوع نان

ساخت سه باب سقاخانه در حرم امیر المومنین

تهیه و تامین سنگ توسعه حرم امام علی(ع) به مساحت ۵۰۰۰مترمربع

ساخت کانکس های ورودی حرم

ساخت یک باب ساختمان اسکان نیروها

خرید و نصب دو دستگاه خشکه چین (اشتاینگر) برای تولید موزائیک

کاشیکاری کفشداریهای حرم امام علی

احداث سوله پشتیبانی به متراژ۶۵۰مترمربع

کاشیکاری کتیبه حرم حضرت مسلم

افطاری در ماه رمضان (هرساله) به نیازمندان نجف وکوفه

مشارکت در ساخت مجتمع سیدالشهدا در کربلا

پروژه های در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز به شرح زیر می باشد

مشارکت در ساخت صحن عظیم حضرت زهرا(س) در نجف

مشارکت در پروژه تعویض سنگ حرم امام حسین

مشارکت در پروژه تعویض سنگ حرم حضرت ابوالفضل

مشارکت در ساخت بیمارستان امام سجاد(ع) در کربلا

مشارکت درکاشیکاری حرم حضرت مسلم

مشارکت در طرح بازسازی حرم امامین عسکریین (ع) درسامرا

ساخت ضریح حبیب بن مظاهر سردار بزرگ امام حسین (ع) در کربلا

700

حسین جان اگر در کربلا نبودیم تا یاریت کنیم ، با هدایای خود و شرکت در بازسازی عتبات عالیات ارادتمان را نشان خواهیم داد

منبع:تیتر۱

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x