تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

آغاز فعالیت کمیته بسیج سلامت نوروزی در استان

  • کد خبر : 24084
  • 30 بهمن 1392 - 12:58
آغاز فعالیت کمیته بسیج سلامت نوروزی در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از آغاز فعالیت کمیته بسیج سلامت نوروزی در این استان خبر داد.

فخر‌السادات امامی  گفت: هر ساله با فرا رسیدن روزهای پایانی سال و در پیش بودن نوروز و تعطیلات ابتدایی سال، ستادی با عنوان ستاد تسهیلات نورزی در استان‌ها و مناطق مختلف کشور تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلات نوروز و روزهای پایانی سال بسیاری از شهروندان در این روزها به مسافرت‌های برون‌شهری رفته و از سوی دیگر تعطیلی مدارس و ادارات فرصت مناسبی برای خانواده‌ها برای انجام تفریحات خانوادگی در این ایام ایجاد می‌کند.

این مسئول افزود: وظیفه اصلی ستاد تسهیلات نوروزی فراهم‌سازی شرایط مناسب برای مردم و خانواده‌ها به ویژه مسافران است تا از ایام نوروز بهترین استفاده را داشته باشند.

امامی در پاسخ  مبنی بر اینکه با توجه به عضویت شبکه بهداشت استان‌ها در ستادهای تسهیلات نوروزی، امسال متولیان بهداشت و سلامت استان البرز چه برنامه‌هایی ویژه نوروز تدارک دیده‌اند، تصریح کرد: نخستین اقدام ما تشکیل کمیته بسیج سلامت در قالب ستاد تسهیلات نوروزی است.

وی اضافه کرد: فعالیت کمیته فوق از امروز در استان البرز به صورت رسمی آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی تداوم خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کمیته فوق چه برنامه‌هایی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: اولویت اصلی این کمیته ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمارستانی مناسب به شهروندان به ویژه مسافران نوروزی است که در این ایام میهمان مردم استان البرز هستند.

امامی اظهار کرد: در راستای تحقق این اهداف، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که بخشی از آنها مربوط به تکمیل تجهیزات و امکانات بهداشتی درمانی و بخش دیگر مربوط به نظارت بر مراکز و اماکن عمومی از جمله مراکز عرضه مواد غذایی خام و پخته و همچنین اماکن اقامتی و پذیرایی است.

وی با بیان اینکه کمیته بسیج سلامت نوروزی از امروز در استان البرز فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، افزود: کارشناسان و تیم‌های نظارتی عضو این کمیته تا پایان تعطیلات نوروزی و سفرهای مردم، روزانه و به صورت مرتب و ویژه از اماکن عمومی،‌ مراکز عرضه مواد غذایی، مراکز درمانی و بیمارستانی، اقامتگاه‌ها و تفرجگاه‌های استان البرز بازدید کرده و بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

امامی در پایان گفت: به طور قطع در صورت مشاهده اشکال و تخطی از مقررات قانونی از سوی این مراکز، برخوردهای لازم با مدیران واحدهای فوق انجام می‌شود.

فارس

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24084

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x