تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نمونه هایی از همراهی هلند با صهیونیسم بین الملل

  • کد خبر : 23063
  • 27 بهمن 1392 - 7:17
نمونه هایی از همراهی هلند با صهیونیسم بین الملل

از این پس در کمال مهر به پرونده هایی می پردازیم که نشان دهنده نقض حقوق بشر در کشورهای مدعی غربی است. این کشورها که خود دم از حقوق بشر می زنند در موارد بسیاری آن را زیر پاگذاشته و خلافش رفتار کرده اند،برخی از این پرونده ها را برای شما هرشب بازنشر می کنیم.

 

به گزارش کمال مهر، از آنجائی که کشورهای غربی بویژه هلند از مقوله حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کشورهای مختلف استفاده می کنند بدون این که در جوامع خود کوچکترین ارزشی برای حقوق بشر قائل باشند لذا  در نظر داریم در چند شماره به برسی این موضع در کشور پادشاهی هلند بپردازد.

برخوردهای دوگانه برای یک نظام سیاسی که داعیه حقوق بشر و مساوات در برخوردها و رفتارها دارد، کاملا غیرقابل پذیرش است. هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه و امکان دست زدن به اقدامات و یا نوشتن و انتشار مطلبی بر ضد یا نقد حادثه هولوکاست را ندارد و این وضعیت در حالی است که در ارتباط با مسلمانان و اسلام به راحتی  فیلم ها، کاریکاتورها و مطالب توهین آمیز تهیه و منتشر می گردد و هیچ اراده سیاسی برای جلوگیری از ترویج این رویه در درون سیستم تصمیم گیری، سیاسی و قانونگذاری این کشور مشاهده نمی شود.

موارد متعددی از اقدام حکومت هلند در حمایت از هولوکاست و تنبیه منکران آن وجود دارد برای مثال روزنامه تلگراف چاپ لندن در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۰ در نشریه اینترنتی خود به نقل از شهردار آمستردام نوشت:

“پلیس شهر آمستردام قصد دارد برخی از نیروهای خود را با پوشش مخصوص یهودیان به سطح خیابان ها اعزام کند تا بدین طریق کسانی را که با یهودیان بدرفتاری می کنند و یا از الفاظ زشت علیه آنها استفاده می شود، به دام بیاندازند.”

البته اینگونه برخوردها تنها به اقداماتی که تعبیر به ضدیت با یهودیت می شود محدود نمی گردد، بلکه  نقد و به چالش کشاندن جامعه یهودیان و هولوکاست پیگرد قانونی دارد و عدم واکنش به رفتارهای ضدیهودی نیز می تواند در فرایند قضایی مورد بررسی و صدور حکم قرار بگیرد. به عنوان نمونه، روزنامه “ان آّر سی”  در شماره مورخ ۲۰/۵/۹۰ نوشت:

“قاضی شهر لاهه سه شنبه طی‌ حکمی اعلام کرد باشگاه فوتبال “آدو دن هاخ”  در بازی مقابل تیم “آژاکس آمستردام ” به هیچ صورت با شعار‌های یهودستیزی برخورد نکرده و این باشگاه می‌بایست در آینده در مقابل شعار‌های غیر قابل قبول دست به اقدام لازم بزند.”

“بنیاد مبارزه با یهودستیزی”  چندی پیش از باشگاه “آدو دن هاخ” شکایت کرد و روز سه شنبه پیروز این موضوع شد. این بنیاد می‌خواهد تیم های فوتبال حرفه‌ای در هلند پس از شعار‌های یهودستیزی و هشدار به تماشاگران، بازی را به طور کلّ متوقف کنند. دادگاه شهر لاهه معتقد است تیم ها لازم نیست مسابقات را کاملا متوقف کنند، اما تیم ها می‌بایست با این رفتار تماشاگران برخورد کنند. باشگاه “آدو دن هاخ” اعلام کرده در زمان مسابقه با تیم “آژاکس”، هیچ کس شعار‌های یهودستیزی را نشنیده است.

دادگاه این موضوع را غیرقابل قبول می‌داند. “هان کنوپ” سخنگوی بنیاد مبارزه با یهودستیزی در واکنش به حکم دادگاه ابراز خوشحالی کرد و گفت: اکنون مشخص شد که باشگاه ها چه مسئولیتی در برابر چنین شعار‌هایی دارند. رئیس استادیوم و امنیت باشگاه “آدو دن هاخ” نسبت به این حکم دادگاه ابراز تأسف کرد و گفت: باشگاه آدو همچنان معتقد است که هیچ کس این شعار‌ها را نشنیده است. نه ما و نه نمایندگان فدراسیون فوتبال هلند این شعار‌ها را نشنیده ایم. وی در پایان گفت: در صورتی‌ که ما شعار‌های یهودستیزی بشنویم، دست به اقدامات لازم خواهیم زد.

در همین زمینه، خبر دیگری در تاریخ ۲۱/۱/۸۹ در رسانه ها و نشریات هلندی منتشر شد:

دادستان دادگستری هلند خواستار جریمه نقدی مدیران بخش هلندی لیگ عربی- اروپایی ، به دلیل توهین به یهودیان شده است. به گفته سخنگوی دادستان، مدیر این سازمان با انتشار یک کاریکاتوری که در آن هولوکاست را انکار کرده به یهودیان توهین بزرگی‌ نموده است. اما مدیر این سازمان در این ارتباط گفت این عمل پاسخی به کاریکاتور‌های کشیده شده توسط یک فرد دانمارکی از حضرت محمد(ص) است.

او گفت : می خواستم به کشور‌های اروپایی نشان دهم که با همه افراد به طور مساوی برخورد نمی‌شود. کاریکاتوریست دانمارکی تحت پیگرد قانونی‌ قرار نگرفت، ولی‌ دادستان هلند بر این عقیده است که انکار کردن هولوکاست توهین به یهودیان می باشد و کشیدن کاریکاتور حضرت محمد(ص) ارتباطی‌ به یهودیان نداشته است.

دادستان خواستار جریمه نقدی ۲۵۰۰ یورویی برای وی شده بود.

دادگاه “اوترخت” نیز در اوایل نوامبر سال ۲۰۱۱ طی حکمی، فردی را به جرم تبعیض علیه یهودیان به ۱۶ ساعت کار اجباری (در بخش های عمومی) محکوم کرد. وی این مجازات را به خاطر انجام مصاحبه ای که در آن علیه یهودیان مطالبی را مطرح کرده بود، تحمل کرده است.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x