تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آمریکا حق صدور بیانیه علیه مسائل داخلی ایران را ندارد

  • کد خبر : 23321
  • 27 بهمن 1392 - 13:22
آمریکا حق صدور بیانیه علیه مسائل داخلی ایران را ندارد

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به بیانیه گستاخانه و مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا درباره سران فتنه گفت: این موضوع مربوط به دستگاه قضایی و مسائل حاکمیتی ایران است و ارتباطی به دیگر کشورها به ویژه آمریکا ندارد.

عزیز اکبریان  اظهار داشت: بر اساس قوانین بین‌المللی و حقوق پذیرفته شده کشورها در مجامع جهانی، مسائل داخلی هر کشوری مربوط به حاکمیت و مردم آن کشور است.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر موضوع سیاسی، اجتماعی، قضایی و یا هر حوزه دیگری در داخل یک کشور اتفاق بیافتد، دیگر کشورها حق دخالت در این امور را نداشته و اگر دست به چنین کاری بزنند، از قوانین بین‌المللی تخلف کرده‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به بیانیه گستاخانه و مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا درباره سران فتنه گفت: این موضوع مربوط به دستگاه قضایی و مسائل حاکمیتی ایران است و ارتباطی به دیگر کشورها به ویژه قدرت‌های زورگو و استکباری مانند آمریکا ندارد.

اکبریان تاکید کرد: ایران اسلامی به عنوان یک کشور با عزت و مستقل در جهان شناخته می‌شود و احدی حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد.

وی بیان داشت: صدور این بیانیه به معنی دخالت در امور داخلی ایران است و باید از طریق دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت خارجه کشورمان پاسخ قاطع و سریع به آن داده شود.

* آمریکایی‌ها خود را به خواب زده‌اند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سخیف چندی قبل وندی شرمن از مسئولان ارشد وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: مردم ایران پاسخ این گستاخی‌ها را با حضور گسترده خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و فریادهای مرگ بر آمریکا در سراسر کشور دادند،‌ اما مثل اینکه آمریکایی‌ها باز هم خود را به خواب زده‌ و پیام ملت ایران را نشنیده‌اند.

اکبریان در پایان گفت: به طور قطع ملت ایران در نخستین فرصت پاسخ مداخله آمریکایی‌ها در امور داخلی کشورمان را قاطعانه می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x