تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

شکایت بانک ملت از خزانه داری انگلیس در نوبت بررسی دادگاه لندن

  • کد خبر : 23259
  • 27 بهمن 1392 - 11:56
شکایت بانک ملت از خزانه داری انگلیس در نوبت بررسی دادگاه لندن

شکایت بانک ملت از وزارت خزانه‌داری انگلیس برای مطالبه ۴ میلیارد غرامت به علت ازدست دادن معاملات بین‌المللی در نتیجه تحریم‌های این کشور، در نوبت بررسی دادگاه تجاری لندن قرار گرفت.

گروه اقتصاد «کمال مهر» ؛ بانک ملت، بزرگ‌ترین بانک خصوصی ایران، در حال انجام مراحل شکایت از وزارت خزانه‌داری انگلیس برای مطالبه حدود ۴ میلیارد دلار غرامت به علت ازدست دادن معاملات بین‌المللی در نتیجه تحریم‌های این کشور علیه این بانک است.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری انگلیس گفت که نمی‌تواند اظهار نظری در مورد روند حقوقی در حال انجام این پرونده  داشته باشد.

این شکایت روز جمعه در دادگاه تجاری لندن در نوبت رسیدگی قرار گرفت.

سروش زای‌والا، وکیل این بانک در این‌باره گفت: بانک ملت به دنبال دریافت ۳.۹۸ میلیارد دلار غرامت برای از دست دادن معاملات بین‌المللی در نتیجه تحریم‌های دولت انگلیس است.

این دعوی به دنبال حکم دادگاه عالی انگلیس در ماه ژوئن ۲۰۱۳ که تحریم‌های علیه این بانک توسط دولت انگلیس در سال ۲۰۰۹ را غیرقانونی اعلام کرد، مطرح شد.

دادگاه عالی انگلیس، تحریم‌های بانک ملت را به علت اینکه این بانک یک موسسه مالی دولتی نیست و همینطور به علت  نبود شواهدی مبنی بر کمک این بانک در برنامه هسته‌ای ایران، غیرقانونی اعلام کرده بود.

در آن زمان، وزارت خزانه‌داری انگلیس نسبت به حکم دادگاه عالی این کشور ابراز ناراحتی کرد؛ همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که در هر حال این حکم توسط اداره مسدود کردن دارایی‌های اتحادیه اروپا لغو شده است و تحریم‌ها همچنان در مورد این بانک پابرجاست.

بر اساس این گزارش، دولت انگلیس به عنوان بخشی از اقدامات کشورهای غربی علیه ایران، تحریم‌هایی را  به تعدادی از شرکت‌های ایرانی اعمال کرده است.

این آخرین دعوی علیه دولت انگلیس، پس از اینکه گروهی از شرکت‌های کشتیرانی و بانک‌های ایرانی از جمله بانک ملت در دعواهای حقوقی در اعتراض به تحریم‌ها در دادگاه‌های اروپایی پیروز شدند، مطرح شد.

اتحادیه اروپا، این نهادها را که به موجب این احکام از تحریم‌ها معاف شده‌اند، یا دوباره تحت تحریم‌های جدید قرار داده یا برای این احکام درخواست استیناف داده است.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x