تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

آغاز اجرای طرح نظارت بر مراکز گردشگری استان البرز از امروز

  • کد خبر : 23294
  • 27 بهمن 1392 - 12:42
آغاز اجرای طرح نظارت بر مراکز گردشگری استان البرز از امروز

امسال نیز با هدف افزایش خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، به طور مرتب و ویژه بر عملکرد مراکز گردشگری نظارت و این نظارت‌ها از امروز آغاز شده است.

 

گروه استانی «کمال مهر» ؛ احمد ترکاشوند اظهار داشت: استان البرز به دلیل ویژگی‌ها و توانمندی‌های بسیاری که دارد، هر ساله به ویژه در ایام تعطیلات پذیرای گردشگران بسیاری است.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی از منابع طبیعی و بکر، آثار متعدد باستانی و تاریخی و بالاخره اماکن متبرکه و امامزاده‌های مختلف، موجب شده که سالانه گردشگران بسیاری از جمله در ایام تعطیلات نوروز به استان البرز سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: از سوی دیگر استان البرز از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای واقع شده که پل ارتباطی میان استان تهران و استان‌های شمالی و شمال غربی کشور به حساب می‌آید.

ترکاشوند بیان داشت: چند محور برون‌شهری اصلی کشور از جمله جاده کرج – چالوس و آزادراه تهران – کرج و کرج – قزوین در استان البرز واقع شده و مردم برای سفر به استان تهران و پایتخت و همچنین دسترسی به استان‌های شمالی، غربی و شمال غربی کشور از این محورها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین در ایام تعطیلات به ویژه نوروز مردم بسیاری از هم از جاذبه‌های گردشگری استان البرز و هم محورهای برون‌شهری این استان استفاده می‌کنند و ضروری است برای ارتقا جایگاه گردشگری و صنعت توریسم استان البرز با استفاده از ظریفیت‌ها برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان البرز افزود: یکی از اقدامات ضروری برای خدمات‌رسانی مناسب به گردشگران از جمله مسافران نوروزی، نظارت بر مراکز گردشگری اعم از اقامتگاه‌ها و مراکز گردشگری و رستوران‌های بین‌ راهی است.

ترکاشوند با اشاره به نزدیک بودن تعطیلات نوروزی گفت: در این راستا طرحی با هدف افزایش نظارت بر مراکز گردشگری استان البرز در غالب طرح‌های نوروزی تدوین و اجرای آن از صبح امروز در سراسر استان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای صحیح و مناسب این طرح چندین تیم نظارتی ثابت و سیار تشکیل شده و وظیفه آنها نظارت مستمر بر مراکز گردشگری استان البرز از جمله موسسه‌های ارائه خدمات به گردشگران، واحدهای اقامتی و پذیرایی و اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی بین راهی است.

ترکاشوند افزود: این بازرسی‌ها از صبح امروز آغاز و در صورت مشاهده تخلف به ویژه تخلفاتی در حوزه گران‌فروشی و کم‌فروشی، عدم رعایت نکات بهداشتی و رعایت قوانین مربوطه با واحدهای متخلف برخورد قاطع خواهند داشت.

وی بیان داشت: این طرح تا پایان ایام نوروز به صورت مستمر ادامه داشته و امیدواریم واحدها و مراکز گردشگری و همچنین مردم همکاری‌های لازم را با ما در اجرای طرح فوق داشته باشند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x