تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

پس لرزه‌های بدحجابی، ویران کننده کانون خانواده

  • کد خبر : 22868
  • 26 بهمن 1392 - 9:38
پس لرزه‌های بدحجابی، ویران کننده کانون خانواده

یکی از دلایل اصرار بر حفظ حجاب این است که بدحجابی در اکثر مواقع موجب سردی در روابط خانوادگی خواهد شد و خانواده این ارزشمندترین و مقدس‌ترین نهاد جامعه اسلامی با همین حرکت گاه از هم پاشیده می‌شود.

خبرگزاری فارس: پس لرزه‌های بدحجابی، ویران کننده کانون خانواده

به گزارش کمال مهر، سایت بسیج جامعه زنان در مقاله‌ای به تأثیرات بدحجابی بر کانون خانواده و استحکام آن پرداخته است، در بخش نخست این مقاله به چرایی حجاب و لزوم رعایت حجاب از جانب زنان بر اساس آیات قرآن کریم پرداخته است و بی حجابی و بدحجابی را دلیل شیوع بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه بیان کرده است هر چند که خود بدحجابی می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین معضل اجتماعی مورد تحقیق و بررسی خاص قرار گیرد که گریبان جوانان و حتی افرادی که سنی از آنها گذشته است را گرفته است.

کم شدن امنیت اجتماعی، روابط نامشروع، اختلاط خارج افسار گسیخته زن و مرد از هم، از هم پاشیده شدن بنیان کانون خانواده، کم شدن میل به ازدواج در میان جوانان، فرو ریختن قبح فحشا و فساد در جامعه و کم رنگ شدن اخلاقیات از جمله آثار نامبارک اجتماعی بدحجابی است.

در حالی‌که از نظر فردی هم فرد بدحجاب و نظاره گران بر این گروه که از دو جنس مخالف هستند به کم شدن اعتماد به نفس، عادت کردن به نگاه ابزاری، بوالهوسی و افسارگسیختگی میل جنسی و روی آوردن به رفتارهای نامأنوس جنسی مبتلا می‌شوند.

بی حجاب خارج شدن از منزل یا بدحجاب بودن پیامدش همین فسادها خواهد بود. ازدواج‌های خیابانی بر اساس هوس‌های آنی که آتش عشق طرفین به زودی عرق می‌کند حاصل اینگونه ارتباطات و رفتارهای است که گاهی آثار جبران ناپذیری دارد.

این گونه ازدواج‌ها که نه بر اساس فرهنگ، آداب و سنن ایرانی و نه از روی شرع و نگاه دینی است مورد تأیید نیست! و بدتر از آن ازدواج‌های موقتی است که جوانان نه از روی فلسفه آن بلکه به عنوان راه حلی برای خارج نشدن از مدار دین انجام می‌دهند. چرا که ازدواج موقت هم برای خود شرایط و اصولی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد و گرنه همین مورد هم می‌تواند به از هم گسیختگی خانواده‌ها بیانجامد و باعث به وجود آمدن شرایطی شود که  خدایی ناکرده روابط از چهار چوب اسلامی خارج شده و به چهار چوب شیطانی برسد، که دیگر نه تنها مورد تایید نخواهد بود بلکه خطرناک نیز هست.

یکی از دلایل اصرار بر حفظ نگاه‌ها و بیان این مسئله در اکثر احادیث که نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطان است این است که اختلاط زن و مرد با بی توجهی به دیانت  از دستورالعمل‌های شیطانی است و این گونه روابط در اکثر مواقع موجب سردی در روابط خانوادگی خواهد شد و خانواده این ارزشمندترین و مقدس‌ترین نهاد جامعه اسلامی با همین حرکت گاه از هم پاشیده خواهد شد.

بالا رفتن آمار طلاق هم بی ارتباط با این بحث نیست. با توجه به وجود چنین شرایطی آمار جدایی‌های رسمی و عاطفی دو چندان خواهد شد و به دنبال آن فرزندانی سرگردان قرار خواهند گرفت.

حجاب هم از جمله مسائل ظاهری در دین است اما همین پوسته ظاهری گاه به اعماق دین نفوذ می‌کند و به هسته درونی هم آسیب بی حدی می‌رساند. همیشه باید از پوسته ظاهری برای رسیدن به درون گذشت و چه بسا گاهی پوسته مهم‌تر از درون باشد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x