تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

باروری موجب پیشگیری از بروز بیماری‌ها در بانوان می‌شود

  • کد خبر : 22803
  • 26 بهمن 1392 - 9:01
باروری موجب پیشگیری از بروز بیماری‌ها در بانوان می‌شود

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری کاهش فرزندان را از مشکلات جامعه برشمرد و گفت: باروری موجب پیشگیری از بروز برخی بیماریها در بانوان می شود.

 گروه جامعه «کمال مهر» ؛ حجت الاسلام سید رضا اکرمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران گفت‌: اگر جمعیت دانا، ‌توانا، با اراده و ایمان، دارای اعتقاد و انسجام و با قابلیت تلاش در جامعه ای وجود نداشته باشد هر قدر آن جامعه از ثروت ملی و معادن و منابع سطحی و تحت الارضی و تکنولوژی های وارداتی بهره مند باشد و سرزمینش بزرگتر باشد نخواهد توانست بهره وری بالایی داشته باشد.

 

وی در سخنرانی خود که با موضوع اهمیت افزایش جمعیت ایراد کرد افزود : امروز استکبار جهانی به دنبال این است که دنیا را استثمار کند و بهره اش را خود ببرد این درحالی است که ایران با مساحت قابل توجه بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر مربعی و همجواری با ارتباطات دریایی مهم در شمال و جنوب، دارا بودن ۶۰ نوع معدن مختلف اعم از نفت ، طلا و اورانیوم و ۴۰ نوع تنوع آب و هوایی زمینه بسیار مطلوبی برای توسعه چشمگیر اقتصادی دارد به شرطی که نیروهای کارشناس در بدنه جمعیتی ما بتوانند کارآمدی خود را نشان دهند که این خود مشروط به افزایش جمعیت خواهد بود.

 

اکرمی با اشاره به تاکیدات مختلف دین مبین اسلام در قرآن و کلام رسول خدا (ص ) در زمینه اهمیت تشکیل خانواده و ازدواج افزود : خداوند در سوره نور آیه ۳۲ با تاکید بر لزوم ازدواج می فرماید : اگر مانع ازدواج مسائل مالی است خدا دست آنها را خواهد گرفت .

 

وی گفت: خانواده ها باید به این وعده و بیان قرآن ایمان داشته باشند و پسران و دختران خود را به ازدواج ترغیب کنند .

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری  در ادامه افزود : مال و فرزندان بر اساس دیدگاه قرآن زیور زندگی هستند و اگر خانواده ای بخواهد این زیور را داشته باشد باید مادران تصمیم به فرزند دار شدن بگیرند چرا که وقتی گفته می شود بهشت زیر پای مادران است فرض این گفته مادر شدن است .

اکرمی با اشاره به اینکه ۳۵ روز به پایان سال ۹۲ مانده است افزود : امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی شاهد دو حماسه بزرگ سیاسی از سوی مردم بودیم که یکی انتخابات پر شکوه ریاست جمهوری با مشارکت ۷۳ درصدی مردم بود و دیگری هم حماسه راهپیمایی پر شکوه روز ۲۲ بهمن که هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت قابل توجه بود .

 

وی در زمینه اقتصادی نیز افزود : هم اکنون آرام آرام جنب  و جوشی  در اقتصاد به وجود آمده و ضمن کاهش تحریم ها شاهد مراودات تجاری فعالان اقتصادی هستیم .

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری  از ثبات قیمت ها به عنوان یکی دیگر از مصادیق حرکت کشور به سمت حماسه اقتصادی یاد کرد و گفت: اگر تولید کنندگان و فعالان بازار انصاف در قیمت گذاری داشته باشند  شاهد این خواهیم بود که قلبهای مردم بیش از پیش به هم نزدیک تر خواهد شد .

 

حجت الاسلام اکرمی افزایش سن ازدواج را موجب بروز آفتهای متعدد اجتماعی و پزشکی دانست و گفت: تاخیر در ازدواج علاوه بر ایجاد زمینه های مفسده از نظر پزشکی نیز عوارض مختلفی بدنبال دارد .

 

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران کاهش تعداد فرزندان را از دیگر مشکلات جامعه برشمرد و گفت: باروری موجب پیشگیری از بروز برخی بیماریها در بانوان می شود .

 

وی مشکلات اقتصادی خانوارها را با همت و توکل پدران و مادران خانواده قابل حل دانست و افزود‌: این وعده الهی است و بی شک محقق خواهد شد .

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری  با تاکید بر ضرورت توجه همه دستگاهها برای کمک به ازدواج جوانان ، تشکیل نهاد یا بنیادی برای تسهیل ازدواج و کمک به تاهل افراد را خواستار شد .

 

وی تلاش برای معاش خانواده را همچون جهاد در راه خدا دانست و گفت: افرادی که با توکل به خدا در این باره تلاش می کنند بی شک لطف خدا شامل حال آنها خواهد شد .

 

اکرمی بر ضرورت تقویت بنیان خانواده تاکید کرد و گفت:‌یکی از رویکرد های اصلی برنامه های شبکه های ماهواره های فارسی زبان سست کردن بنیان خانواده ها و ترویج بی اخلاقی و کاهش جمعیت است که با برنامه ریزی های دشمنان مردم ایران انجام می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x