تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

عاشورایی با دشمنان می‌جنگیم/کارهای بزرگی در زمینه مهندسی معکوس آر کیو ۱۷۰ انجام شده است

  • کد خبر : 22985
  • 26 بهمن 1392 - 18:00
عاشورایی با دشمنان می‌جنگیم/کارهای بزرگی در زمینه مهندسی معکوس آر کیو ۱۷۰ انجام شده است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:اگر دشمنان قصد تعرض به جمهوری اسلامی را داشته باشند، با شیوه عاشورایی پاسخ شان را می دهیم.

 

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی کمال مهر؛ سردار امیرعلی حاجی زاده در نشستی با اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، که با موضوع “تقابل نظام سلطه، اصلی‌ترین چالش انقلاب اسلامی” برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز پیروزی انقلاب، تصریح کرد:استحکام ساخت درونی نظام، بی اعتمادی به دشمنان و تردید در صداقت آنها مطالبی است که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بارها بر آنها تاکید کرده‌اند.

سردار حاجی زاده گفت: آمریکا به تعهداتش در برابر هیچ کشوری که با او همسو نبوده عمل نکرده است.

سردار حاجی زاده با اشاره به موانع و مشکلات تجهیزاتی در جنگ ۸ ساله و برکات تحریم ها افزود: از روز اول جنگ به این طرف هرچه گذشته، تجربه و توانمندی ما زیادتر و هر روز یک دستاورد جدیدی داشته و داریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:غربی ها این آدرس غلط را در ارتباط با ما پیدا کرده اند که تحریم ها و مشکلات بر ما اثر گذاشته و ما ضعیف و سست شده ایم.اما واقعیت چیز دیگری است و نیروهای مسلح و ملت غیورایران پای انقلاب و ارزشها ایستاده اند.

وی افزود: مگر ما می توانیم این انقلاب که ثمره خون صدها هزار شهید است را حمایت نکنیم.

سردار حاجی زاده گفت: امروز ما در تولید تجهیزات دفاعی، موانع اساسی و زیرساختی را پشت سر گذاشته ایم و خوشبختانه استحکام درونی در بخش دفاعی محقق شده است.

وی بیان کرد: اگر در مسائل اقتصادی و صنعت غیردفاعی هم تکیه به توانایی های داخلی شده بود، همان مهندسان و جوانانی که در پهپاد و موشک و هزاران مورد دیگر ما را خودکفا کردند، می توانستند و می توانند که این موانع را هم حل نمایند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این موارد را مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از گذشته در بحث استحکام درونی مطرح کردند، اما چون در بخش دفاعی باور وجود داشت و افرادی از جنس شهید تهرانی مقدم ها بودند، ما خودکفا شدیم.

سردار حاجی زاده یادآور شد: در سال ۵۷ ما حدود پنجاه هزار مستشار خارجی در ایران داشتیم، در آن زمان ما انقلاب کردیم، تحریم شدیم و وابستگی مالی ما کم شد و به ما هم کمک نکردند.

وی عنوان کرد: بعضی از کشورها که در آن دوران همطراز ما بود ند و بعد از انقلاب نه تنها آنها را تحریم نکردند بلکه میلیاردها دلار به آنها کمک کردند، را با الان ما مقایسه کنید ؛ ببینید چه وضعیتی دارند.

سردار حاجی زاده گفت: امروز در بخش دفاعی هزاران قلم کالا و تجهیزات فوق پیشرفته در داخل کشور تولید می شود.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: پهپاد و تکنولوژی ساخت آن را هیچ کشوری به ایران نداده است و اینک ما به یک قدرت در این زمینه تبدیل شده ایم و امروز کشورهای پیشرفته خواهان خرید پهپاد از ما هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اضافه کرد: ما زمانی که می‌خواستیم موشک در ایران تولید کنیم، به هر قطعه اش که دست می زدیم، می دیدیم زیرساخت های آن در ایران وجود ندارد، ولی رزمندگان عرصه علمی ما، با تمام سختی ها ایستادگی کردند و نتیجه هم گرفتند و ما به خودکفایی رسیدیم.

وی تصریح کرد: در بحث هسته ای هم این استحکام درونی ایجاد شده که اوباما می گوید اگر ما می توانستیم پیچ و مهره انرژی هسته ای ایران را از هم باز می کردیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: ما اگر به جوانانمان اعتماد کنیم و آنها را بپذیریم ،همه چیز قابل دسترسی است.

سردار حاجی زاده تصریح کرد:ملت ایران پشتوانه‌ی قوی انسانی و معنوی دارد و در برابر دشمنان مستکبر و زیادخواه به اندازه سر سوزنی از حق خود کوتاه نمی آید.

وی در ادامه به پاسخ پرسش های دانشجویان پرداخت و در پاسخ به سؤالی در ارتباط با پهپاد ایوب گفت: این هواپیما بیش از ۴۰۰ کیلومتر وارد اسرائیل شده و آنها نتوانسته بودند در این مسیر آن را شناسایی کنند و بعد از عبور این مسیر، توسط یک دوربین و به صورت اتفاقی دیده شد و آن را زدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ارتباط با توسعه کشور و تحقق استحکام درونی نظام گفت: باید به یک باور جمعی برسیم تا بتوانیم این موضوع را محقق کنیم و لازمه تحقق آن اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی است.

سردار حاجی زاده در در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون مذاکرات هسته ای گفت: در زمینه نظامی این اطمینان را به دولتمردان می دهیم که ما توانایی کامل دفاع از ایران را داریم و شما با استحکام و قدرت وارد مذاکرات شوید .

سردار حاجی زاده تاکید کرد: در کنار این مذاکرات کار درونی را هم باید ادامه بدهیم، بحث من الان بیشتر متوجه این مسئله است که کار از درون را نباید متوقف کرد و بلکه باید به آن سرعت داد.

وی در ارتباط با آر کیو ۱۷۰ گفت: هواپیمای آر کیو ۱۷۰ یک هواپیمای بسیار پیشرفته آمریکایی است وبه دست آوردن آن کار ساده ای نبود.طبیعتا ساخت و مهندسی معکوس آن از همان روزهای اول شروع شد و دستاوردهای زیادی برای ما به ارمغان آورد.این هواپیما از لحاظ صوت و حرارت به گونه ای تولید شده است که به راحتی نمی توان آن را رهگیری کرد و در زمینه مهندسی معکوس آن واقعا کار بزرگی انجام شده است.

حاجی زاده در پاسخ به سؤال احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی و پاسخ ایران گفت:فرمایش حضرت آقا در ارتباط با پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معیارا قدام ما است و اگر صهیونیست ها دست از پا خطا کنند، قطعا این اتفاق می افتد و اگر آنها تا به امروز این کار را نکرده اند به دلیل وحشتی بوده که از توانایی و قدرت ایران دارند.

سردار حاجی زاده در پاسخ به سؤالی پیرامون میزان آگاهی دشمنان از توانایی واقعی دفاعی ایران گفت:در جنگ ۳۳ روزه، اسرائیل حمله کرد که حزب الله را شکست بدهد، اما نتیجه را دیدیم، علت این بود که آنها از تمام توانایی دفاعی حزب الله مطلع نبودند؛ حالا آنها می دانند که این در خصوص توانایی دفاعی ایران به همین صورت است.

وی با اشاره به نقش دانشگاهها در عرصه صنعت دفاعی کشورو تاکید بر ظرفیت موجود در دانشگاه های ایران، تصریح کرد: باید گفت که بخش عمده دستاوردهای دفاعی مدیون دانشگاه است.

وی افزود:در حوزه نظامی بستر های لازم برای حضور دانشگاه ها فراهم است، مراکز تحقیقاتی و صنایع مرتبط با بخش دفاعی ، بیشتر توسط دانشجویان انجام شده است ولی باید بیان کنیم که نمی توانیم همه توانایی های موجود در دانشگاه ها را در زمینه صعنت دفاعی استفاده کنیم و باید ظرفیت ها و زیرساخت های لازم ایجاد شود.

سردارحاجی زاده درپاسخ به سؤالی پیرامون ساخت هواپیمای مسافربری گفت : در تولید هواپیمای مسافربری می توانیم خودکفا شویم.در بخش هواپیماهای مسافربری هم اقداماتی در صنایع هوایی وزارت دفاع و به صورت مشترک با دولت در حال انجام است و انشاالله در این زمینه هم خودکفا خواهیم شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سؤال که آیا می شود توان دفاعی خودمان را با آمریکا مقایسه کنیم عنوان کرد: اساسا شیوه جنگیدن ما شیوه جنگ عاشورایی است.

در جنگ با عراق شرایط به گونه ای بود که همه دنیا از عراق حمایت می کردند، و همه گونه کمکی به این کشور شد اما نتوانستند کاری انجام بدهند.شیوه جنگ ما جنگ عاشورایی است، جنگی نیست که فقط بتوان تجهیزات را در یک ترازو ارزیابی کرد که چقدر نسبت به آنها توانایی داریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: بعضی مواقع ما با یک سری ادوات ساده کاری انجام می دهیم که ادوات پیشرفته آنها را به مشکل می اندازد. به همین لحاظ لازم نیست توان تجهیزاتی را مقایسه کنیم. ضمن اینکه تجهیزات درجایگاه خود مهم است و امکانات خوبی در اختیار داریم، اما باید تاکید کرد تمام تکیه و امید ما به تجهیزات نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سئوالی پیرامون جنگ سوریه و آینده تروریست های سلفی و تکفیری تاکید کرد: جنایات تروریست ها روزی گریبان کشورهای حامی آنان را خواهد گرفت.

سردار حاجی زاده درپایان پیرامون رابطه ایران و روسیه در حوزه دفاعی و نظامی گفت: ما از گذشته و بعد از فروپاشی شوروی، با روسیه مبادلاتی داشتیم که با تنظیم سطح روابط این صورت می گیرد.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x