تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

تروریستی که ارزش بازداشتش کمتر از الماجد نیست+عکس

  • کد خبر : 22719
  • 26 بهمن 1392 - 7:51
تروریستی که ارزش بازداشتش کمتر از الماجد نیست+عکس

ارتش لبنان تاکید کرد نعیم عباس به وجود مخفیگاه‌های خودروهای بمب‌گذاری‌شده اعتراف کرده است.

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر، به نقل از ابنا، ارتش لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد که «نعیم عباس» تروریست تکفیری بازداشت شده، به جنایات تروریستی خود اعتراف کرد.در بیانیه ارتش لبنان که دیروز ـ چهارشنبه ۲۳ بهمن ـ صادر شد، آمده است: اداره امنیتی ارتش لبنان «نعیم عباس» فلسطینی الاصل و عضو گردان‌های «عبدالله عزام» را که تحت تعقیب قرار داشت، صبح امروز در منطقه المزرعه بیروت بازداشت کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: نعیم عباس از مدت‌ها قبل تحت کنترل بود و بعداز دریافت اطلاعات از نقش او در آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده و انفجارهای در لبنان، بلافاصله بعد از خروج از اردوگاه عین الحلوه شهر صیدا در جنوب لبنان، عملیات دقیق تعقیب او آغاز و سرانجام در بیروت بازداشت شد.

نعیم عباس که به نام «ابوسلیمان ابوخالد» شناخته می‌شود، یک فلسطینی تبار و متولد سال ۱۹۷۰ میلادی است و از بازداشت او به عنوان «صیدی گران‌بها» یاد می‌شود که اهمیت آن کمتر از بازداشت «ماجد الماجد» سرکرده سعودی گروه تکفیری تروریستی گردان‌های «عبدالله عزام» نیست.

براساس بیانیه ارتش لبنان، نعیم عباس در جریان بازجویی، بسرعت اعتراف کرد که خودرویی را بمب گذاری کرده است که در ساعات آینده منفجر می شود و در منطقه بزرگراه المزرعه بیروت قرار دارد.

ارتش لبنان خاطرنشان کرده است که بعد از کشف این خودرو، بمبهای کار گذاشته شده در آن حدود ۱۳۰کیلوگرم وزن داشت، خنثی شد.

در این خودرو همچنین کمربندهای انفجاری و چند قبضه سلاح و گلوله های آن کشف و ضبط شده است.

براساس این بیانیه، ارتش لبنان موفق شد دومین خودرو بمب گذاری شده را که از شهر یبرود سوریه وارد خاک لبنان شده بود تا به بیروت فرستاده شود، کشف و بمب کار گذاشته شده در آن را خنثی کند.

در این خودرو که در ایست و بازرسی ارتش در شهرک اللبوه منطقه بقاع لبنان متوقف شده، ۳ زن بوده‌اند که قرار بوده آن را تحویل انتحاری‌ها بدهند.

ارتش لبنان تاکید کرده است که نعیم عباس همچنین به وجود مخفیگاه‌های خودروهای بمب‌گذاری شده اعتراف کرده که بزودی جزئیات آنها و افرادی که در آن دخالت دارند، منتشر خواهد شد.

در همین حال «میشل سلیمان» رییس جمهوری و «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان و «نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان با صدور بیانیه های جداگانه از موفقیت‌های نیروهای ارتش لبنان در بازداشت نعیم عباس و کشف خودروهای بمب گذاری شده و خنثی کردن بمب‌ها تشکر و حمایت خود را اعلام کردند.

«صقر صقر» نماینده دولت لبنان در دادگاه نظامی از نیروهای امنیتی ارتش لبنان خواسته است که شرایط شروع بازجویی ها از نعیم عباس و دو متهم دیگر مرتبط با اقدامات تروریستی را فراهم کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x