تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

کوثری :با همین تحریمها اقتصاد را درست کنید

  • کد خبر : 22585
  • 25 بهمن 1392 - 8:17
کوثری :با همین تحریمها اقتصاد را درست کنید

احمدی نژاد گفت من خودم هستم. حضرت آقا نیز فقط در یک جمله فرمودند: شما مجتهدی؟ اگر شما مجتهد بودی من حرفی نداشتم.

 

کوثری :با همین تحریمها اقتصاد را درست کنید

به گزارش گروه سیاسی کمال مهر: شب ۲۲ بهمن ماه محمد اسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد حوری ، واقع در بلوار قیام ضمن ایراد سخنرانی به سوالات مردم حاضر در مسجد پاسخ داد.

بررسی علل پیروزی انقلاب اسلامی و برخی از تحولات منطقه بخش هایی از سخنرانی وی در جمع مردم حاضر در مسجد بود. شرح اظهارات و پاسخ به سوالات مردم توسط سردار کوثری به شرح زیر است:

• حقوق برای همه یکسان است. اینکه برخی از مسئولان و نمایندگان به یک مرتبه زندگیشان تغییر می کند، از طریق رانت است نه حقوق. در حقیقت چون او به قانون آشناست با اخذ مجوز ها اقداماتی را انجام می دهد. ولی حقوق برای همه یکسان است حتی برای نماینده ها نیز میزان حقوق مشخص و یکسان است. مثلا حقوقی که برای نمایندگان در نظر گرفته می شود، ۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان است. این مبلغ چیزی نیست که پنهان باشد. اما مزایایی هست مانند نگه داری ماشین، بنزین و رفت و آمدهای هوایی. اشل حقوقی همه مشخص و یکسان است. چه نماینده باشد، چه وزیر و … ما در مجلس لایحه ای را مصوب کردیم اما در مجلس رای نیاورد. طبق آن مثلا ماموریتی که یک نماینده می رود هر شبانه روزش ۱۸۰دلار هزینه دارد. با افزایش قیمت دلار ما تاکید کردیم که این مبلغ زیاد است. گفتیم این میزان باید نصف شود که در نهایت رای نیاورد. با این حال دنبال این موضوع هستیم.

• آنها چند تحریم را مانند لغو تحریم پتروشیمی، قطعات هواپیما و خودرو را به طور موقت برداشته اند یا مثلا قرار شده است تا ۴.۲میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را در چند قسط برگردانند که ۵۵۰میلون دلار آن را نیز برگردانده اند. حرف ما این است که تحریم های اصلی باید لغو می شد مثل تحریم بانک مرکزی. اما چیزی که هست این است که با وجود تحریم بانک مرکزی ما در نقل و انتقالات مالی خود مشکل داریم. یعنی آمریکایی ها رصد می کنند. اما با این حال ما دور می زنیم و بلدیم چطور هم دلارهایمان را بگیریم و هم اجناسمان را که البته کمی گرانتر می شود اما با اینحال این کار را می کنیم.

• ما دائما با تیم مذاکراه کننده، هم آقای ظریف، عراقچی و تخت روانچی جلسه داریم و به آنها می گوییم تا ما اینجا ذهنمان از سوالات پاک نشود سوال می کنیم وحق نماینده هم هست. اما نتیجه نهایی: آقای ظریف و عراقچی می گویند مذاکرات مرحله مقدماتی دارد، یک مرحله ثانویه دارد و یک مرحله نهایی. الان دنبال این هستند تا بتوانند وارد مراحل بعدی شوند. مرحله اول که بحث توافقنامه و اجرایی بود که درحال اقدام است. از ۲۹بهمن نیز وارد مرحله بعدی می شوند. یکی از موارد توافقنامه اورانیوم ۲۰درصد است که مربوط به رآکتور امیرآباد شمالی می شود. در آنجا دارو تولید می کنیم . در سال ۱۹۹۴ نامه رسمی به آژانس نوشتیم که این رآکتور سوختش باید عوض شود. آژانس نیز به آرژانتین نامه نوشت و آرژانتین نیز اینجا هم سوخت و هم میله سوخت را تعویض کرد و پس از دریافت پولش رفت. اما ۴سال پیش و در سال ۲۰۱۰، در نامه ای جدید به آژانس یادآور شدیم که مدت زمان سوخت رآکتور در حال اتمام است و برای تعویض آن به یکی از کشورها دستور تعویض بدهید. آژانس این بار به ۳کشور نامه نوشت: آمریکا، روسیه و فرانسه. روسیه در آن زمان گول آمریکا را خورد و بازیچه آمریکا شد. روسیه در آن زمان سوخت را نداد و با دادن پیشنهادهایی که به نفع خودش بود می خواست ما را در تنگنا بگذارد. درنهایت ما به آژانس گفتیم که چرا اینطوری می کنید. در نهایت آنها برای اینکه سوخت را به ما تحویل دهند شرط گذاشتند و گفتند شما باید ۱۲۵۶ کیلو اورانیوم ۳.۵ تا ۵درصد به ما بدهید. پس از کش و قوس های فراوان بالاخره بر سر تحویل ۱۲۰۰کیلوگرم اورانیون به توافق رسیدیم.

آنها سر این ۱۲۰۰کیلو باز بازی درآوردند. گفتند شما باید بیایید ترکیه این ۲۰درصد را تحویل بگیرید. در آن زمان ناگهان حضرت آقا وارد شد. معمولا ایشان در جزئیات وارد نمی شوند. گفتند: خب اگر شما این را بردید استانبول و آنها نیاوردند چه کار می کنید؟ حرفی منطقی و درست. حضرت آقا گفتند اگر راست می گویند بیایند اینجا ۲۰درصد را تحویل دهند و ۱۲۰۰کیلو را تحویلشان بدهیم. تا این را گفتیم باز هم بازی درآوردند. حضرت آقا وقتی می گویند به اینها اطمینان ندارم یعنی همین. ایشان دست این ها را می خوانند. درنهایت آنها ۲۰درصد را نیاوردند، کار هم داشت عقب می افتاد. خدا رحمت کند شهید شهریاری، احمدی روشن و … این بچه ها گفتند ما می توانیم ۲۰درصد تولید کنیم.

حضرت آقا وقتی مطمئن شدند فرمودند به آنها بگویید تا ۲ماه فرصت دارند. اگر ۲۰درصد دادید، دادید وگرنه خودمان تولید می کنیم. آنها اصلا فکر نمی کردند که ما بتوانیم تولید کنیم. بعد از تولید به آنها گفتیم بیاید ببینید. آمدند دیدند. ما نیز ۲۰درصد را ادامه دادیم. پیشرفت نیز کردیم. اینها یکه خوردند. گفتند حالا که ۲۰درصد می توانند، پس ۶۰درصد و ۹۳درصد هم می توانند ؛ میزان لازم برای بمب اتم. واقعا هم می توانیم اما دنبال آن نیستیم.
لذا اینها به وحشت افتادند. همزمان بود با فتنه و ما را تحریم کردند. تحریم ها از آن زمان آغاز شد. ما اگر روزی ۱۰سانتریفیوژ که غنی سازی را انجام می دهد داریم، در آن مقطعی بود که جلیلی آنها را بازی داد و بچه های ما نیز سانتریفیوژها را ساختند. درنهایت نیز توانمندی هسته ای ما به جایگاه واقعی خود ارتقا پیدا کرد. اینها روی ۲۰درصد حساس بودند.

ما حرفمان با تیم مذاکره این است که با وجود این همه حمایت رهبری و مردم، چرا شما اول توقف ۲۰درصد را قبول کردید؟ چرا دستگاه های سانتریفیوژ جدید نباید جایگزین شود؟ ما سانتریفیوژهایی تحت نظارت آژانس ساختیم ۱۰برابر نسل اول سانتریفیوژها تولید می کند. ما می گوییم به چه علت رآکتور اراک نباید کارش را ادامه دهد؟ مورد دیگر این است که چرا بحث غنی سازی اورانیوم ۳.۵ تا ۵درصد در توافقنامه نیامده است؟ تیم مذاکره کننده معتقد است این در ماده ۴ ان پی تی هست و نیازی نیست.

سیاست دولت طوری است که بحث هسته ای را با اقتصاد گره زده است. یک بحث ما با دولت همین است. حضرت آقا ۴سال هر سال نامگذاری اقتصادی کرده است و گفته است اقتصاد مقاومتی. شما باید دنبال این بروید. تیم اقتصادی روحانی معتقد است تحریم ها باید لغو شود تا اقتصاد درست شود. در صورتی که خود تیم اقتصادی آقای روحانی در زمان آقای احمدی نژاد می گفتند تحریم ها ۲۵ تا ۳۰درصد بر اقتصاد تاثیر دارد. چگونه الان ۱۰۰درصد شده است؟بحث این است که شما با وضعیت همین تحریم باید اقتصاد را درست کنید. اگر روزی سر سازش بود بدانید دیگر انقلاب اسلامی نیست. اما باید جاهایی همانطور که رهبری فرمودند نرمش قهرمانانه داشت. ما نباید همه چیز را به بحث هسته ای گره بزنیم.

• ما به لطف خدا دست دزدان خارجی را قطع کردیم اما دزدان داخلی مانده اند. این را بدانید دزدان داخلی دستشان باید قطع شود؛هرکسی می خواهد باشد اصولگرا یا اصلاح طلب. ما باید به سراغ این نیز برویم و نباید فقط شعار بدهیم.

• آقای احمدی نژاد واقعا در ۴سال اول بی دغدغه بهترین کارها را انجام داد و برای همین در ۴سال دوم رای آورد وگرنه مردم عاشق چشم و ابروی کسی نیستند اما او را توهم برداشت. اینکه حضرت امام گفتند تا ساخته نشدید مسئولیت نگیرید همین است.اینها با مشایی و چند نفر دیگر تحلیل کردند و مدعی شدند که اگر آقا از او حمایت نمی کردند ما به جای ۲۴میلیون، ۳۰میلیون رای داشتیم.

یا در جریان قهر ۱۱روزه ما ۲بار با او صحبت کردیم و گفتیم که بیگانه ها از این موضوع بهره برداری می کنند. قضیه از این قرار بود که احمدی نژاد آقای مصلحی را عزل کرد. موقعی که احمدی نژاد مصلحی را عزل کرد، در جلسات هفتگی با حضرت آقا ایشان به او گفتند که شما می خواستید آقای مصلحی را تغییر دهید، عیبی نداشت فردی را به مجلس معرفی می کردید و کار دنبال می شد و تغییر مصلحی اشکالی نداشت. احمدی نژاد گفت من خودم هستم. حضرت آقا نیز فقط در یک جمله فرمودند: شما مجتهدی؟ اگر شما مجتهد بودی من حرفی نداشتم. کسی باید باشد که به مسائل شرعی مسلط باشد. همین موضوع باعث شد تا احمدی نژاد ۱۱روز خانه نشین شود.

مردم از احمدی نژاد راضی بودند. اولین کسی که مشایی را شناخت خود آقا بودند . مشایی بساطی داشت و احمدی نژاد را فریب داد. ما یک شب اول سال ۸۹ ، ۵نفر از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ شب با او بحث کردیم. در نهایت در این بحث ۳ساعته به مشایی گفتیم شما اینقدر اظهارنظر نکن. اظهارنظرهای شما باعث شده که بچه حزب اللهی های اطراف آقای احمدی نژاد ناراحت باشند و آنها را فراری بدهید. گفت نه اینطور نیست. خلاصه قبول نکرد. گفتیم پس اینقدر اظهارنظر نکنید. گفت اظهارنظر نمی کنم مگر اینکه آقای احمدی نژاد بگوید. ولی چطور آقای خزعلی و مصباح اظهارنظر کنند من نکنم؟ ما نیز وقتی دیدیم اینگونه است (و او خودش را برابر این دوشخصیت می داند گفتیم خداحافظ.

بعد از ۲ماه رفتیم پیش احمدی نژاد و در مورد مشایی گفتیم. احمدی نژاد قبول نکرد و خیلی شیفته او بود.

• پارسال چند روز قبل از ۲۲بهمن احمدی نژاد آمد مجلس. گفت سی دی دارم. از صبح همه می دانستند. آقای ابوترابی به من گفتند برو با احمدی نژاد حرف بزن. به جز من ۳۴نفر رفتند به او گفتند آقای احمدی نژاد سی دی را بگذار کنار. قطعا اگر شما سی دی را بگذاری کنار قطعا آقای شیخ الاسلام برای استیضاح رای نمی آورد. گفت من آمده ام این را مثله کنم. سی دی را گذاشتند. برادر آقای لاریجانی در یک سمت نشسته بود و مرتضوی هم در این سمت. صحبت درمورد کارخانه بود و هیچ مورد دیگری نبود. این اوج رفتار بی تدبیرانه احمدی نژاد بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x