تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

لبخند ملیح ۴ قلوهای مرندی به زندگی/ چشم امید پدر به همت مسئولان

  • کد خبر : 22532
  • 25 بهمن 1392 - 7:16
لبخند ملیح ۴ قلوهای مرندی به زندگی/ چشم امید پدر به همت مسئولان

زن ۲۶ ساله‌ مرندی در دومین زایمان خود در بیمارستان رازی مرند چهار قلو به دنیا آورد.

خبرگزاری فارس: لبخند ملیح 4 قلوهای مرندی به زندگی/ چشم امید پدر به همت مسئولان

کمال مهر:مدیر داخلی بیمارستان رازی مرند  صبح امروز از تولد چهار قلو در مرند خبر داد و اظهار کرد: خانم ۲۶ ساله مرندی امروز در دومین زایمان خود چهار قلو به دنیا آورد.

ابوالفضل نیک‌مرام افزود: این مادر یک کودک ۶ ساله نیز دارد و این دومین زایمان وی است.

وی ادامه داد: این خانم جوان در زایمان خود که به صورت سزارین صورت گرفت، یک پسر و سه دختر به دنیا آورد.

علی آخوندی متخصص بخش نوزادان بیمارستان رازی مرند حال مادر و این نوزادان را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: چون این زایمان پیش از موعد مقرر بود حال یکی از نوزادان به علت کمی تنگی نفس نیاز به مراقبت‌های ویژه داشت که به بیمارستان تبریز اعزام شد.

پدر ۴ قلوهای مرندی مستاجر و شغلش نجاری است

پدر این ۴ قلوها هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند ضمن اشاره به اینکه رضایت پروردگار را شاکرم که فرزندانی سالم داده و خیلی هم خوشحال هستم.

این پدر ۳۲ سال سن دارد و شغلش هم نجاری است و در یکی از مراکز بخش خصوصی مشغول به کار است که البته مستاجر بوده و از مسئولان و دولت تقاضای مساعدت کرد تا بتواند با این وضعیت اقتصادی فرزندان خودش را پرورش و نگهداری کند.

پدر ۴ قلوها در چشم انتظار همت مسئولان

اکنون والدین چهارقلوهای مرندی با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی و هزینه بالای نگهداری فرزندان خود منتظر کمک فوری مسئولان و خیران هستند تا با عنایت خود بخشی از هزینه‌های تربیت این نوزادان شیرخوار و نگرانی والدین وی را مرتفع کنند.

پدیده چندقلوزایی در کشور موضوعی است که هر از چندگاهی در خصوص آن اخباری منتشر می‌شود اما آیا تنها انتشار خبر جالب تولد چندقلوها کافی است؟!

۴ قلوهای مرندی در انتظار یاری

به نظر می‌رسد نه تنها در مورد کودکان ۴ قلوی مرندی بلکه در مورد تمام خانواده‌هایی که فرزندان چندقلو در آنها متولد می‌شوند، مسئولان امر وظیفه کمک و رسیدگی به این خانواده‌ها را دارند.

در شرایط اقتصادی کنونی که خانواده‌ای که تنها یک نوزاد دارد در تامین مسائل رفاهی، بهداشتی و درمانی دچار دغدغه است، تصور داشتن چهار نوزاد آن هم با درآمدی پایین جای بسی تأمل و برنامه‌ریزی برای مسئولان دارد.

اگر چه بهزیستی در برخی موارد چندقلوزایی، حمایت‌هایی را از خانواده‌های آنان به عمل می‌آورد اما این کمک‌های ناچیز پاسخگوی نیاز خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو نیست.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x