تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هدف پنهانی “بابک زنجانی” از جعل نام ۲ خواهر/ سنگسار یک دختر به خاطر عضویت در “فیس‌بوک”/ افشای رابطه پنهانی “اوباما” با یک خواننده

  • کد خبر : 22199
  • 24 بهمن 1392 - 7:45
هدف پنهانی “بابک زنجانی” از جعل نام ۲ خواهر/ سنگسار یک دختر به خاطر عضویت در “فیس‌بوک”/ افشای رابطه پنهانی “اوباما” با یک خواننده

سنگسار یک دختر به خاطر عضویت در فیس‌بوک، هدف پنهانی “بابک زنجانی” از جعل نام ۲ خواهر، مغز مردان بزرگتر است یا مغز زنان، افشای رابطه پنهانی اوباما با یک خواننده، اذعان مقام آمریکایی به حضور هزاران تروریست خارجی در سوریه، کمپین توییتری آزادی سربازان ایرانی “ترند” جهانی شد و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری روز چهارشنبه ۲۳ بهمن است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

سنگسار دختر به خاطر عضویت در فیس‌بوک توسط داعش

به گزارش “رأی الیوم”، عناصر گروه تروریستی “داعش” در سوریه، دختر جوانی به نام “فطوم الجاسم” را به علت عضویت در شبکه اجتماعی فیسبوک، تا حد مرگ سنگسار کردند.

به گزارش جهان، منابع خبری معارضین سوری گزارش دادند، عناصر گروه “داعش” این دختر جوان را ابتدا به دادگاه شرعی در منطقه “الرقه” بردند و قاضی شرع نیز، عضویت در فیسبوک را هم طراز با عمل زنا دانست و حکم به سنگسار وی داد. گروه داعش مدتی است که بر منطقه “الرقه” در شمال سوریه سیطره پیدا کرده و احکام تند و خشونت‌آمیز خود را اعمال می‌کند.

حرکت عجیب یک عکاس در راهپیمایی ۲۲بهمن

جام نوشت: در ابتدای امر شاید اقدام این عکاس سوال برانگیز باشد، اما باید گفت اگر پرچم نازک باشد و نور هم متناسب باشد می‌شود از این روش براى انداختن سایه پرچم روى عکس استفاده کرد، بدین صورت سوژه زیر رنگ و طرح پرچم دیده می‌شود.


لاشه سوخته هواپیمای الجزایری

سقوط هواپیمای نظامی “هرکولس سی-۱۳۰” با بیش از یکصد سرنشین در شرق الجزایر، بدترین فاجعه در تاریخ نیروی هوایی الجزایر محسوب می‌شود، هرچند در نوع خود نخستین نیست.

به گزارش ایرنا، این هواپیما روز سه‌شنبه در منطقه کوه “فرطاس” در روستای “عین املیله” در ایالت ام البواقی در شرق الجزایر سقوط کرد. در ۲۳ آوریل ۲۰۰۳ نیز هواپیمایی از همین نوع متعلق به ارتش الجزایر در محله‌ای مسکونی در شهرک بوفاریک نزدیک پایتخت الجزایر سقوط کرد که بر اثر آن چهار خدمه هواپیما و هفت کودک و یک زن کشته شدند.

دوربین یک رسانه خارجی با آلو فروش چه کار داشت؟

حاشیه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن همواره توجه مردم و دوربین‌های خبری را به خود جلب می‌کند. از حضور اقشار مختلف در راهپیمایی گرفته تا حضور دست فروشان پرتعداد در مسیر راهپیمایی همواره حاشیه‌های جالبی برای جشن انقلاب و راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن ایجاد کرده است.

خبرنگار پارسینه هم که در این راهپیمایی به دنبال سوژه بود، کشف کرد که دوربین یک رسانه تصویری خارجی به دنبال آلو فروشی که کنار خیابان بساط کرده است و مدام از او و مردم اطرافش فیلم‌برداری می‌کند! البته این تصویربردار وقتی متوجه عکاس پارسینه شد پا به فرار گذاشت و رفت!

مبارزه با شیعیان؛ شرط وهابیون مصر برای حمایت از رئیس جمهور جدید

“وهابیون مصر” اعلام کردند که برای حمایت از رئیس جمهور جدید مصر می‌بایست “مبارزه با گسترش شیعه” مد نظر باشد. براساس گزارش پایگاه البوابه نیوز؛ در پاسخ به چنین شرطی شیعیان بیانیه‌ای صادر کردند و در آن سلفی‌ها را “بسیار عقب‌مانده‌تر از زمان خود” معرفی نمودند.

به گزارش جام، شیعیان در بیانیه خود نوشتند: جریان سلفی نور که در مدت اخیر از سوی مصری‌ها مورد نفرت واقع شد، ثابت نمود که جریانی “عقب‌مانده از زمان خود” است که بحث‌های مذهبی خارج از حیطه قانون اساسی و برخلاف آن را مطرح می‌کند. آنان با مطرح کردن موضوع مبارزه با تشیع بر آن هستند تا ریاست جمهوری آینده از بند ماده احترام به آزادی اعتقادی صرف‌نظر کند و از فرقه‌گرایی بر اساس دین و نژاد حمایت کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: سلفی‌ها در بازی سیاسی خود از شرط” تطبیق شریعت اسلامی” چشم‌پوشی کردند؛ و با جریان‌های اسلامی که با آن‌ها پیمان همبستگی بسته بودند، مخالفت نمودند؛ در حالی که چهره‌های واقعی برای همگان پدیدار شد. امروز شیعیان را رد می‌کنید و فردا مسیحیان را؛ و در آینده بسیار نزدیک هر آن که با شما در نظر مخالفت نماید، رد خواهد شد. همچنین چهره اسلام را بد جلوه دادید و ملت خود را از آن به هراس انداختید.

 افشای رابطه پنهانی اوباما با یک خواننده

یک رسانه فرانسوی گزارشی از رابطه پنهانی رئیس جمهوری آمریکا با یک خواننده مشهور آمریکایی منتشر کرده است. روزنامه دیلی میل نوشت: یک پایگاه رادیویی به نام “اروپا ۱” از رابطه “باراک اوباما”، رئیس جمهوری آمریکا با “بیانسه”، خواننده مشهور آمریکایی خبر داده است. این در حالی است که بیانسه و همسرش روابط خوبی با اوباما و میشل اوباما دارند. بیانسه و همسرش همچنین در کمپین انتخاباتی به حمایت از اوباما شرکت داشتند و در سال  ۲۰۰۹ بیانسه در جریان مراسم آغاز به کار دولت اوباما، برنامه اجرا کرد.

به گزارش ایسنا، در همین حال روزنامه “واشنگتن پست” آمریکا به سرعت این خبر را تکذیب کرد و “کریستین کوراتی”، مدیر ارتباطات این روزنامه گفت: می‌توانم به شما بگویم که این خبر صحت ندارد. از سوی دیگر “پاسکال روستین” که عکس‌هایی را ماه گذشته از روابط نامشروع “اولاند و ژولی گیه”، هنرپیشه زن فرانسوی منتشر کرده بود، از احتمال رابطه اوباما و بیانسه سخن گفته است. پاسکال روستین در مصاحبه‌ای گفته است که می‌دانید، در این شرایط در آمریکا چیزی بزرگ قرار است اتفاق بیافتد، در واقع قرار است فردا واشنگتن پست گزارش جنجالی را چاپ کند و این گزارش در رابطه با روابط غیر اخلاقی اوباما و بیانسه است. مطمئنم که تمام جهان درباره آن صحبت خواهند کرد.

اظهارات این عکاس فرانسوی در حالی مطرح می‌شود که وی پیشتر توانست با موفقیت رابطه پنهانی اولاند و معشوقه جدیدش را فاش کند. این عکاس درباره رابطه اوباما با همسرش گفت: اخیرا برای اولین بار تصاویری از اوباما و میشل منتشر شده است که به وضوح نشان می‌دهد آن‌ها اختلاف دارند.

شهدای بحرین در بهشت زهرای تهران

“ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام” مراسم گرامی‌داشت شهدای “انقلاب ۱۴ فوریه بحرین” را همزمان با سال‌گشت خیزش شیعیانِ مظلوم کشور “بحرین” علیه مزدوران وهابی “آل سعود” و “آل خلیفه”، روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه، در بهشت زهرای تهران و در جوار تربت پاک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌نماید.

به گزارش مشرق، در این مراسم، از سنگ یادبود ِ شهدای بحرین، که نام بیش از ۱۲۰ شهید انقلاب بحرین بر آن حک شده است، در “قطعه‌ شهدای نهضت جهانی اسلام” پرده‌برداری خواهد شد. گفتنی است که روز ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، مردم مسلمان بحرین، در اعتراض به نظام حاکم بر این کشور (آل خلیفه)، به خیابان‌ها ریختند که با هجوم مزدوران آل خلیفه، یکی از تظاهرکننده گان به شهادت رسید و ۱۴ نفر مجروح شدند.

بحرینی‌ها، این روز را “روز خشم” (یوم الغضب) نامیدند و تا امروز، به مبارزاتِ عدالت‌طلبانه خود ادامه دادند. در جریان این انقلاب، تا کنون، بیش از ۱۴۰ نفر از مردم به شهادت رسیده و هزاران نفر مجروح شده اند. زمان : پنجشنبه – ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ – ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه/ مکان: بهشت زهرای تهران – بین خانه ی شهید و قطعه ۲۶ – قطعه ی شهدای نهضت جهانی اسلام

این فیلم همه را عصبانی کرده است!

ایسنا
در مطلبی طنز نوشت: فیلم “عصبانی نیستم” همه را در جشنواره و خارج از جشنواره‌ فیلم فجر عصبانی کرده است، یعنی هم مردم از دست آن عصبانی هستند، هم روزنامه‌نویسان و هم منتقدان موافق و مخالف. مثلا دیشب دوهزار تماشاگر مشتاق دیدن این فیلم از مقابل سینما استقلال با یگان‌ ویژه متفرق شده‌اند یا مثلا فیلم در کاخ جشنواره به جای ساعت ۱۶ بدون اطلاع قبلی، ساعت ۱۰ صبح پخش شده است.

یعنی فرش قرمز را برای “طبقه حساس” پهن کرده، ولی عصبانی نیستم را پخش کرده‌اند و بعد، نشست خبری برایش برگزار نکرده‌اند، یعنی طوری با این فیلم رفتار می‌شود که من متعجم چرا رضا درمیشیان (کارگردان فیلم) بیرون است و آن داخل نیست!

باید به این هوش و ذکاوت مسوولان برگزارکننده‌ جشنواره آفرین گفت؛ با این کار، هم “عصبانی نیستم” را نمایش داده‌اند، هم سر خبرنگاران را گول مالیده‌اند، هم نشست خبری‌اش را برگزار نکرده‌اند، هم برای دل‌خوشی برخی از دوستان، مردم را با یگان‌ ویژه بدرقه کرده‌اند و عوامل مشکوک این فیلم را روی فرش قرمز نبرده‌اند.

این یعنی اعتدال در حد عالی و اعلا. واقعا جا دارد از عوامل فیلم “طبقه حساس” تشکر ویژه‌ای بشود که راه را برای اجرای نقشه‌ پلیسی مسوولان جشنواره ایجاد کردند و سکندروار عصبانی نیستم را نمایش دادند، یعنی به قول سعدی: سکندر که با شرقیان حرب داشت / در خیمه گویند با غرب داشت.

همسر محسن میردامادی در راهپیمایی



ماجرای خواهران جعلی بابک زنجانی

“بهارک زنجانی” و “نوبهار زنجانی” که به عنوان اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های “بابک زنجانی” از آنها نام برده شده است، اصلا وجود خارجی ندارند، “بهارک”، “نوبهار” یا “بهار”؛ کدام یک خواهر “بابک زنجانی” است؟ همه نام فامیلشان زنجانی است و همه شریک بابک زنجانی هستند و با مراجعه به اسناد روزنامه رسمی جمهوری اسلامی، در آگهی‌های رسمی ثبت شرکت‌های بابک زنجانی هر بار یکی از این سه نام در میان سهامدارن و اعضای هیات مدیره شرکت زنجانی به چشم می‌آیند.

یک منبع آگاه، در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که نمی‌خواهد نامی از او منتشر شود و با تدبیر در گزارش‌هایی که از روند کاری بابک زنجانی تاکنون منتشر شده همکاری داشته است به “تدبیر” می‌گوید که “بهارک زنجانی” و “نوبهار زنجانی” که به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های بابک زنجانی از آنها نام برده شده است، اصلا وجود خارجی ندارند.

در آگهی‌‌های مربوط به شرکت‌های لوازم آرایشی “سورینت قشم” و همچنین هواپیمایی “فراز قشم” نام نوبهار زنجانی به عنوان سهام‌دار دیده می‌شود. همچنین در آگهی تاسیس شرکت صنایع غذایی “فراز نمونه قشم” نام بهارک زنجانی به عنوان یکی از سهامداران عمده این شرکت ثبت شده است؛ نام‌هایی جعلی برای سندسازی‌های میلیاردی.

براساس پیگیری‌های تدبیر از منابعی در سازمان ثبت احوال، “بهار زنجانی” فرزند “مرتضی” تنها خواهر بابک زنجانی است. اما چرا بابک زنجانی از اسامی جعلی که به اسم خواهرش هم شبیه هستند، برای تاسیس شرکت‌هایش استفاده می‌کرد؟ چون قصد او و حامیانش این بوده تا تنها سکان‌دار این شرکت‌ها بابک زنجانی باشد و اجازه ندهند افراد بیشتری از کارشان مطلع شوند.

در صفحه اینترنتی گروه سورینت، مدیر کترینگ فراز قشم هم “خانم زنجانی” معرفی شده ولی نام کوچک او در این صفحه دیده نمی‌شود و مشخص نیست این فرد بهار است یا نوبهار یا بهارک؟ بابک زنجانی همچنین از اسم “ثریا اسدی” همسر سابقش برای تاسیس شرکت‌هایش استفاده می‌کرد. پیش‌تر وکیل ثریا اسدی در گفتگویی که با تدبیر انجام داده، این موضوع را تایید کرده است.

چند روز پیش هم که نماینده ناظر مجلس در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی به تدبیر خبر داد که در جریان بازجویی از بابک زنجانی، او به بازجویانش پیشنهاد داده است که آزادش کنند تا برود و پول بیاورد.

مجسمه های آجری Brad Spencer

 

 


عصر ایران
منتشر کرد، یکی از معترضان خوش ذوق و هنرمند در شهر “کی یف” در حال کشیدن یک تابلو از وضعیت ایستادن نیروهای پلیس ضد شورش در برابر معترضان.

“میکولای کوالی یف” یکی از نمایندگان مجلس روسیه (دوما) در حال نگاه کردن به مدال‌ها و نشان‌هایش

گریه زاغه‌نشینان در شهر “داکا” (پایتخت بنگلادش) از ویرانی خانه‌هایشان (۱۰۰ زاغه) در حادثه آتش‌سوزی

“مارتین شولز” رییس پارلمان اروپا (نفر وسطی) در حال بازدید از موزه هلوکاست در شهر قدس

تظاهرات در مقابل دادگاه عالی فیلیپین در شهر مانیل علیه قانون جدید نظارت بر اینترنت که از نظر مخالفان محدود کننده آزادی‌ها و حریم خصوصی شهروندان است

 

توزیع پوشاک توسط کمیته امداد در غزه

کمیته امداد امام خمینی(ره) همزمان با سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اقدام به توزیع پوشاک زمستانی و پتو در بین خانوارهای مستمند غزه کرد. قرار است، مرحله دوم این طرح نیز طی روزهای آینده به اجرا گذاشته شود و طی آن صدها خانوار نیازمند از پوشاک و پتوهای اهدایی این کمیته بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، هیأت خیریه کمک به مردم فلسطین مسئولیت توزیع این پتوها و پوشاک را به خانواده‌های نیازمند غزه برعهده دارد و طی آن ۲ هزار خانوار از این پوشاک و پتوها بهره‌مند خواهند. در این خصوص خانواده‌های استفاده کننده از این کمک‌ها از جمهوری اسلامی ایران به خاطر اینکه همواره در کنار ملت فلسطین قرار داشته و از ایستادگی و مقاومت آنها حمایت کرده، تشکر کردند.

کمیته امداد امام خمینی ۲ ماه پیش نیز اقدام به توزیع سبدهای غذایی و پوشاک در میان صدها خانواده فلسطینی آسیب دیده از کاهش شدید دمای هوا در نوار غزه کرده بود. در ماه رمضان نیز این کمیته اقدام به توزیع ۴۰ هزار سبد غذایی میان نیازمندان نوار غزه کرده بود.

رجا/ نماز اول وقت یک جانباز در راهپیمایی

 

مغز مردان بزرگتر است یا مغز زنان؟

محققان دانشگاه کمبریج در انگلیس پس از ۲۰ سال تحقیق، تصاویر شگفت‌انگیزی از مغز مردان و زنان منتشر کرده‌اند که تفاوت‌های قابل توجهی در مغز زنان و مردان نشان می‌دهد. نتایج تحقیقات ۲۰ ساله دانشمندان علوم اعصاب شامل ۲۱۸ تحقیق نشان می‌دهد مغز مردان به طور متوسط ۸ تا ۱۳ درصد حجم بزرگتری نسبت به مغز زنان دارد.

به گزارش ایرنا به نقل  از دیلی میل، بر اساس این تحقیات مغز مردان نسبت به مغز زنان حجم بزرگتری در فضای داخل جمجمه ( ۱۲ درصد)، کل مغز ( ۱۱ درصد)، سربروم ( ۱۰ درصد)، ماده خاکستری ( ۹ درصد)، ماده سفید ( ۱۳ درصد)، منطقه مایع مغزی نخاعی ( ۱۱.۵ درصد) و مخچه ۹ درصد بزرگتر است.

بر اساس این تحقیقات محققان دریافتند که تفاوت در حجم بین دو جنس در مناطق مختلف نظیر سیستم لیمبیک (منطقه پردازش احساسات در مغز) و سیستم زبانی واقع شده است. محققان امیدوارند نتایج این تحقیق پیامدهای مثبتی برای تحقیق روی بیماری های اوتیسم و افسردگی داشته باشد. همچنین این تحقیق می تواند درک بهتری نسبت به تفاوت های روانی وابسته به جنسیت داشته باشد. شرح کامل نتایج این تحقیق در دو نشریه (Neuroscience ) و (Biobehavioral Reviews) منتشر شده است.

“حاج قاسم” در راهپیمایی ۲۲ بهمن

سردار “قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس هم روز گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

فقر و فلاکت در کشوری غنی و ثروتمند

نیجر با نام رسمی “جمهوری نیجر” کشوری است در غرب آفریقا. نیجر بیست و یکمین کشور جهان از لحاظ وسعت جغرافیایی و یکی از بزرگ‌ترین کشور‌های آفریقا از نظر مساحت است. این کشور در تاریخ ۳ اوت ۱۹۶۰ میلادی، رسما از فرانسه اعلام استقلال کرد. نیجر سرزمینی صخره‌ای و عمدتا شن‌زار می‌باشد. این کشور یکی از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، با این وجود دارای منابع نفتی و معادن سنگ اورانیوم است.

به گزارش تابناک، ابتدا انگلیسی‌ها برای کشف سر منشاء رودخانه نیجر به این منطقه سفر کردند و بعدها فرانسوی‌ها این کشور را مستعمره خود نمودند. سرانجام نیجری‌ها در روز ۱۸ دسامبر سال ۱۹۵۸ اعلام استقلال کردند. البته جامعه بین‌الملل و فرانسه این استقلال را تا سال ۱۹۶۰ به طور کامل به رسمیت نشناخت. امروزه با گذشت سال‌ها از اعلام استقلال این کشور و با اینکه دارای معادن غنی اورانیوم و ذخایر غنی نفت است، بیش از ۶۰ درصد از مردم این کشور معادل هفده میلیون نفر با درآمدی روزانه کمتر از یک دلار زندگی می‌کنند.

جالب اینجاست بازهم عمده محصولات صادراتی این کشور به فرانسه وارد شده و در ازای آن معلوم نیست چه مبلغ یا محصولی نصیب این کشور فقیر می‌شود. سایه شوم و پلید استعمار از این منطقه از جغرافیای آفریقا همچنان باقی است و مردم از فقر، انزوا، بیماری، بیکاری و فلاکت رنج بسیاری می‌برند. هم اینک و براساس آمارهای رسمی ۸۷۴ هزار نفر از شهروندان این کشور برای زنده ماندن به کمک‌های رایگان غذایی نیازمندند.


خاموش کردن صدای مردم بحرین با بازداشت عکاسان و خبرنگاران

جمعیت وفاق  بحرین در بیانیه خود ادامه بازداشت عکاسان و خبرنگاران را حمله انتقام جویانه علیه رسانه‌ها، فعالان مدنی مخالف و افراد خواهان تحولات دموکراتیک در بحرین دانست. این بیانیه افزود: افزایش بازداشت عکاسان و خبرنگاران، بیانگر گرایش واقعی رژیم برای مبارزه با آزادی بیان وخاموش کردن صدای اعتراضات و خواسته‌های مردم است؛ مردمی که با گذشت سه سال از آغاز انقلاب مسالمت‌آمیز خود، همچنان به دنبال تحقق بخشیدن به این خواسته‌ها هستند.

به گزارش جام به نقل از العالم، نیروهای رژیم بحرین صبح روز دوشنبه با حمله به منزل “سید احمد الموسوی” و برادرش در منطقه الدراز، آنان را بازداشت و مورد بازجویی قرار دادند که با احتساب این دو نفر شمار عکاسان و تصویربردان بحرینی بازداشت شده به ۱۰ نفر رسید. الموسوی تاکنون توانسته است ۱۱۹ جایزه بین‌المللی را در زمینه هنرعکاسی کسب کند.

جمعیت وفاق بحرین در بیانیه خود آورده است: آزادی مطبوعات در بحرین به نوعی اصلا وجود ندارد زیرا خبرنگاران و اصحاب رسانه به طور مداوم کشته شده یا تحت تعقیب قرار گرفته و شکنجه می‌شوند و هر رسانه‌ای که دیدگاه مخالفی با رژیم داشته باشد، به سرعت حذف می‌شود و رژیم آل خلیفه برای ساکت کردن مخالفان از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند.

خبر رویترز از قسط دوم و سوم پول ایران

رویترز به نقل از منابع غیر رسمی اعلام کرد که دومین و سومین قسط پول نفت ایران که بر اساس توافق ژنو باید آزاد شود از حساب‌های بانک مرکزی ایران در کره جنوبی برداشت خواهد شد و به نقل از منابع بانکی گفت که کره جنوبی در چارچوب توافق ژنو بخشی از پول نفت ایران را در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

به گزارش تسنیم، براساس این گزارش مبلغ پولی که قرار است از حساب ایران در بانک‌های کره‌ای برداشت شود و در اختیار این کشور قرار گیرد، مشخص نیست. بانک مرکزی ایران دو حساب به وون در ووری بانک و بانک صنعتی کره دارد که بالغ بر ۵.۶ میلیارد وون پول نفت ایران در آن‌ها انباشته شده است. در عین حال مقامات بانک کره و وزارت دارایی کره جنوبی تاکید کرده‌اند هیچ تصمیمی برای انتقال پول به ایران اتخاذ نشده است.

یک مقام آگاه تایید کرد ماه آینده دو بانک کره‌ای پرداختی به ایران انجام خواهند داد و این کار در دو مقطع، اوایل ماه مارس و پس از آن انجام می‌گیرد. مبلغ دومین قسطی که در چارچوب توافق ژنو باید آزاد شود و در اختیار ایران قرار گیرد ۴۵۰ میلیون دلار تعیین شده است که اول مارس باید در اختیار ایران قرار گیرد. در روز ۷ مارس نیز باید مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار دیگر آزاد شود.

اذعان مقام آمریکایی به حضور هزاران تروریست خارجی در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، “جیمز کلاپر” رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا با سخنرانی در جلسه کمیته خدمات نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا پیش بینی کرد که اوضاع نظامی در سوریه طی ۶ ماه آینده به شکل فعلی باقی بماند و در ادامه اظهار داشت: من معتقدم آنچه اکنون در سوریه شاهد هستیم ناکارآمدی نظامی است و نیروهای دولتی سوریه نمی‌توانند کنترل مناطقی که تحت سیطره آنها است را حفظ کنند و نیروهای مخالفان که از سوی کشورهای خارجی حمایت می‌شوند به مثابه خاری در بدن نیروهای ارتش سوریه محسوب می‌شوند.

کلاپر گفت: حمایت روسیه، ایران و حزب الله از سوریه عمر نظام “بشار اسد” را طولانی کرد. وی اعلام کرد که شمار افراد مسلح در سوریه حدود ۷۵ تا ۱۱۵ هزار نفر است که در هزار و ۵۰۰ گروه با اهداف سیاسی مختلف در این کشور می‌جنگند. حدود ۲۰ تا ۲۶ هزار فرد مسلح افراطی در سوریه حضور دارند و تعداد افراد مسلح خارجی ۷ هزار و ۵۰۰ نفر است که از ۵۰ کشور جهان در سوریه با نظام بشار اسد می‌جنگند.

وی در ادامه افزود: “جبهه النصره”، “داعش” و “احرار الشام” خطرناکترین گروه‌هایی هستند که دارای ۲۰ هزار جنگجو از جمله افراد مسلح خارجی هستند و برخی از آنها برای انجام حملاتی در اروپا نیز تلاش می‌کنند.  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار آواره سوری وجود دارد و حدود ۷ میلیون نفر نیز در داخل سوریه آواره شده‌اند و این یک فاجعه است. پیش‌بینی‌های من درباره نشست ژنو ۲ بسیار اندک است. بشار اسد درباره مسئله کناره‌گیری خود از قدرت هرگز مذاکره نخواهد کرد و آنچه طرفین مذاکره در ژنو ۲ صحبت می کنند درباره مسائل انسانی است اما مشکل، ایجاد یک راه حل سیاسی پایدار است.

جوانان هندی خواستار تغییر دولت هستند

براساس نتایج نظرسنجی منتشر شده پیش از برگزاری انتخابات ملی در هندوستان، بیش از نیمی از جوانان این کشور خواهان مهاجرت و ۸۰ درصد خواستار تغییر دولت هستند. براساس نتایج این نظرسنجی؛ ۷۲ درصد اعلام کردند که فرزندان سیاستمداران نباید وارد عرصه سیاست شوند. به عقیده این جوانان “رائول گاندی”، از خانواده گاندی و رهبر حزب کنگره، احتمالا در انتخابات شانس نمی‌آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این نظرسنجی که توسط مجله اکونومیست صورت گرفت ۷۷ درصد اعلام کردند که یک رهبر قدرتمند پاسخ مشکلات هندوستان است. همچنین بیش از ۸۰ درصد نیز گفتند که در انتخابات ملی هند شرکت نمی‌کنند.

۱۲۰ میلیون جوان ۱۸ تا ۲۲ ساله در هند هستند که برای اولین بار واجد شرایط شرکت در این رای‌گیری هستند،۷۱  درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که روز سه‌شنبه برگزار شد، اعلام کردند که احزاب سیاسی بزرگ بخشی از این مشکل هستند.

دختر خردسال سوری در آرزوی شهادت

فعالان شبکه‌های اجتماعی در تویتر اقدام به انتشار تصویری از دختر خردسالی که مادرش به دست تروریست‌های تکفیری در شهر “حمص” سوریه به شهادت رسیده منتشر کردند. این دختر خردسال که بر سر مزار مادرش در قبرستان حمص حضور پیدا کرده آرزو دارد “شهید شود” و به مادرش در بهشت ملحق شود.

به گزارش ابنا، در تصویر منتشر شده دختر خردسال سوری با دستان کوچک خود کاغذ نوشته‌ای به دست گرفته که بر روی آن نوشته شده است: “آرزو دارم شهید شوم و با مادرم در بهشت زندگی کنم.” براساس گزارشی که بنیان حمایت از کودکان سازمان منتشر کرده بیش از چهار صد هزار زن و کودک در شهر حمص در محاصره قرار گرفته‌اند.

در این شهر اوضاع روز به روز وخیم‌تر شده و ساکنان این شهر در مضیقه شدید دارو، غذا و دیگر مایحتاج اولیه قرار دارند.

کمپین توییتری آزادی سربازان ایرانی ترند جهانی شد

مفهوم “ترند” در شبکه‌های مجازی و اجتماعی یک مقیاس اندازه‌گیری است و شامل ۱۰ مورد برتر می‌شود که کاربران جهان درباره آن حرف می‌زنند .براساس بررسی داده‌های موجود در توییتر، کاربران ایرانی و غیر ایرانی با ۷۵هزار توییت در روز دوشنبه در ساعت ۱۷ به رده ترند جهانی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، قابل ذکر است بر اساس تحلیل همین اطلاعات بیش از ۵۱ درصد کاربران از داخل ایران و ۹ درصد کاربران از آمریکا و مابقی از دیگر نقاط کشور در این کمپین شرکت کرده و دیدگاه‌های خود را درباره آزادی سربازان ایرانی منتشر کرده‌اند.

به گزارش سایت رسانه‌های اجتماعی  ( www.socialmedia.ir )کمپین “آزادی سربازان ایرانی” چهار روز است که در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر فارسی شکل گرفته است. این کمپین با هدف آزادی ۵ سربازی ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروهک “جیش العدل” شکل گرفته است و در نهایت در روز سوم این کمپین جهانی (ترند) شد.

کاربران توییتر بخصوص کاربران ایرانی و فارسی زبان اعتراض خود را نسبت به گروگان گیری آنها از طریق هشتگ #FreeIranianSoldiers ابراز کردند تا صدای آنها را جهان بشنود. بر اساس گزارش این سایت، شبکه اجتماعی توییتر در ایران فیلتر است اما کاربران در کمپینی بشر دوستانه صدای مردم ایران را به جهان از طریق مختلف رساندند.

تابناک/ یک حاشیه تصویری از راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران


عکاسی با چادر نماز

به گزارش فارس، انقلاب اسلامی با وحدت بین اقشار مختلف مردم و گوش به فرمان بودن رهبری چون امام خمینی(ره) بود که به پیروزی رسید. اگر نبود اراده مردم و ایمانشان به خدا چطور می‌شد، بر ده‌ها سال ظلم و ستم پیروز شد و بساط طاغوت را به یکباره در هم شکست. تصویر زیر در حاشیه یکی از تظاهرات های بهمن سال ۵۷ به ثبت رسیده است. این زن با ظاهری جالب در حال عکاسی از تظاهر کنندگان است.


نداشتن حق غنی‌سازی ایران، واقع بینانه نیست

“استفان هادلی” مشاور امنیت ملی “جرج دبلیو بوش” گفت که ایران توانایی غنی‌سازی را برای خود در توافق نهایی با آمریکا و اروپا نگه خواهد داشت و باتوجه به دانش و تکنولوژی که دارند، آنها اکنون کشوری هستند که در آستانه هسته‌ای شدن قرار دارند.

به گزارش انتخاب، هادلی اضافه کرد: البته من ترجیح می‌دهم که آنها غنی‌سازی نداشته باشند اما سئوال این است که آیا این واقع‌بینانه است؟ تمام افرادی که این مسئله را دنبال می‌کنند، می‌گویند که غنی‌سازی بخشی از توافق خواهد بود و بسیاری از افراد دیگر نیز به درستی می‌گویند که توافق موقت چنین نشانه‌ای نیز داشت.

مشاور امنیت ملی دولت بوش گفت: اگر ایرانی‌ها توانایی غنی‌سازی را در توافق نهایی بگنجانند، اسرائیلی‌ها با آن احتمالا مخالفت نخواهند کرد.

توضیح “رئیس سازمان زیبا سازی اهواز” درباره انتصابات فامیلی

در پی درج خبر پارسینه، در خصوص ارتباط فامیلی در سازمان زیباسازی اهواز، “ارسلان جعفری شهنی” رئیس این سازمان توضیحاتی را برای ما ارسال کرد که عینا و بدون هیچ گونه قضاوتی از نظر خوانندکان میگذرد:

-خانم “اشرف‌پور” از مدیران سابق شهرسازی شهرداری اهواز بوده و هنوز هم هستند و هیچ نسبتی با اینجانب ارسلان جعفری شهنی نداشته‌اند و قبل از این که من به این سمت در شهرداری منصوب شوم ایشان مدیر بودند و هستند و من در شهرداری با ایشان آشنا شدم و در حال حاضر هم همسر بنده هست.

– دو نفر از برادران من نیز در سازمان هستند که از قبل در تشکیلات شهرسازی کارمند بوده‌اند و ایشان هم بدون این که من دستی در کار داشته باشم عضو زیباسازی شهرداری شدند.

_مابقی کارمندان هم که نام آنان برده شده است تنها با من شباهت فامیلی دارند و با من هم قوم هستند.

_خانم حافظی و آقای نجف‌پور چگونه با فامیلی‌های متفاوت میتوانند دختر دایی و پسر دایی من باشند با این همکاران هم هیچ سمتی ندارم و این عزیزان هم برسرکار نیاورده‌ام.

_ زیباسازی شهرداری اهواز بهترین ناحیه در ۴ سال اخیر بوده است برای ثابت کردن حرفایم من حاضرم حقوق چند ماهم را بدهم و از مردم نظر سنجی کنید، ببینید که حوزه شهرسازی شهرداری اهواز از نظر مردم چگونه فعالیت کرده است.

اعدام دختر سوری در انظار عمومی + فیلم  

مدعیان آزادی و دموکراسی در سوریه دختر جوانی را در انظار عمومی در مناطق تحت سیطره‌شان اعدام کردند. به گزارش مشرق، گروه‌های مسلح تروریستی که مدعی آزادسازی سوریه از دیکتاتوری و اجرای احکام وهابیت در سوریه هستند، اقدام به اعدام دختر جوانی در انظار عمومی کردند.

فیلم پیش‌روی نشان می‌دهد که چگونه تروریست‌ها در ملأ عام با یک سیم فلزی اقدام به خفه کردن دختر جوانی می‌کنند که به اعتقادات متحجرانه‌ای که گروه‌های تکفیری اشاعه می‌دهند، ایمان و باور ندارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x