تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

آبی‌پوشان پیشتاز قهرمانی در جام حذفی

  • کد خبر : 22409
  • 24 بهمن 1392 - 10:43
آبی‌پوشان پیشتاز قهرمانی در جام حذفی

تیم‌های فوتبال مس کرمان و تراکتور سازی تبریز در فینال جام حذفی روز جمعه ۲۵ بهمن ماه در ورزشگاه امام علی کرمان به مصاف هم می‌روند.

به گزارش کمال مهر برگزاری فینال جام حذفی بین دو تیم فوتبال تراکتور سازی و مس کرمان در بیست و هفتمین دوره جام حذفی بهانه‌ای شد تا سری به فینالیست‌ها و قهرمانان جام حذفی بزنیم.

نکته قابل توجه این است که مس کرمان اولین حضورش در فینال جام حذفی و تراکتور سازی هم سومین حضورش در فینال جام حذفی را تجربه می‌کند همچنین تراکتور سازی در دو سال حضورش در فینال جام حذفی نتوانسته قهرمان شود.

** آبی پوشان رکورد دار قهرمانی در جام حذفی

تیم فوتبال استقلال با ۹ بار حضور در فینال جام حذفی رکورد دار است، این تیم در نه بار حضورش در فینال ۶  قهرمان شده است، آخرین قهرمانی آبی‌پوشان به سال ۱۳۹۱-۱۳۹۰  بر‌می‌گردد که آنها با برد مقابل شاهین بوشهر در ضربات پنالتی برای ششمین بار جام قهرمانی را بالای سر بردند.

همچنین آبی پوشان سه بار نایب  قهرمان شدند و آخرین باخت آنها در فینال در سال ۸۳ بود. تیم‌های پرسپولیس و ملوان بندر‌انزلی هفت دوره در فینال حضور داشتند که سهم پرسپولیسی‌ها برای قهرمانی پنج بار و انزلی‌چی‌ها هم سه بار قهرمان جام حذفی شدند.

آخرین قهرمانی پرسپولیسی‌ها به سال ۱۳۸۹-۹۰  بر می‌گردد، همچنین آخرین باخت سر‌خپوشان در فینال سال ۱۳۹۲  بوده است.

انزلی‌چی‌ها هم آخرین قهرمانی شان در جام حذفی مربوط به سال ۱۳۶۹ است، آنها در سال ۱۳۹۰ هم آخرین باخت  در فینال را تجربه کردند.

زردپوشان‌ اصفهانی‌ هم ۴ حضور در فینال جام حذفی و ۴ عنوان قهرمانی در جام حذفی را تجربه کردند، آخرین قهرمانی سپاهانی‌ها به سال ۱۳۹۲  بر می‌گردد که توانستند پرسپولیسی‌ را در ضربات پنالتی‌ شکست دهند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

تیم ذوب آهن هم سه بار در فینال جام حذفی حضور داشتند که دو بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان شده است.

آخرین قهرمانی ذوبی‌ها به سال ۸۸ و  باخت آخرشان‌ هم به سال ۸۰ بر می‌گردد، تیم بهمن که خیلی سال است منحل شده است سه بار به فینال جام حذفی راه یافت و یک بار قهرمان جام حذفی شد، تیم فجر شهید سپاسی هم سه بار در فینال جام حذفی حضور داشت که یک بار قهرمان شد.

آخرین قهرمانی تیم بهمن که منحل شده به سال۱۳۴۷  و آخرین باختشان‌ در فینال هم به سال ۱۳۷۹ بر نمی‌گردد.

همچنین آخرین قهرمانی فجری‌ها مربوط به سال ۱۳۸۰ و آخرین باختشان مربوط به سال ۱۳۸۲ است.

تیم‌های برق شیراز، صبا باتری و تراکتور سازی سه بار در فینال جام حذفی  حضور داشتند که برق شیراز و صبای باتری سابقه قهرمانی در جام حذفی را دارند آخرین  قهرمانی تیم برق شیراز به سال ۱۳۷۶ و آخرین  باخت این تیم در فینال هم به سال ۱۳۷۵ بر می‌گردد.

تیم صبای باتری که الان به نام صبای قم در لیگ برتر حضور دارد آخرین قهرمانی‌اش سال ۱۳۸۴ و باختش در فینال هم در سال ۱۳۸۶ است.

تیم تراکتور سازی هم دو بار در فینال جام حذفی حضور داشته اما نتوانسته قهرمان شود آخرین باخت این تیم در فینال جام حذفی مربوط به سال ۱۳۷۴ است.

تیم های فوتبال سایپا، شاهین اهواز ،‌پگاه داماش گیلان،  ابومسلم مشهد، همای تهران، راه آهن، گسترش فولاد، شاهین بوشهر،‌جنوب اهواز و خیبر خرم آباد یک بار در فینال جام حذفی  حضور داشتند، تیم‌های سایپا و شاهین اهواز در بین این تیم‌ها قهرمانی جام حذفی را در یک سال حضورشان به دست آوردند.

** دیدار‌های نهایی جام حذفی

مسابقات جام حذفی ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۵۵ آغاز شد و قهرمانی آن دوره در سال ۱۳۵۶ مشخص شد، تیم ملوان بندر انزلی  توانست در اولین دوره جام حذفی در فینال برابر تراکتور سازی با نتیجه ۴ بر یک  پیروز و قهرمان جام حذفی شود.

تیم فوتبال استقلال در دومین دوره بازی‌های جام حذفی در سال ۱۳۵۵*۵۶  توانست با نتیجه دو بر صفر مقابل همای تهران به برتری برسد و نخستین قهرمانی‌اش را در این مسابقات جشن بگیرند.

مسابقات جام حذفی از سال ۱۳۵۶ تا ۶۵ برگزار نشد. تیم فوتبال ملوان بندر انزلی بعد زا وقفه چند ساله در فینال جام حذفی در سال ۶۶- ۶۵ توانست بانتیجه دوبر صفر مقابل خیبر آباد به برتری برسد و قهرمان جام حذفی شود.

تیم پرسپولیس هم در سال ۶۷- ۶۶ در دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی با نتیجه یک بر صفر مقابل ملوان بندر انزلی پیروز شد و جام حذفی را بالای سر ببرد.

تیم شاهین اهواز در سال ۶۸- ۶۷ هم در دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی توانست تیم ملوان بندر انزلی را شکست دهد و قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند.

دیدار‌های جام حذفی در سال ۶۹- ۶۸ به علت مشکلاتی برگزار نشد.

تیم فوتبال ملوان در فینال جام حذفی سال ۷۰- ۶۹ توانست در ضربات پنالتی ۶ بر ۵ استقلال را شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود.

سرخپوشان در سال ۷۱- ۷۰ توانستند در فینال جام حذفی با نتیجه دو بر یک انزلی‌چی‌ها را شکست دادند و قهرمان جام حذفی شدند.

مسابقات جام حذفی در سال ۷۲- ۷۱ برگزار نشد. تیم فوتبال سایپا در دیدار رفت و برگشت فینال جام حذفی ۷۳- ۷۲ توانست تیم جنوب اهواز را شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود.

تیم بهمن که منحل شده در دو دیدار رفت و برگشت فینال جام حذفی سال ۷۴- ۷۳ توانست تراکتورسازی را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و قهرمانی جام حذفی را جشن بگیرد.

آبی پوشان در دو دیدار رفت و برگشت فینال جام حذفی ۷۵- ۷۴ توانستند با نتیجه ۵بر یک تبم برق شیراز را شکست دهند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

تیم برق شیراز در فینال سال ۷۶- ۷۵ در ضربات پنالتی سه بر یک توانست مقابل تیم بهمن منحل شده برنده شود و قهرمانی جام حذفی را جشن بگیرد.

فینال جام حذفی در سال ۷۷- ۷۶ برگزار نشد.

تیم فوتبال پرسپولیس در فینال سال ۷۸- ۷۷ توانست با نتیجه دو بر یک بررقیب دیرینه‌اش استقلال پیروز و قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند.

تیم استقلال در فینال جام حذفی ۷۹- ۷۸ با نتیجه سه بر یک توانست تیم منحل شده بهمن را شکست دهد  و قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند.

تیم فجر شهید سپاسی در دو دیدار رفت وبرگشت فینال جام حذفی ۸۰- ۷۹ با نتیجه سه بر یک توانست بر تیم فوتبال ذوب‌آهن غلبه کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

تیم فوتبال استقلال در دو دیدار رفت  وبرگشت در فینال جام حذفی ۸۱-۸۰ مقابل تیم فجر شهید سپاسی با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد و قهرمانی را جشن گرفت.

تیم فوتبال ذوب آهن در دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی ۸۲-۸۱ با نتیجه ۶بر ۵ توانست تیم فجر سپاسی را شکست دهد و قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند.

تیم فوتبال سپاهان در دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی ۸۳- ۸۲ با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل استقلال توانست به برتری برسد و جام قهرمانی را در اختیار بگیرد.

تیم فوتبال صبا باتری( صبای قم) دردو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی ۸۴- ۸۳ در ضربات پنالتی با نتیجه ۴بر ۲ توانست تیم ابومسلم را شکست دهد و قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند.

تیم سپاهان درسومین حضورش در دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی توانست با نتیجه ۴ بر صفر صبا را شکست دهد و دومین قهرمانی پیاپی‌اش را جشن بگیرد.

تیم فوتبال استقلال در دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی ۸۷- ۸۶ با نتیجه سه بر یک توانست تیم پگاه (داماش گیلان) را شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود.

تیم فوتبال ذوب آهندر دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی ۸۸- ۸۷توانست با نتیجه ۵ بر ۲ راه آهن را شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود.

تیم فوتبال پرسپولیس در دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی ۸۹- ۸۸ با نتیجه ۴ بر یک مقابل تیم گسترش فولاد به برتری رسید و قهرمان جام حذفی شد.

تیم فوتبال پرسپولیس در دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی ۹۰- ۸۹ با نتیجه ۴ بر ۳ توانست تیم ملوان را شکست دهد و قهرمانی جام حذفی را جشن بگیرد.

تیم فوتبال استقلال در فینال جام حذفی ۹۱- ۹۰ ششمین قهرمانی‌اش را جشن گرفت.

تیم فوتبال سپاهان هم در فینال جام حذفی ۹۲-۹۱ در ضربات پنالتی ۶ بر ۴ توانست پرسپولیس را شکست دهد و برای چهارمین بار قهرمانی جام حذف را جشن گرفت.

گفتنی است، باید دید کدامیک ازتیمهای فوتبال تراکتورسازی و مس کرمان می‌توانند قهرمانی جام حذفی سال ۹۳- ۹۲ را جشن بگیرند.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x