تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

۱۰ کاخ تماشایی جهان +عکس

  • کد خبر : 22015
  • 23 بهمن 1392 - 8:29
۱۰ کاخ تماشایی جهان +عکس

در گوشه و کنار جهان کاخ های سلطنتی و حتی شخصی زیبایی وجود دارند. در واقع ، در اغلب موارد معماری فوق العاده این کاخ ها موجب شهرت آنها شده است و نه پول و سلیقه پادشاه یا مالک ثروتمند.

 

به گزارش کمال مهر، در برخی از کشورهای جهان کاخ های زیبایی وجود دارند که مشاهده آنها از نزدیک ارزش سفر کردن را دارد البته برای انجام این کار باید در کیف یا جیب مسافر پول کافی وجود داشته باشد. برای این گزارش ۱۰ کاخ دیدنی جهان را انتخاب کرده ایم که شاید برخی چندان مشهور نباشند.

کاخ کاترین ، پوشکین در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر سنت پترزبورگ روسیه. احداث آن در سال ۱۷۱۷ به دستور کاترین اول تزارین روسیه انجام گرفت تا وی بتواند تعطیلات تابستانی اش را در این کاخ سپری کند.

کاخ ماتسوموتو در مجاورت توکیو پایتخت ژاپن. این کاخ که در اواخر قرن پانزدهم میلادی احداث شد به دلیل رنگ سیاهش به نام « کلاغ» نیز شهرت دارد.

کاخ سلطنتی تایلند در قلب شهر بانکوک. این کاخ از قرن ۱۸ میلادی تا سال ۱۹۲۵ اقامتگاه رسمی پادشاهان تایلند بود.

کاخ هرست در سان سیمئون ایالت کالیفرنیا آمریکا. احداث آن در سال ۱۹۱۹ آغاز و در سال ۱۹۴۷ کاملا تکمیل شد. مالک آن ویلیام راندولف هرست غول رسانه ای آمریکا بود که نامش را به روی کاخ گذاشتند.

کاخ الحمرا در شهر گرانادا ( قرناطه) در جنوب اسپانیا. کاخ الحمرا سند تاریخی و جاودان حضور مسلمانان در اسپانیا است. این مجموعه کاخ بین سده های هشتم تا پانزدهم میلادی احداث و تکمیل شد.

کاخ حوامحل در شهر جایپور هند به شکل تاج کریشنا الهه هندویی در سال ۱۷۹۹ احداث شد.

کاخ شامبور در منطقه شامبور فرانسه بزرگترین کاخ از مجموعه کاخ های باشکوه حاشیه و پیرامون رودخانه لوار است. این کاخ در سال ۱۵۱۹ میلادی به فرمان فرانسوا اول پادشاه فرانسه ساخته شد.

کاخ نوشوانشتین در منطقه شوانگو آلمان بی تردید مشهورترین کاخ این کشور است. این کاخ که روی صخره ای به ارتفاع ۲۰۰ متر ساخته شده به اندازه ای زیبا است که گویی متعلق به سرزمین پریان است.

کاخ اسمیتسونیان در شهر واشنگتن ایالات متحده آمریکا. از زمان احداث کاخ اسمیتسونیان در سال ۱۸۴۶ میلادی یک مرکز تحقیقات علمی در آن مستقر است.

کاخ ورسای در حومه پاریس پایتخت فرانسه یکی از باشکوه ترین کاخ های جهان است. این جواهر تاریخی که به دستور لویی چهاردهم پادشاه فرانسه احداث شد، نماد نبوغ معماری فرانسوی است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x