تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پنج انگشتم میانِ دشمنان جا مانده است/خانم حقوق بشر از ۵ سرباز ایرانی خبر ندارد!

  • کد خبر : 22115
  • 23 بهمن 1392 - 16:50
پنج انگشتم میانِ دشمنان جا مانده است/خانم حقوق بشر از ۵ سرباز ایرانی خبر ندارد!

در راستای کمپین آزادی پنج سرباز ربوده شده ایرانی در مرز پاکستان بسیاری از هموطنان به این کمپین پیوسته‌اند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، پنج مرزبان ایرانی شب جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ در منطقه مرزی “جکیگور” استان سیستان و بلوچستان مفقود شدند.

یک روز پس از مفقود شدن این پنج مرزبان، در منطقه مرزی “جکیگور” استان سیستان و بلوچستان، گروهک تروریستی “جیش‌العدل” با انتشار تصاویر مرزبان‌های مسئولیت ربودن آن‌ها را بر عهده گرفت.

باشگاه خبرنگاران در راستای حمایت از مرزبانان ایرانی، در ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، خبری مبنی بر فراخوان آزادی پنج مرزبان ربوده شده در فضای مجازی را منتشر کرد.

براساس این کمپین، از تمامی کاربران شبکه‌های اجتماعی درخواست شده بود تا با به اشتراک گذاشتن پیام‌های خود با عنوان #FreeIranianSoldiers برای آزادی سربازان ربوده شده ایرانی تلاش کنند.

انتشار این فراخوان با استقبال بسیار گسترده هموطنان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، به‌طوری که در روز دوشنبه بیش از ۷۵ هزار توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر جهت حمایت از مرزبانان ایرانی منتشر و تبدیل به یکی از “ترند”های نخست توئیتر در سطح جهانی شد.

این فراخوان در پایگاه‌های خبری بین‌المللی نیز انعکاس یافت، به طوری که شبکه الجزیره انگلیسی با انتشار گزارشی در این باره در وب‌سایت خود نوشت ایرانی‌ها که از اقدام گروه جیش‌العدل به خشم آمده‌اند با برپایی کمپین #FreeIranianSoldiers ربوده شدن ۵ سرباز ایرانی را بشدت محکوم کرده‌اند.

بنابراین گزارش، این کمپین اجتماعی در توئیتر در بین پرکاربردترین پست‌های جهانی این شبکه اجتماعی قرار گرفته است.

وب‌سایت تحلیلی “المانیتور” نیز با انعکاس اقدام ایرانی‌ها در جهت آزادی ۵ سرباز ربوده شده به این اقدام گروهک ترویستی جیش‌العدل پرداخت.

بنابر این گزارش، بعد از ربوده شدن پنج سرباز ایرانی توسط جیش‌العدل ایرانی‌های خشمگین در توئیتر کمپین مجازی راه‌اندازی کردند.

پست‌های کاربران ایرانی

اما جالب‌ترین نکته در این کمپین، پست‌ها و نوشته‌های کاربران ایرانی بود، از به اشتراک گذاشتن عکس‌های مربوطه تا انتشار یادداشت و سرودن شعره در راستای آزادی ۵ سرباز بی‌گناه ایرانی.

“سلامتی پنج تن:سرباز-سرباز-سرباز-سرباز-سرباز”.

“سرباز .. زندونى .. بى کس
مرزبانانمان را آزاد کنید”

قرار بود برن سربازی مرد بشن
اسیر یه سری نامرد شدن

رگی که روی گردن دارم از خنجر چه کم دارد؟
که من “سربازم” آنکه روی دوش خود عَلَم دارد

سواران نبردیم و به جان دادن نیندیشیم
که باقی بودن ما نیز، ریشه در عدم دارد

سلاحی جز شجاعت نیست در دستانمان آری
بیایید ای رقیبان! تیغمان بسیار خم دارد

درِ این خانه باز است و رفیقان گرچه می آیند
ولی این را بدانید: این وطن دیوار هم دارد!

شگفتا! خون جاری در رگ ما از تبار اوست
همان شیری که در پیکار، شمشیر دو دم دارد

وطن! در راه تو جان می‌دهیم و شادمان هستیم
اگر چه چشممان در داغ یاران نیز، نم دارد


مشت کرده‌ام پنجه را، دستم ولی وا مانده است
پنج انگشتم میان دشمنان جا مانده است…



اگر این سربازها آمریکایی و اروپایی بودند تاکنون تمام رسانه‌های جهانی آن را پوشش داده بودند

خشم ایرانی‌ها از تحرک آزادانه گروهک‌های تروریستی در توئیتر

نکته جالب این است که گروهک‌های تروریستی مانند جیش‌العدل آزادانه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و به هیچ مانعی هم بر نمی‌خورند.

این نکته نیز از چشم کاربران ایرانی شبکه‌های مجازی مغفول واقع نشد، به‌طوری که برخی از کاربران با انتشار پیام‌هایی از سیاست‌های توئیتر انتقاد کردند.

یکی از کاربران توئیتر، با انتقاد از سیاست‌های توئیتر نوشت چگونه مسئولین توئیتر اجازه می‌دهند گروهک‌های تروریستی به راحتی در فضای مجازی فعالیت‌های خود را منتشر کنند.

سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت‌های جیش‌العدل

مدعیان حقوق بشر که با انتشار گزارش‌های مغرضانه، خوراک سرویس‌های بیگانه و ضد انقلاب در تهیه گزارش‌های ضد ایرانی در سازمان ملل را تهیه می‌کنند، آنگاه از اقدامات گروهک‌های تروریستی مانند جیش‌العدل علیه ایران چشم‌پوشی کرده و گویی وجدان حقوق بشری آن‌ها به خواب رفته است.

با توجه به انعکاس گسترده ربوده شدن مرزبانان ایرانی و گسترش کمپین آزادی پنج سرباز بیگانه کشور، افرادی مانند شیرین عبادی که جایزه صلح نوبل! را هم دریافت کرده‌اند، هیچ واکنشی نسبت به این اقدام ضد انسانی جیش‌العدل نشان ندادند.

شیرین عبادی که همواره در بنیادها و موسسات آمریکایی رفت و آمد می‌کند و پرچمدار حقوق بشر آمریکایی شده است، به نظر می‌رسد جایی که برای او صرف اقتصادی نداشته باشد چشم‌های خود را روی همه چیز می‌بندد، حال آنکه حقوق هموطنان خود او نقض شود.

البته کاربران فضای مجازی این نکته را فراموش نکردند.

گفتنی است، این اولین باری نیست که کاربران ایرانی شبکه‌های مجازی با راه‌اندازی کمپین‌های اینچنینی وحدت و انسجام خود را نشان می‌دهند.

بی‌بی‌سی فارسی، چند وقت گذشته تریبون خود را در اختیار “نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی”، یکی از بزرگترین حامیان مالی خود قرار داد تا در مصاحبه‌ای مضحک و جنجال‌برانگیز، “نتانیاهو”، “قاتل کودکان غزه”، در یک فضاسازی رسانه‌ای از تریبون فارسی‌زبان اختصاصی‌اش دیدگاه‌های مضحک خود را بیان کند.

نتانیاهو در مصاحبه خود با “بی‌بی‌سی‌ فارسی” ادعاهای سراسر پوچ و مضحکی را مانند ممنوعیت پوشیدن “شلوار جین” در ایران مطرح که تبدیل به سوژه اول رسانه‌های جهانی، حتی روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های صهیونیستی شد تا بار دیگر ماهیت سران رژیم صهیونیستی بیش از پیش برای همه آشکار شود.

این اظهارات مضحک نتانیاهو با موجی از اعتراضات ایرانی‌ها در فضای مجازی همراه شد.

همچنین بلافاصله پس از مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی با نتانیاهو، “نادر سلطان‌پور” که در برنامه‌های گفتگو محور بی‌بی‌سی بهترین نوع به اصطلاح در آوردن گفتگو را اجرا می‌کند با “مهاجرانی” “وزیر دوران اصلاحات” دور یک میز نشستند تا سلطان‌پور تمام تلاش خود برای تایید و مشروعیت‌ بخشی به “رژیم غاصب صهیونیستی” انجام دهد. هنوز اندکی از آغاز گفتگو با “مهاجرانی” نگذشته بود که “نادر سلطان‌پور” در راستای تایید موجودیت منحوس “رژیم صهیونیستی” ماهیت حقیقی “رسانه ضد ایرانی” بی‌بی‌ِسی فارسی را آشکار کرد و در یک اظهار نظر مضحک، ایران را کشوری جعلی خواند.

بلافاصله پس از توهین بی‌بی‌سی به کشور ایران، کمپین‌هایی ضد بی‌بی‌سی فارسی در “شبکه‌های اجتماعی” تشکیل شد تا هویت حقیقی این شبکه سلطنتی را بیش از پیش برملا کند.

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد همگی نشان از وحدت و انسجام مردم ایران در برابر گستاخی‌های دشمنان خود دارد، حال چه حضور گسترده جوانان از طریق کمپین‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی که با حضور ده‌ها میلیونی در اجتماع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پاسخ به یاوه‌گویی‌ها و تهدیدهای مقامات آمریکایی.

انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x