تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

پاسخ به تهدیدات و گزینه‌های روی میز غرب/ روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ / توسعه اقتصادی کشور/ مبارزه با مفاسد اقتصادی/ بهبود اینترنت

  • کد خبر : 21973
  • 23 بهمن 1392 - 7:47
پاسخ به تهدیدات و گزینه‌های روی میز غرب/ روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ / توسعه اقتصادی کشور/ مبارزه با مفاسد اقتصادی/ بهبود اینترنت

رئیس جمهور در مراسم راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن ماه مسایلی چون تهدیدات نظامی غرب علیه ایران، روند مذاکرات هسته‌ای، اتفاقات خوب در زمینه بهبود اینترنت، عمل به شعارهای انتخاباتی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و ….را در جمع مردم تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار دولت کمال مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر “حسن روحانی” در جمع پرشور مردم که در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حاضر شده بودند،‌ سخنرانی کرد.
رئیس جمهور افزود: امروز روز جشن ملی ایرانیان سراسر جهان و همیشه آزادی خواهان جهان است امروز روز پیروزی اسلام در برابر کفر جهانی روز پیروزی استقلال و روز پیروزی حاکمیت ملی است.

**پیروزی ملت ایران با وحدت صورت گرفت

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن روز اتحاد ملت وحدت ملی و ائتلاف ملی است ۳۵ سال پیش در چنین روزی مردم ایران به رهبری فقیه اندیشمند روشن ضمیر حضرت امام(ره) علیه در برابر اختناق، دیکتاتوری، ان‌هایی که می‌خواستند کشور ایران را در سلطه خود نگه دارند پیروز شدند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: پیروزی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ پیروزی یک طایفه یک قبیله یک قشر یک جناح نبود پیروزی همه مردم ایران بود امام حتی در ورودش به ایران وارد خانه خاصی نشد در جمع حزب و جناح خاصی وارد نشد امام در کنار شهیدان زنده و مردمی که از سراسر ایران اجتماع کرده بودند حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: هر زمان که ما همه دست به دست هم دادیم هر زمان که بحث حزب و جناح و گروه خاص مطرح نبود ملت ایران به صحنه آمد ما پیروز شدیم پیروزی ۲۲ بهمن پیروزی وحدت یک ملت است اتحاد یک ملت است بعد از پیروزی انقلاب هم در هر صحنه‌ای که همه با هم بودیم دست به دست هم دادیم پیروز آن صحنه بودیم در دفاع ۸ ساله اگر رقابتی در انتخابات داشتیم در صحنه دفاع مقدس همه دست به دست هم دادیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی تاکید کرد:‌ همه در کنار یکدیگر در سنگرهای مقاومت در برابر متجاوزین ایستادگی کردیم ان گاه هم بعد از جنگ نوبت صلح فرا رسید همه پشت سر حرکت صلح آمیز بودیم امام بزرگوار ما فرمود همان طور که در جنگ جدی بودیم در صلح هم جدی هستیم.

** انقلاب ما مبتنی بر ولایت فقیه شکل گرفت

وی تصریح کرد: پیروزی ما در سایه وحدت و اتحاد پشت سر فقیهی عادل که هر زمان این چنین شد نصرت الهی هم ما را در برابر همه قدرت‌ها پیروز کرد. ۲۲ بهمن ۵۷ روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران بود می‌دانید در انقلاب ما شمشیر بر شمشیر پیروز نشد در انقلاب ما خون بر شمشیر پیروز شد، در انقلاب ما گلوله بر گلوله پیروز نشد گل بر گلوله پیروز شد؛ می‌دانید امام عزیز و بزرگوار ما در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که فرهنگ و ندای مردم در برابر دژخیمانپ یروز شد. اسلحه نبود که پیروز شد کلام بود که پیروز شد نوار ضبط صوت امام بود که پیروز شد سخنرانی‌ها بود که ما را پیروز کرد فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران بود که ما را به پیروزی رساند ما می‌بینیم یک حرکت اعتدالی وحدت آفرین و پرشور و با استقامت ملت ما را در برابر نه استبداد داخلی بلکه حتی بر استعمار خارجی و استثمار خارجی پیروز کرد.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ می‌دانید انقلاب ما ابتدا حرکت علیه استبداد بود و سپس از سال ۴۳ در ماجرای کاپیتولاسیون حرکت انقلابی ما در برابر استعمار بود این انقلاب هم برای این بود که رژیم کودتایی را سرنگون کند هم در پی آن بود مداخلات ناروا  و نابه جا و غلط آمریکا در سرزمین ایران را پایان ببخشد انقلاب ما متکی به هیچ قدرت خارجی نبود هیچ کشور، هیچ ابرقدرتی، هیچ قدرتی حتی آن زمان که نظام دو قطبی در جهان بود هیچ کشور خارجی ما را پیروز نکرد این ملت ما بود که با انگیزه دینی و اسلامی در برابر تحقیرها ایستاد و مقاومت کرد.

وی افزود:‌ رژیم کودتا به مردم ما آزادی بیان و آزادی رای نمی‌داد رای مردم نظر مردم در اداره کشور مداخله نداشت این تحقیر بزرگی بود در برابر یک ملت تاریخ ساز و بزرگ ایران مردم در این انقلاب می‌خواستند اداره کشور با نظر ان‌ها و با رای آن‌ها اداره شود یعنی استقرار حاکمیت ملی در برابر رژیم استبداد تحقیر دومی که مردم ما در برابر آن به شدت عصبانی بودند تحقیر خارجی بود قدرت‌های بزرگ و ابرقدرت‌ها در امور داخلی این کشور مداحله می‌کردند.

دکتر روحانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند سرزمین ایران و حکومت ایران از ان آن‌هاست همه جا مداخله می‌کردند از امور فرهنگی، رادیو و تلویزیون آن روز، از مسائل اقتصادی آن زمان گرفته و حتی مسائل امنیتی و نظامی مستشاران نظامی آن‌ها در همه پایگاه‌ها و پادگان‌های مهم ما حضور داشتند انقلاب برای این بود دست رد به سینه مداخله جویان و استعمارگران بزند اساس انقلاب ما برای این بود که مردم تحقیر را نپذیرفتند آیا امکان پذیر است این ملت بزرگ انقلابی بعد از ۳۵ سال بخواهند تحقیر قدرت‌های خارجی و یا آمریکا را بپذیرند گویی آن‌ها ملت بزرگ این سرزمین و ملت ایران را نشناختند انقلاب ما برای استقرار احکام عزت آفرین و مسیر نجات بخش اسلام در این سرزمین بود رژیم گذشته به دنبال دین زدایی بود اما مردم ما در پی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند.

وی ادامه داد: امروز ما خوشحالیم که بعد از ۳۵ سال روز به روز به اهداف بلند و آرمان‌های بلند انقلاب ما نزدیک‌تر و نزدیک‌تر شده‌ایم مردم ما در سالی که گذشت و  ما روبه پایان این سال هستیم در خرداد امسال در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری حماسه عظیم و بزرگی را آفریدند پیام اصلی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد این بود که اولا به دنیا اعلام کنند که مردم به نظامشان نظام جمهوری اسلامی ایران پایبندند و هرگونه اصلاح و تغییری را در مدیریت بخواهند در چارچوب مردم سالاری دینی ان را خواهند خواست و در نهایت برای مردم تحقق اهداف نظام اسلامی اهمیت دارد.

** مردم به عقلانیت و تدبیر رای دادند

وی در ادامه تصریح کرد: پیام دیگری که مردم در ۲۴ خرداد دادند این بود که خواستند به دنیا بگویند ما از دولتی حمایت می‌کنیم که در مسیر عقلانیت و تدبیر و با مشی اعتدالی امیدها را زنده کند راه پیشرفت و توسعه کشور را از طریق اتکا به مردم خود، امکانات و قابلیت‌های داخلی و با تعامل زنده در برابر جهان و تعامل سازنده راه را ادامه خواهند داد و دولت تدبیر و امید که برخواسته از اراده مردم است برهمین اساس شکل گرفته است و یک بار دیگر این دولت با مردم عزیز پیمان می‌بندد که بر اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظرات مردم منویات مقام معظم رهبری خواست ملت بزرگ عزت سربلندی کشور پافشاری خواهند کرد و این دولت برای تحقق این اهداف تا پای جان مقاومت و ایستادگی خواهد نمود.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما امروز در ۲۲ بهمن پس از گذشت حدود ۶ ماه از عمر دولت یازدهم هستیم امروز نسبت به شش ماه پیش جامعه ما آرامش بیشتری دارد جامعه ما ثبات بیشتری دارد هم از لحاظ اقتصادی هم از لحاظ اجتماعی هم از لحاظ سیاسی امروز شاهد آرامش بیشتر، وحدت و انسجام بیشتر در این سرزمین هستیم. بازارهای اقتصادی ما در طول این شش ماه از یک آرامش نسبی برخوردار است مردم ما بیشتر از گذشته مسیر صلح و دوستی و آشتی در میان خود برقرار کرده‌اند؛ مردم ما می‌خواهند ما به آینده متحد و وحدت آفرین بیاندیشیم ما امروز در دانشگاه‌ها در مطبوعات می‌بینیم فضای آزادتر و آرامتری وجود دارد مسیر تحقیقات مسیر دانش مسیرفناوری از دیروز هموارتر است همه به فکر اعتلای این کشور هستند.

وی تصریح کرد: این دولت در فکر حاکمیت فانون در این سرزمین است این دولت با قانون گریزی مقابله خواهد کرد این که دولت علی رغم این که ماه‌های اولیه کارش بود و تدوین یک بودجه جامع برای او سخت بود اما تلاش کرد تا حتی یک روز از قانون تخلف نکند و در نیمه آذر ماه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی نماید که این کار را کرد؛ این دولت معتقد است به هماهنگی در میان قوا تلاش دولت این است که تعامل بسیار نزدیک و خوبی با مجلس شورای اسلامی و با قوه قضاییه داشته باشد همکاری دولت و مجلس نسبت به بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۳ نمایشی از تعامل و همکاری دو قوه برای رشد و توسعه کشور است.

** همدلی و هماهنگی میان سه قوه و نیروهای مسلح

رئیس جمهور ادامه داد:‌ ما امروز در میان کابینه شاهد یک همکاری و هماهنگی هستیم بین قوا سه گانه و نیروهای مسلح بین همه مردم ما شاهد یک نوع اتحاد و وحدت و هماهنگی هستیم هیچ کس نباید فکر کند که یک جناح می‌تواند بر کشور حاکم باشد باید همه جناح‌ها همه احزاب همه گروه‌ها نقش خود را ایفا کند.

وی تصریح کرد:‌ ۲۲ بهمن امسال با سال‌های گذشته طبق اطلاعاتی که تا دقایق قبل به من دادند کاملا متفاوت است امسال همه جناح‌ها، همه گروه‌ها همه احزاب تفکرهای مختلف در این راهپیمایی عظیم و بزرگ شرکت کردند این مایه مباهات برای مسئولین و مایه یاس برای دشمنان است انقلاب و آثار انقلاب تعلق به گروه خاص ندارد انقلاب از آن ملت بزرگ ایران است از آن همه آحاد این سرزمین است و ما می‌خواهیم روز به روز آشتی ملی وحدت ملی انسجام ملی بیشتر شود دل‌ها را از کینه‌ها پاک کنیم مداوم به گذشته نپردازیم بیشتر به فکر امروز و فردای کشورمان باشیم.

** مبارزه جدی دولت با فساد اقتصادی ادامه دارد

رئیس جمهور با اشاره به عزم جدی دولت برای مبارزه با فساد اقتصادی افزود: این دولت در فکر نظام اداری سالم‌تر و در پی مبارزه با فساد است من از همه مردم درخواست می‌کنم دولت را در زمینه مبارزه با فساد یاری کنید همه قوا باید دست به دست هم دهیم دولت و مجلس و قوه قضاییه و همه مردم.

دکتر روحانی تصریح کرد: مگر می‌توان تحمل کرد که یک فرد ۹ هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد کجا برده است؟ کجا مصرف شده است؟ چه کسانی اجازه داده‌اند ما باید مواظب فساد باشیم ما باید در برابر مفسدان ایستادگی کنیم ملت ما نمی‌پذیرد که پول بیت‌المال در جیب مفسادان و افراد خاصی باشد مبارزه با فساد خاص این ملت بزرگ است.

** دولت به وعده‌های انتخاباتی پایبند است

وی اظهارداشت: این دولت به تمام وعده‌هایی که در انتخابات داده پایبند خواهد بود و به آن عمل خواهد کرد حقوق شهروندی که اکنون در حال تدوین نهایی در چارچوب فصل سوم قانون اساسی است در این کشور باید مورد احترام همگان قرار گیرد همه ما ایرانی هستیم همه ما به قانون اساسی افتخار می‌کنیم همه ما زیر پرچم واحد هستیم همه مردم باید از حقوق عادلانه شهروندی برخوردار باشند و دولت این خط را دنبال خواهد کرد.

**دولت یازدهم پاسخگو و انتقاد پذیر است

رئیس قوه مجریه در ادامه افزود:‌ دولت؛ دولتی مسئولیت پذیر پاسخگو در برابر ملت و انتقادپذیر خواهد بود. دولت به انتقاد سازنده افتخار می‌کند همه یادمان باشد باید به فکر انتقاد باشیم هیچ کس به فکر انتقام نباشد همه ما تلاش کنیم نقد سازنده همان جمله نصیحت یعنی دلسوزی یعنی با اخلاص سخن گفتن یعنی با گفتار صحیح کمک کردن به معنای کمک از راه سخن دلسوزانه همه ما باید نقد را بپذیریم یادمان باشد همه ممکن است اشتباه کنیم این دولت اگر در مورد خاصی اشتباه کرد به صراحت به مردم خواهد گفت و به صراحت از مردم عذرخواهی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: عذرخواهی در برابر مردم عزیز و خوب ما فخری برای دولت ما خواهد بود ما امروز شاهد آن هستیم که وضع اقتصادی کشور از دیروز بهترشده ما امروز در طول این شش ماه تورم و رشد تورم را کاهش داده‌ایم ما در طول این شش ماه تورم ۴۳ درصد را به ۳۵ درصد تقلیل داده‌ایم دولت در سال آینده تورم را به حول قوه الهی به ۲۵درصد خواهد رساند دولت در زمینه مسئله رکود در برابر رکود ایستادگی خواهد کرد رونق را به اقتصاد بازخواهد گرداند.

** توسعه اقتصادی ادامه دارد

دکتر روحانی با اشاره به تغییر روند اقتصادی کشور اظهارداشت: اولین قدم این است که رشد منفی که پارسال منهای ۵.۸بوده است تلاش کنیم به نزدیک صفر در پایان امسال برسانیم پیش‌بینی‌ها این است که تا پایان سال ممکن است به منفی ۷دهم درصد برسیم این برای دولت یک افتخار بزرگ است که در زمینه اقتصاد در طول شش ماه توانسته است موفقیت‌های مطلوبی را به دست آورد در زمینه کشاورزی با اقدام مناسب و به موقع دولت نسبت به خرید قیمت خریدهای تضمینی و هم چنین تامین ماشین آلات تسهیلات بانکی، انشالله در سال آینده شاهد محصولات کشاورزی بیشتر و بهتری نسبت به سال جاری ما خواهیم بود در زمینه وزارت نفت اقدامات بسیار مهمی را در دست اقدام داریم امسال علی رغم سرمای شدید توانستیم با مشکلات مسئله گاز را و تامین نیازهای گاز را اداره کنیم البته در کنار این که مجبور شدیم ۳۰ میلیارد لیتر سوخت مایع را در اختیار نیروگاه‌ها قرار دهیم با برنامه‌ای که دولت دارد ان شالله سال آینده مشکلی برای تامین گاز نخواهیم داشت.

وی ادامه داد:‌ دولت برای میادین مشترک نفت و گاز که متاسفانه دیگران از منابع مشترک ما استفاده می‌کنند و مردم ما از این منابع محروم هستند برنامه ریزی مفصلیدارد که اولین آثارش را در سال آینده و ان شالله ۲۲ بهمن سال آینده شاهد خواهیم بود.

رئیس جمهور با بیان این که در مسیر حل مشکلات بهداشت و درمان و معیشت مردم تلاش می‌کنیم، اظهارداشت: در زمینه مسئله بهداشت و درمان که مشکل مردم ما هست معضل سلامت اقدامات خوبی در زمینه تامین دارو و خدمات پزشکی انجام گرفته که باید این خدمات را همچنان ما ادامه دهیم هم چنین برای پوشش آن‌هایی که مشکلات فراوانی دارند دارای بیماری‌های صعب العلاح هستند اقامات خوبی صورت گرفته است.

** تحولات جدیدی در زمینه اینترنت در راه است

وی در مورد بهبود اینترنت نیز به مطالبی اشاره کرد و افزود: در زمینه اینترنت جوانان ما در سال آینده منتظر اقدامات موثری از طرف دولت باشند این کار شروع شده است و انشالله ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور با اشاره به مساله سیاست خارجی کشور اظهارداشت:‌ ضمن این که مسائل مختلفی را برای تبیین دارم و باید در محضر شما عرض کنم اما ضروری می‌دانم در زمینه سیاست خارجی و مسئله هسته‌ای نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم سیاست دولت در زمینه مسائل خارجی سیاست اعتدال است یعنی نه تسلیم نه سازش نه انفعال نه تقابل.

**مذاکره ما با گروه ۱+۵ برمبنای اعلام حسن نیت و صلح طلب بودن ملت ایران است

وی افزود: دولت درفکر تعامل موثر و سازنده از موضع برابر توام با عزت حکمت مصلحت اخترام متقابل در چارچوب تدابیر مقام معظمر هبری است دولت آرمان و واقعیت را در کنار هم می‌بینید و بین آن‌ها توازنی برقرار خواهد کرد خودباوری هوشمندانه عمل کردن واقع بین بودن برای ارتقای جایگاه ایران منزلت ایران و توسعه کشور مد نظر این کشور است سیاست خارجی ما هم جهانی است و هم منطقه‌ای است و هم دو جانبه است ما برای روابط خارجی نسبت به کشورهای منطقه و مخصوصا همسایگان اهمیت خاصی قائل هستیم و قدم‌هایی موثری را در این زمینه برداشته‌ایم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در فکر ایجاد ثبات و آرامش در منطقه هستیم ما معتقدیم باید برعلیه تروریسم همه دست به دست هم دهیم همه ان‌هایی که امروز در سوریه برای ملت سوریه برای عراق ملت عراق در افغانستان و در دیگر کشورهای منطقه مشکل آفریدند ما باید به فکر ثبات و آرامش و امنیت کل منطقه باشیم ما باید ذهنیت منفی که دشمنان ما نسبت به چهره انقلاب اسلامی به وجود آوردند بزدایم ما باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دستاوردهای ۳۵ساله انقلابمان با کمترین هزینه به خوبی حراست حفاظت و صیانت کنیم.

وی ادامه داد: همه دنیا بدانند که مذاکره ما با گروه ۱+۵ برمبنای اعلام حسن نیت و صلح طلب بودن ملت ایران است ما خواستیم در این مذاکره با صدای بلندتر فتوای مقام معظمر هبری را به جهانیان اعلام کنیم ما خواستیم در این مذاکره بهانه‌های واهی و دروغ را از دست بدخواهان بگیریم ما خواستیم در این مذاکره به کشورهای منطقه بگوییم ایران هراسی دروغ است ایران در فکر تجاوز به هیچ کشوری نیست کشور ما ۲۰۰ سال است علیه کشور دیگری تجاوز نکرده است فقط دفاع کرده است در برابر متجاوزین امروز هم اگر کسی قصد تجاوز داشته باشد باید بداند ملت بزرگ ایران با همه قدرت در برابر متجاوزین خواهد ایستاد و آن‌ها را پشیمان خواهد کرد.

دکتر روحانی تصریح کرد: ما در مذاکره ۱+۵ خواستیم به جهان بگوییم تحریم علیه ملت ما ظالمانه، غیرقانونی و غلط بوده است و این تحریم‌ را دنیا نمی‌تواند علیه ملت ما ادامه دهد.

**روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد

وی افزود:‌ من با صدای رسا از طرف ملت ایران می‌گویم تهدید علیه ملت ایران بی ارزش و کودکانه است چون ملت ما در طول ۳۵ سال گذشته در برابر انواع تهدیدهای دشمن ایستاده است مقابله کرده است و به پیروزی رسیده است؛ ملت ایران زبان تهدید را خلاف قانون خلاف اخلاق خلاف ادب می‌داند و باید بدخواهان بدانند که هر گونه تهدیدی باعث مقاومت بیشتر مردم انسجام و وحدت ملی بیشتر این مردم عزیز و بزرگوار خواهد بود ان‌ها که تهدید می‌کنند بفهمنند تهدید یعنی ایستادن در برابر عظمت یک تاریخ؛ تهدید به معنای ایستادن در برابر یک ملت عظیم و بزرگی است که هرگز در برابر هیچ تجاوزی شکست نخورد و در آینده نیز پیروز خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: من به صراحت اعلام می‌کنم اگر کسانی در توهم هستند که بر روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، نیاز به عینک جدیدی دارند؛ روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد من با صراحت اعلام می‌کنم حرکت ملت ایران به سمت قله پیشرفت دانش و فناوری و از جمله فناوری صلح آمیز هسته‌ای دائمی خواهد بود.

**ملت ایران از تهدید و تحریم هراسی ندارد

وی تاکید کرد: غرب به خوبی فهمیده که راه تحریم راه نادرست و غلطی است و هر کسی در پی تهدید و تحریم باشد سرنوشت او سرنوشت همه ظالمان و متجاوزان تاریخ خواهد بود؛ اگر تحریم می‌توانست مردم ما را از مسیر حقشان بازدارد، در طوبل این ۳۵ سال می‌توانست این کار را انجام دهد همه بدانند مذاکره ما از سر حکمت و عزتمندی و در چارچوب غیرت ملی و در مسیر آرمان خواهی ملت بزرگ ایران است ما همان آرمان ۲۲ بهمن ۵۷ را یک بار دیگر با صدای بلند تکرار می‌کنیم که استقلال، آزادی جمهوری اسلامی.

**ملت ایران مصمم به مذاکرات عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین‌المللی است

رئیس جمهور خطاب به کشورهای عضو ۱+۵ گفت: به صراحت می‌گویم مذاکرات هسته‌ای یک آزمایش تاریخی برای اروپا و آمریکاست اگر در مذاکرات اتمی در چارچوب قانون درچارچوب حقوق ملت ایران در چارچوب منافع مشترک احترام مشترک تعامل همکاری حرکت کنند از طرف  ملت بزرگ ایران پاسخ مثبت و مناسب خواهند شنید؛ اما اگر بخواهند شیوه‌های ناپسند و نادرست گذشته را تکرار کنند بدانند به ضرر ملت خودشان به ضرر منطقه و به ضرر رفاه و ثبات جهانی قدم گذاشته‌اند و روشن می‌شود که تمام اتهاماتی که تا امروز علیه ملت ایران برزبان جاری کرده‌اند اتهامات نارواست.

وی افزود:‌  ملت ایران به یک مذاکرات عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین‌المللی مصمم است امیدواریم چنین اراده‌ای از طرف مقابل هم در زمان مذاکره که در روزهای آینده شروع می‌شود ما شاهد باشیم همه دنیا بدانند که مردم ما از تهدید و تحریم هراسی نداشته و نخواهند داشت.

دکتر روحانی تاکید کرد:‌ ما امروز در زمینه روابط با جهان در فکر منافع مردم خودمان و در فکر منافع منطقه و ثبات این منطقه هستیم، ما اولین ضربه را بر تحریم غیرقانونی زدیم امروز شما می‌بینید در زمینه بیمه در زمینه کشتیرانی در زمینه بانک ضربه اول برتحریم وارد شده است در زمینه صنعت غذایی، صنعت دارویی، صنعت خودرو، پتروشیمی ضربه محکمی بر پیکره تحریم وارد شده است؛ مردم ما بدانند که دولت با تمام قدرت برای شکستن تحریم ظالمانه قدم به پیش خواهد گذاشت و آن چه برای دولت مهم است آن که حرکت این دولت در چارچوب منافع ملی مردم حقوق ملت و مصالح ملت عزیز ما باشد در سیاست خارجی یک رهبر یک رئیس‌جمهور یک دولت و منافع ملی واحد همه مردم مطرح است.

**سیاست خارجی جناحی و حزبی نیست

وی افزود: باید برخی از افراد بدانند سیاست خارجی جناحی نیست، سیاست خارجی حزبی نیست بلکه سیاست خارجی در چارچوب منافع ملی ما خواهد بود. همه ما دست به دست هم دهیم متحد باشیم زیر پرچم پرچمدار واحد یعنی مقام معظم رهبری حرکت کنیم و بدانیم ما در برابر انواع توطئه‌ها پیروز خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی تاکید کرد: این دولت در چارچوب وعده‌هایی که داده در طول این شش ماه به وعده‌های خود عمل کرده و پایند است؛ از مردم استمداد می‌طلبد آن چه تاکنون موفق بوده این دولت به خاطر حضور مردم در صحنه به خاطر حمایت مردم و به خاطر نظارت مردم بوده ما همچنان حمایت مردم نظارت مردم و وحدت جامعه و انسجام جامعه می‌خواهیم همه اقوام، همه گروه‌ها زن و مرد به ویژه جوانان در صحنه باشند تا ما از مسیر دشوار به خوبی و با کمترین هزینه عبور کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم عزیز ایران! ما به ایرانی بودنمان افتخار می‌کنیم ما به مسلمان بودنمان افتخار می‌کنیم ما به انفلابی ‌بودنمان افتخار می‌کنیم انقلاب ما اسلام ما کشور ما برای همیشه سربلند و پاینده باد.
رئیس,جمهور,وحدت

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x