تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

کالاهای جدید سبد/ بورس متعادل شد/ گمانه‌زنی‌ها از یارانه ششم دولت روحانی

  • کد خبر : 21443
  • 21 بهمن 1392 - 8:09
کالاهای جدید سبد/ بورس متعادل شد/ گمانه‌زنی‌ها از یارانه ششم دولت روحانی

کالاهای جدید سبد، اضافه شدن ۴۰۰ نمایشگاه بهاره، حذف شرط میزان حقوق از دریافت یارانه، بورس متعادل شد، گمانه‌زنی‌ها از یارانه ششم دولت روحانی و واکنش به نقد اقتصاددانان ایرانی مقیم آمریکا درباره هدفمندی توسط فرزین از مهم‌ترین اخبار امروز گروه اقتصادی است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر، کالاهای جدید سبد، اضافه شدن ۴۰۰ نمایشگاه بهاره، حذف شرط میزان حقوق از دریافت یارانه، بورس متعادل شد، گمانه‌زنی‌ها از یارانه ششم دولت روحانی و واکنش به نقد اقتصاددانان ایرانی مقیم آمریکا درباره هدفمندی توسط فرزین از مهم‌ترین اخبار امروز گروه اقتصادی است.

کالاهای جدید سبد/ اضافه شدن ۴۰۰ نمایشگاه بهاره/ شرط میزان حقوق حذف شد

یک مقام مسئول در وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: سبد دوم  اهدایی دولت نیمه اول اسفند ماه بین گروه‌های برخوردار و مشمول این سبد توزیع می‌شود.

وی افزود: خط حقوقی ذکر شده در سبد اول برای سبد دوم حذف می‌شود لذا همه بازنشستگان و کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی از دریافت سبد برخوردار می‌شوند.  همچنین بازنشستگان و کارکنان دولت مشمول قانون کار بدون هیچ گونه تفاوت سبد دوم را دریافت می‌کنند.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت گفت: برای شبکه توزیع سبد دوم علیرغم فروشگاه‌های اعلام شده ۴۰۰ نمایشگاه بهاره در سطح کشور نیز سبد کالا را توزیع خواهند کرد.

به گزارش فارس، پیش از این قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرده بود که شبکه‌های صنفی منتخب نیز در توزیع سبد همکاری خواهند داشت.

این مقام مسئول در وزارت صنعت در خصوص کالاهای سبد دوم اظهار داشت: برنج، مرغ و روغن در سبد دوم همچنان توزیع خواهند شد اما به احتمال زیاد پنیر و تخم‌مرغ از سبد دوم حذف شده چای، ماکارونی و قند و شکر به سبد دوم اضافه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر وزارت کار مسئول توزیع سبد کالا است.

نوای دلخراش زیان سهامداران از پشت پرده شایعات/ چرا بورس سردرگم شد

بر خلاف انتظار فعالان بازار سهام، بسیاری از شرکت‌های بورسی در وضعیت بسیار مناسب قرار دارند؛ به فرض عدم برداشتن تحریم‌ها، آیا شایعه شاخص کل ۷۵ هزار واحدی برای ریزش ۴۰ درصدی قیمت‌ها کافی بود؟

در این خصوص، سوال نگارنده از ده‌ها کارشناس، تحلیل‌گر و فعال بازار طی روزهای اخیر پرسیده شده اینست که افزایش نرخ خوراک چه ارتباطی به صنایع بانکی، خودرویی، تجهیزاتی، مخابراتی و … دارد؟!؛ همچنان بی‌پاسخ است.

بازگشت برخی صنایع به رشد/غیبت بزرگان بورس در معاملات امروز

شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی معاملات امروز با کاهش ۱۰۲ واحدی به کانال ۸۰ هزار واحد بازگشت، اما اکثر صنایع با روند متعادل دنبال شدند.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، گرچه با کاهش ۱۱۷ واحدی به کانال ۸۰ هزار واحد بازگشت، اما روند معاملات به شکل کاملا محسوسی متعادل و ارزش معاملات نیز با افزایش قابل توجهی به مرز ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

آغاز پخش ۲۴ کانال قطع شده ماهواره‌ای ایران از دیشب

معاون وزیر ارتباطات گفت: نمایندگان یوتل‌ست و اینتل‌ست با تجهیزاتی که متعلق به خودشان بود، ادعای ارسال پارازیت از طرف ایران به سمت این ماهواره‌ها را بررسی کردند و چون کذب بودن این ادعا مشخص شد، از شب گذشته پخش ۲۴ کانال ماهواره‌ای ایران بار دیگر آغاز شد.

در خصوص رایزنی با مجامع بین‌المللی و اتحادیه جهانی مخابرات برای پخش مجدد شبکه‌های تلویزیونی ایران از ماهواره، گفت: از شب گذشته با هماهنگی‌های صورت‌گرفته پخش ماهواره‌ای  ۲۴ کانال تلویزیونی قطع شده ایران بار دیگر از سر گرفته شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: نشست‌هایی با RRB (کمیته قوانین رادیویی اتحادیه جهانی مخابرات ITU) و نمایندگان یوتل‌ست و اینتل‌ست در خارج از کشور برگزار شد، در آن جلسات براساس ادعاهای قبلی مبنی بر اینکه پارازیت‌هایی از سمت ایران به سمت کریرهای ماهواره‌ای آنها ارسال می‌شود، بررسی شد.

تشکیل کمیته‌ اطلاع‌رسانی درباره مسائل اقتصادی در دولت/ جنتی رئیس و صادق دبیر این کمیته شدند

کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، جهت اطلاع رسانی در زمینه مسائل اقتصادی و به ویژه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در دولت تشکیل شده است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست این کمیته و محمد رضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور نیز دبیری این کمیته را بر عهده دارند.

به گزارش فارس، هم‌اکنون نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور مسئولیت شورای اطلاع‌رسانی دولت را بر عهده دارد و به نظر می‌رسد این کمیته به منظور اطلاع‌رسانی اختصاصی درباره مسائل اقتصادی تشکیل شده است.

جزئیات طرح شورای رقابت/ تعرفه واردات خودرو ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد

رئیس شورای رقابت از تهیه طرحی برای ارائه به هیأت دولت در زمینه تعرفه واردات خودرو در سال ۹۳ خبر داد و گفت: بر این اساس تعرفه واردات خودرو حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.

رضا شیوا در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به طرح جدید شورای رقابت برای تغییر تعرفه واردات خودرو، اظهار داشت: در طرح پیشنهادی شورای رقابت به هیأت دولت، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی معادل ۳۰ درصد و خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی و ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی معادل ۳۵ درصد تعیین شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعرفه واردات این خودروها ۴۵ درصد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعرفه واردات خودروهای۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی ۴۰ درصد و از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی ۷۰ درصد است که پیشنهاد شورای رقابت این است که تعرفه این خودروها تغییری نداشته باشد.

واکنش به نقد اقتصاددانان ایرانی مقیم آمریکا درباره هدفمندی/ شوک ارزی سال ۹۰ از کجا آب خورد؟

دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها در واکنش به تحلیل هاشم پسران و هادی صالحی اصفهانی استادان ایرانی اقتصاد مقیم آمریکا به نقدهای آنان که با عنوان دو اشتباه کلیدی در اجرای گام نخست هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد، پاسخ داد.

محمدرضا فرزین دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها به تحلیل مشترک دکتر هاشم پسران استاد ایرانی اقتصاد در انگلستان و کاندیدای جایزه نوبل اقتصاد و دکتر هادی صالحی اصفهانی که او نیز از استادان ایرانی اقتصاد در آمریکاست، واکنش نشان داد و به محورهای تحلیل این دو استاد پاسخ داد و تکمله هایی افزود.

هاشم پسران و صالحی در مطلبی که با عنوان «بکارگیری مکانیزم بازار برای بهره‌برداری بهینه از منابع انرژی و رشد شتابان اقتصادی » در فارس منتشر شد، اجرای مرحله اول هدفمند کردن یارانه را مورد نقد بررسی قرار داد و الزامات اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را تشریح کردند.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x