تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

میزان شیوع “افسردگی” در افراد مطلقه و مجرد بیشتر از سایر افراد است

  • کد خبر : 21166
  • 20 بهمن 1392 - 7:53
میزان شیوع “افسردگی” در افراد مطلقه و مجرد بیشتر از سایر افراد است

احساس شکست و سر خوردگی در بین افرادی که تجربه زندگی موفق نداشته اند و همچنین احساس تنهایی در بین افراد مجرد عامل شیوع افسردگی است.

 

 

به گزارش گروه علمی کمال مهر به نقل از وب دا؛ معاون اجرایی مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان در کارگاه پیشگیری و درمان افسردگی گفت: در برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله بر رویکرد انسان سالم و سلامت همه جانبه و همچنین بر ارتقا شاخصهای بهداشت روان بویژه دربین دانش آموزان تاکید زیادی شده است.
دکتر کیانی ادامه داد: برنامه ریزی اصولی و علمی جهت پیشگیری از اختلالات روانی بخصوص افسردگی که درصدر بیماریهای روانی قرار می گیرد سهم بسزایی در ارتقاء سلامت روان افراد جامعه خواهد داشت. براساس این گزارش، روانپزشک و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز از اختلالات روانی به عنوان یک بیماری که در تفکر، هیجانات و سایر رفتارهای انسان تاثیر می گذارد، یاد کرد.
براساس این گزارش، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان از نظر بار بیماریهای روانی نسبت به سایر استانها تفاوتی نداریم و بین ۱۷ تا ۲۰درصد مردم در تمام کشور نیازمند خدمات روانپزشکی می باشند .
دکتر کیانپور از اضطراب بعنوان شایعترین بیماری روانی تمام نقاط دنیا یاد کرد.
وی افسردگی را نیز از دیگر اختلالات روانی شایع در بین برخی افراد جامعه عنوان کرد و تصریح کرد: افسردگی عدم لذت بردن از فعالیتهای روزانه است و فرد افسرده همیشه مسائل بد گذشته را به یاد می آورد.
وی همچنین استفاده از تریاک و مواد مخدر را از عوامل تشدید کننده افسردگی برشمرد به نحوی که مسیر افسردگی را پیچیده تر می کند.
گفتنی است: کارگاه پیشگیری و درمان افسردگی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x