تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

حقه‌های جنسی کثیف انگلیسی!

  • کد خبر : 21302
  • 20 بهمن 1392 - 10:04
حقه‌های جنسی کثیف انگلیسی!

جاسوس‌های انگلیسی برای به دام انداختن افراد مورد نظر خود، از حقه‌های کثیف جنسی استفاده می‌کنند.

گروه بین الملل «کمال مهر» ؛ جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: براساس گزارش شبکه خبری ان.بی.سی نیوز که با استناد به مدارک جدیدی از افشاگری‌های ادوارد اسنودن تهیه شده است گروه “بررسی مشترک تهدید و اطلاعات” که از واحدهای جاسوسی و محرمانه انگلیسی است، بین سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ ماموریت‌های خود علیه جاسوس‌های رقیب، هکر‌ها، مظنونین به اقدامات تروریستی، قاچاقچیان اسلحه و دیگر تبهکاران را با استفاده از حقه‌های جنسی به دام انداخته‌اند. این جاسوسان، برای گرفتار کردن افراد مورد نظر خود در تله‌های جنسی، از شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، فلیکر، فیس بوک و یوتیوب استفاده کرده‌اند. اریک کینگ، حقوقدان و استاد دانشکده حقوق فناوری اطلاعات در کالج اقتصاد لندن به ان.بی.سی گفته است جاسوس‌های انگلیسی در حالی دست به این حربه‌های غیرقانونی زده‌اند که دولت انگلیس، خود از استراتژی‌های مشابه در دیگر دولت‌ها به شدت انتقاد می‌کند.
ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی، در آخرین اسنادی که منتشر کرده بریتانیا را متهم به استفاده از “سکس” و “شیوه‌های کثیف” برای جاسوسی در امور شهروندان کرده است.

به نقل از جام و به نوشته سایت دویچه وله(dw.de)این اسناد تازه‌افشاشده که مربوط به یک نهاد امنیتی بریتانیایی به نام “گروه مشترک امنیتی تحقیقاتی ترور” است، نشان می‌دهد که مظنونین به اقدام تروریستی، روزنامه‌نگاران، هکرها، دیپلمات‌ها و تاجران اسلحه برخی از افرادی‌اند که تلفن‌ها و مکاتبات اینترنتی‌شان در سطحی وسیع مورد جاسوسی بریتانیا قرار گرفته است.

 

 

 

بنا به این اسناد هدف مشخص و نهایی این نهاد امنیتی بریتانیا “تخریب، بی‌آبرو کردن و متهم کردن” دشمنان امنیت کشور با استفاده از نقشه‌های مختلف برای بی‌اعتبار کردن و ارائه اطلاعات غلط به آن‌ها است.
اسناد نشان می‌دهد که این نهاد ویژه‌ی امنیتی برنامه‌های متعددی با هدف ایجاد و دامن زدن به پروپاگاندا در مورد سوژه‌های تحت‌نظر خود دنبال می‌کرده است. حملات سازمان‌یافته سایبری علیه ابزار ارتباطی افراد تحت نظر، یکی دیگر از شیوه‌های جاسوسی بوده است.

 

 

اسنادی که اسنودن قاچاق و منتشر کرده است حاکی از آن است که نهادهای امنیتی بریتانیا با قرار دادن جاسوس‌های خوش‌چهره و جذاب بر سر راه سوژه‌های خود و ایجاد رابطه عاطفی یا جنسی میان آن دو به کسب خبر و جاسوسی دست زدند.

 

 

بخشی از افشاگری تازه نشان می‌دهد که این نهاد امنیتی بریتانیایی که همتای “آژانس امنیت ملی آمریکا” محسوب می‌شود، از حملات سایبری برای از کار انداختن چت‌روم‌های هکرهای مدافع آزادی اینترنت استفاده کردند. آن‌ها درست از همان شیوه‌هایی علیه هکرها استفاده کردند که خود هکرها برای از کار انداختن سایت‌های دولتی استفاده می‌کنند.

 

 

بررسی اسناد افشاشده‌ی تازه نشان می‌دهد نهادی با عنوان “سازمان نظارت بر سیگنال ” در بریتانیا تشکیل شده که به جای “ام‌آی ۶” و”ام‌آی ۵” مسئول انجام بسیاری از ماموریت‌های جاسوسی است.

 

 

دیوید کامرون: مردم بریتانیا به افشاگری‌های اسنودن اهمیتی نمی‌دهند

 
نخست‌وزیر بریتانیا در واکنش به افشاگری‌های ادوارد اسنودن گفت که او فکر می‌کند واکنش مردم بریتانیا به این دست افشاگری‌ها، یک شانه بالا انداختن است.

کامرون افزود، به نظر می‌رسد مردم از این‌که سازمان‌های امنیتی و جاسوسی کشور کار خود را به درستی انجام می‌دهند، خوشنودند. او گفت:« مردم نمی‌گویند اوه شوک‌آور است! غیرقابل قبول است! واکنش مردم این است که چه خوب، نهادهای امنیتی کار خود را خوب انجام می‌دهند.»

 

روزنامه‌ی بریتانیایی “گاردین” یکی از اصلی‌ترین رسانه‌ها در کمک به اسنودن برای افشاگری بود. بااین‌حال با این‌که در آمریکا افشاگری‌ها واکنش بسیاری از نمایندگان کنگره و احضار روسای نهادهای اطلاعاتی به پارلمان را داشت، در بریتانیا تا به حال هیچ مسئولی مورد بازخواست قرار نگرفته است.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x