تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

حرکت رو به رشد ایران در مسیر انقلاب با وجود فشارهای غرب قابل تحسین است

  • کد خبر : 21211
  • 20 بهمن 1392 - 8:59
حرکت رو به رشد ایران در مسیر انقلاب با وجود فشارهای غرب قابل تحسین است

استاد دانشگاه ملی تاجیکستان تأکید کرد که فرهنگ و اندیشه اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در مسیر رو به رشد و پویایی قرار دارد و با تجدید هویت دینی به حیات خود ادامه می‌دهد.

«محمدی مقیم‌اف» استاد بخش روزنامه‌نگاری و مناسبات بین‌المللی تاجیکستان  در دوشنبه، ضمن تأکید بر شکست ایدئولوژی سرمایه‌داری در جهان خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آرمان بزرگ عدالت اجتماعی را با تحقق جمهوری اسلامی به واقعیت تبدیل کرد.

این کارشناس برجسته تاجیک و از محققان تاریخ مطبوعات آسیای مرکزی افزود: مردم شریف ایران سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را درحالی جشن می‌گیرند که فرهنگ و اندیشه اسلامی به برکت این انقلاب در مسیر رو به رشد و پویایی بوده و در برابر فشارهای متنوع غرب و دشمنان این انقلاب استوار مانده و با تجدید هویت دینی به حیات خود ادامه می‌دهد.

به گفته این کارشناس، تجدید هویت دینی مسلمانان و خودسازی ملت‌های مظلوم از میوه‌های انقلاب اسلامی ایران بوده و اثرات آن در زمینه مبارزه با نفس هم در ملت ایران و هم در سایر ملت‌های مسلمان منطقه دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: مقابله با کوشش‌های نفسانی و ایجاد زمینه خودسازی نه تنها در جامعه ایران بلکه در سایر کشورهای منطقه و دارای جمعیت مسلمان از نتایجی بود که ۳۵ سال پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی عرضه شد.

به گفته وی، تجربه ایران این واقعیت را نشان داد که همزمان با رسیدن به شکوفایی اقتصادی و رشد علمی می‌توان در مقابل هر تهدیدی از خارج به امنیت و آرمان‌های ملی، سربلندانه مقاومت کرد.

این دانشمند تاجیک با اشاره به مشکلات جهان سرمایه‌داری و به خصوص کشورهای مترقی تأکید کرد: جهان سرمایه‌داری چه درغرب و چه در شرق با بحران شدید مالی و اقتصادی روبرو شده و هم اکنون برای رهایی از این مشکل دیگر چاره‌ای به جز تجاوز به خاک کشورهای ضعیف ندارد. آنان این واقعیت را بیش از هر زمان دیگری درک کرده‌اند که ائدیولوژِی سرمایه‌داری با شکست مواجه شده و اقتصاد جهانی نیز توان مقابله با اضمحلال آنان را ندارد.

این دانشمند تاجیک معتقد است: در حالی که جهان با مشکل بسیاری روبه‌رو شده است، تنها نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر هر نوع تهدید اقتصادی پابرجا ایستاده و صرف نظر از تهدیدات و مشکلاتی که دشمنان انقلاب بر این کشور تحمیل می‌کنند، به رشد و تعالی معنوی و مادی خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: مردم شریف ایران سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را در حالی جشن می‌گیرند که فرهنگ و اندیشه اسلامی به برکت این انقلاب در مسیر رو به رشد و پویایی بوده و در برابر فشارهای متنوع غرب و دشمنان این انقلاب استوار مانده و با تجدید هویت دینی به حیات خود ادامه می‌دهد.

به اعتقاد این دانشمند تحول عمیقی که در تاریخ ایران بی‌نظیر بود، هم‌اکنون برای مردمان مبارز جهان به الگویی تبدیل شده و صاحبان اندیشه مادی را به شگفتی واداشته و قدرت و عظمت ایران اسلامی را بیش از هر زمانی بالا برده است.

 

 

 

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x