تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

نصب موشک دریایی «کوثر» بر روی پهپاد کرار

  • کد خبر : 20751
  • 19 بهمن 1392 - 6:34
نصب موشک دریایی «کوثر» بر روی پهپاد کرار

موشک «کوثر» می‌تواند در ۳ وضعیت ساحل به دریا، دریا به دریا و هوا به دریا اهداف خود را مورد اصابت قرار دهد و با اصابت آن به رزمناوهاى کوچک و متوسط، این شناورها غرق می‌شوند.

 
خبرگزاری فارس: نصب موشک دریایی «کوثر» بر روی پهپاد کرار

گروه امنیتی دفاعی کمال مهر– جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای اخیر با سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین توانسته است خود را به عنوان قدرت برتر منطقه در این حوزه معرفی کند؛ حوزه‌ای که امروز در ارتش های مدرن و پیشرفته جهان یکی از ستون های مهم رزمی به شمار می‌رود.

اگرچه در آخرین سالهای جنگ تحمیلی نیز رزمندگان اسلام توانسته بودند از برخی هواپیماهای بدون سرنشین خود برای شناسایی مواضع دشمن استفاده کنند، اما امروز این پهپادها می توانند با مداوت پروازی بالا، برد بلند و استفاده از مهمات و سامانه های موشکی مخصوص خود، نیازهای بیشتری را در نیروهای مسلح برطرف سازند.

اینها در حالیست که عرصه پهپادی یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان گفت ما در طول سال‌های پس از انقلاب به صورت کامل در آن تحریم بودیم.

هواپیمای بدون سرنشین «کرار» که در تابستان ۱۳۸۹ رونمایی شد، اولین پهپاد ایرانی است که مأموریت آفندی در طراحی آن لحاظ شد. صنعت دفاعی کشور از چندین سال پیش و پس از رسیدن بلوغ طراحی در پهپادهای کوچک و متوسط شناسایی اقدام به طراحی و ساخت بدون سرنشین های بزرگتر، دوربردتر و با قابلیت های جدید کردند.

پهپاد رزمی کرار

کرار یکی از این پهپادها است که در نمونه های مختلفی طراحی گردیده. از هدف پرنده سریع (برای آزمایش سامانه های موشکی) گرفته تا اجرای عملیات ضربتی در عمق خاک دشمن در زمره مأموریت های این گونه های مختلف است.

مشخصات اعلام شده این پرنده شامل برد ۱۰۰۰ کیلومتر، سرعت حدود ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت، محموله قابل حمل حدود ۵۰۰ کیلوگرم و سقف پرواز حدود ۲۵هزار تا ۴۰هزار پا(۷۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ متر) در نمونه های مختلف است.

روش بکارگیری این نمونه از «کرار» به صورت پرتاب از روی پرتابگر با یک پیشران راکتی است که پس از اتمام انرژی آن رها شده و موتور جت خود پرنده روشن می شود.

به گزارش فارس، بنا بر اطلاعات به دست آمده، علاوه بر بمبهای ۲۵۰ و ۵۰۰پوندی نصب شده برروی این پهپاد رزمی، «کرار» به موشک کروز دریایی «کوثر» نیز مجهز است که این موشک می‌تواند اهداف سطحی متخاصم را در پهنه دریاها مورد هدف قرار دهد.

موشک کوثر در رژه نیروهای مسلح

موشک «کوثر» با تجهیز به سیستم کنترل از راه دور و استفاده از سیستم جستجوگر در جنگهای الکترونیکی، علاوه بر توانایی دفاع از خطوط ساحلی و جزایر می‌تواند با هرگونه تهاجمی خارج از منطقه مقابله کند.

این موشک می‌تواند در ۳ وضعیت ساحل به دریا، دریا به دریا و هوا به دریا اهداف خود را مورد اصابت قرار دهد و با اصابت آن به رزمناوهاى کوچک و متوسط، این شناورها غرق می‌شوند.

با به کارگیری سامانه‌های موشکی و رزمی جدید در حوزه‌های هوایی و دریایی، به نظر می‌رسد خلیج فارس و تنگه هرمز هر روز برای شناورهای متخاصم امریکایی ناامن‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x