تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

حرکت نو فتنه با سر قدم‌های کوتاه!

  • کد خبر : 20223
  • 16 بهمن 1392 - 9:08
حرکت نو فتنه با سر قدم‌های کوتاه!

دشمنان و معاندان انقلاب از فتنه‌جویی خسته نشده اند و اگر فرصت بیابند در صدد تکرار آن با استفاده از موقعیت جدید خود هستند به ویژه اگر این موقعیت با غفلت مسئولان حوزه های مهم و حساسی چون عرصه فرهنگ، هنر و رسانه توام باشد

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هم­زمان با آغاز جشن­های سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، خبری در برخی از سایت ها درج شد که بر حیرت و نگرانی دلسوزان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود. مسعود باستانی از همکاران بی.بی. سی فارسی و محکومین فتنه ۸۸ که در اقاریرش در همان ایام، از سند سازی و شب نامه نویسی علیه نظام اسلامی در سایت جمهوریت متعلق به دانشگاه آزاد خبر داده بود، این روزها در ایام مرخصی از زندان به محل کار سابق خود، روزنامه دانشگاه آزاد(فرهیختگان) بازگشته و مشغول به فعالیت است.

در ماه­ها و هفته­های اخیر اقداماتی از این جنس از گونه­ای فراوانی برخوردار بوده و همین امر در میان برخی محافل و تحلیل­گران به گمانه­ای مبنی بر احتمال وجود اراده­ و تفکری برنامه ریزی شده در پشت صحنه این اقدامات دامن زده است که می­توان آن را «حرکت نو فتنه با سر قدم­های کوتاه» نامید. برخی از این دست خبرها که در حوزه فرهنگی به ویژه مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی – اعم از نوشتاری و دیجیتالی- بازتاب یافته است، عبارتند از؛

۱-  نصب احسان مازندرانی به عنوان سرپرست روزنامه دانشگاه آزاد که او نیز سابقه دستگیری در فتنه ۸۸ را دارد و فرد مذکور در سطور بالا با دعوت وی به این روزنامه بازگشته و مشغول به تهیه بولتن های خبری – سیاسی شده است.

۲- خانم نسرین.و، بازداشتی فتنه ۸۸ به عنوان دبیر سیاسی روزنامه دولت نصب شد.

۳- قرار است به زودی عمار.ک، بازداشتی فتنه ۸۸ و از گردانندگان سابق سایت های بدنام وابسته به یک آقازاده فتنه گر که پدر وی از استانداران زمان دولت اصلاحات بوده، به عنوان سردبیر خبرگزاری دانشگاه آزاد منصوب شود.

۴- برخی مسئولان وزارت علوم پس از رفع ممنوعیت تحصیل شماری از دانشجویان افراطی و ساختار شکن، تلاش های خود را برای احیای شاخه افراطی و غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت موسوم به طیف علامه آغاز کرده اند. بر اساس این گزارش با پشتیبانی برخی مسئولان وزارت علوم شورای جعلی احیای انجمن های اسلامی شکل گرفته است.

۵- کامبیز نوروزی که در سال ۸۸ از سوی دادگاه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی محکوم شده بود، به عنوان مشاور حقوقی رئیس سازمان سینمایی منصوب شد!

۶- گفته می‌شود «س-آرمنده» یکی از تهیه کنندگان ضدایرانی مقیم خارج از کشور، قصد انجام تعاملاتی با سازمان سینمایی را دارد!

۷- تلاش برای نمایش فیلم‌های توقیفی باقی مانده از سال‌های گذشته با محتوای خیانت، فحشا، سیاه­نمایی و توهین به جامعه ایرانی در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر؛ سازمان سینمایی در اقدامی عجیب و سوال برانگیز به فیلمی از خانم رخشان بنی اعتماد که به شدت ضعیف بوده و بدون مجوز ساخته شده است، مجوز نمایش داد! این فیلم که تنها با تکیه بر سیاه نمایی و ابتذال محتوایی، قصد جلب توجه مخاطب را دارد، حدود دو سال از تولید آن گذشته و پیش از این تنها برای جمع‌های محدود و خصوصی نمایش داده شده بود.

قطعا با تامل بیشتر می توان به نمودهای بیشتری از وادادگی فرهنگی و ارزشی در حوزه­ای که مطمح نظر غرب و آمریکا برای تاثیرگذاری جنگ نرم علیه هویت و مزیت های کلیدی و ارزشی نظام مقدس اسلامی است اشاره کرد، اما قصد ما در این سطور این نیست و تنها می خواهیم با واکاوی از اهداف طراحان این قبیل اقدامات به مسئولان محترم و دلسوز مراکز و ارگان­های مختلف و مسئول هشداری بدهیم که مراقب باشند در زمینی که دشمن چنین آگاهانه و با هوشمندی در شرایط ویژه امروز کشور طراحی کرده است به بازی گرفته نشوند.

نکته مهم این است که مردم و مسئولان عزیز بدانند دشمنان نظام اسلامی که از شکست های مکررشان در حوزه های مختلف به ویژه آخرین هجمه سنگین آنها، یعنی فتنه ۸۸ که بسیار برایش سرمایه­گذاری کرده بودند ولی با عنایت الهی، بصیرت مردم و هوشیاری رهبری موفق نشدند، عصبانی هستند و با وجود این که برخی ها یا ساده لوحانه یا غرض­ورزانه، آشکار و پنهان تلاش می کنند به قصه پر غصه فتنه۸۸ با شعار پر طمطراق آشتی ملی خاتمه بدهند، اما دشمنان و معاندان انقلاب از فتنه جویی خسته نشده اند و هر از گاهی با چنین عملکردهایی نشان می دهند که نه تنها از اقدامات فتنه انگیزانه گذشته خود پشیمان نیستند بلکه اگر فرصت بیابند در صدد تکرار آن با استفاده از موقعیت جدید خود هستند به ویژه اگر این موقعیت با غفلت مسئولان حوزه های مهم و حساسی چون عرصه فرهنگ، هنر و رسانه توام باشد.

نکته دوم در مورد دانشگاه آزاد است که گویی در مدیریت جدید، مجددا فرصت را برای تغییر و عزیمت به رویکرد گذشته خود مغتنم شمرده و رویکردی شبیه رویکرد سابق خود پیدا کرده است. مروری بر عملکرد این دانشگاه در ایام سیاه فتنه ۸۸ حاکی از این واقعیت است که دانشگاه آزاد در مقطعی در تامین مالی و فضای امنیتی برای فتنه­گران نقش داشته است. به عنوان مثال، در ایام برگزاری دادگاه عوامل کودتای مخملی، همین فرد(مسعود باستانی) که از متهمان و دست اندرکاران سایت جمهوریت بوده و حتی فرصت محدود ایام مرخصی از زندان را نیز برای پیوستن به جرگه بولتن نویسان دانشگاه آزاد و محافل مرتبط به آن از دست نمیدهد، در اعترافاتش با اشاره به سندسازی‌ها و استفاده از امکانات دولتی، از صرف هزینه های میلیونی مدیر رسمی سایت جمهوریت متعلق به دانشگاه آزاد برای براندازی نرم خبر داده بود.(طراح تقلب در انتخابات کیست؟، سایت جهان، تاریخ انتشار، شهریور ۱۳۸۸).

لذا مسئولان همه نهادهای فرهنگی کشور از جمله سازمان سینمایی و دانشگاه آزاد و … باید مراقب باشند تا از دادن فرصت و امکان به کسانی که سابقه مقابله با نظام در پرونده فتنه۸۸ را دارند اما با وقاحت تمام قائل به مجرمانه بودن تحرکات خود نیستند، به جد اجتناب نمایند تا با خشم ملت انقلابی ایران مواجه نشوند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x