تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

این افراد نباید مو بکارند

  • کد خبر : 19917
  • 15 بهمن 1392 - 8:59
این افراد نباید مو بکارند

مهم‌ترین و شایع‌ترین ریزش مو نوع ارثی است که مو‌ها کم کم نازک و کوتاه و به تدریج پوست سر طاس می‌شود.

 

کمال مهر:سید مسعود داوودی متخصص پوست و مو  گفت: مهم‌ترین و شایع‌ترین ریزش مو، نوع ارثی یا تیپ مردانه است که تحت تاثیر هورمون مردانه به نام تستسترون است که به مقدار بیشتر در آقایان و کمتر در خانم‌ها مشاهده می‌شود. 
وی در ادامه گفت: در این نوع ریزش، مو‌ها یواش یواش کوتاه و نازک‌تر می‌شوند و زود‌تر از موقع طبیعی می‌ریزد که در نتیجه و به تدریج به خصوص در آقایان منجر به طاسی کامل می‌شود.
داوودی با بیان اینکه وقتی آن منطقه را با ذره بین مشاهده می‌کنیم موهایی به شکل کرک می‌بینیم، اظهار داشت: این موهای کرکی پوشش کافی روی پوست سر ایجاد نمی‌کنند و نازک و بور هستند که منظره طاس را نمایان می‌کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اشاره به ای‌که چون هورمون مردانه در خانم‌ها کمتر است، اظهار داشت: به همین دلیل در خانم‌ها هیچگاه طاسی مطلق نداریم و به‌‌ همان شکل کم پشت شدن مو دیده می‌شود که به هر حال خوشایند نیست.
وی به درمان این نوع ریزش مو با تجویز داروهای ضد هورمون مردانه اشاره و تصریح کرد: تجویز این دارو‌ها در آقایان محدودیت دارد، زیرا هورمون مردانه را خنثی می‌کند و عوارض دارد ولی در خانم‌ها ایجاد نمی‌کند و قابل پیشنهاد است.
این متخصص پوست و مو با اشاره به تجویز هورمون مردانه برای خانم‌ها اشاره کرد و افزود: چون این دارو‌ها، هورمون مردانه را در بدن خانم‌ها خنثی می‌کنند وبا فیزیولوژی بدن تضاد ندارد، جای امیدواری است که در درمان موثر باشد و همچنین داروهایی به شکل موضعی و خوردنی هم در خانم‌ها و هم در آقایان ریزش مو را می‌توان کنترل کند.
وی با بیان مقاوم بودن به درمان که بیشتر در آقایان اتفاق می‌افتد گفت: در این شرایط قدم بعدی کاشت مو است که در آقایان نتیجه ظاهری بهتر ایجاد می‌شود و خانم‌ها سخت‌تر نتیجه می‌گیرند.
وی به دلیل نتیجه بهتر کاشت مو در آقایان اشاره کرد و افزود: زیرا در آقایان قسمتی از مو‌ها که باقی مانده از تراکم و حجم خوبی برخوردار است و از آن مو‌ها می‌توان برای کاشت استفاده کرد ولی در خانم‌ها چون تمام پوست سر کم پشت است، نمی‌توان موهای متراکم برای کاشت پیدا کرد و در شرایط خاصی به خانم‌ها پیشنهاد می‌شود.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x