تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

“امام(ره)” به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت/ ۴۰ میلیون آمریکایی “سبد کالا” می‌گیرند/ محل دفن مقام‌های اعدامی رژیم شاه کجاست

  • کد خبر : 19806
  • 15 بهمن 1392 - 7:04
“امام(ره)” به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت/ ۴۰ میلیون آمریکایی “سبد کالا” می‌گیرند/ محل دفن مقام‌های اعدامی رژیم شاه کجاست

امام(ره) به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت، ۴۰ میلیون آمریکایی “سبد کالا” می‌گیرند، مقام‌های اعدامی رژیم شاه کجا دفن شدند، تیپ عجیب و غریب یک بازیگر زن در فرش قرمز جشنواره فجر، نحوه شناسایی مشمولان سبد کالا مشخص شد، روایت روزنامه دولت از دلیل اصلی استعفای نجفی و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری روز یک‌شنبه ۱۴ بهمن است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

شاه ۱۲ کیلو لاغر شد

فارس نوشت: روزهای پیروزی انقلاب و به خصوص ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نقطه اوج به ثمر رسیدن مبارزات و خون شهدایی است که سال‌ها با وجود خفقان رژیم پهلوی تلاش کرده بودند تا ظلم برای همیشه برچیده شود. یکی از مهمترین کارها در آن دهه ثبت و ضبط این وقایع بوده است. “اکبر ناظمی” در مجموعه کتاب عکسش تصاویر جالبی را با نگاه خود از روزهای انقلاب ثبت کرده است که عکس زیر نمونه‌ای از این مجموعه است.

مقام‌های اعدامی رژیم شاه کجا دفن شدند

“آیت‌الله صادق خلخالی” اولین حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب در کتاب خاطرات خود نوشت: مردم جنازه‌های اعدامی را به بهشت زهرا راه نمی‌دادند، لذا به پشت کهریزک بردند و در آنجا دفن کردند و بعد از مدتی خبر آوردند که جنازه‌ها را از آنجا خارج کرده‌اند، سرانجام تصمیم گرفته شد آنها را در دره‌های اطراف دفن کنند و به همین ترتیب هم عمل شد.

به گزارش ایرنا، به نوشته خلخالی پس از اعدام هویدا بنا بود، جنازه او به اطراف کهریزک منتقل و در آنجا به خاک بسپارند، ولی موضوع پیگیری نشد. جنازه او به مدت سه ماه و اندی در پزشکی قانونی ماند، جنازه او را با ایرفرانس به فرانسه فرستادند سپس به اسراییل و الخلیل منتقل و در کنار قبر پدرش دفن کردند.

امام به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت!

به گزارش جهان، “عبدالرضا داوری”، از نیروهای حامی “مشایی”، در صفحه فیسبوک خود نوشت‌: اواخر فروردین امسال در یکی از جلساتی که خدمت دکتر “احمدی‌نژاد” بودم، بحث به دوران تحصیلات دکتری ایشان افتاد و دکتر احمدی‌نژاد خاطره‌ای را تعریف کرد که جالب و خواندنی است. دکتر احمدی‌نژاد گفت: زندگی من در ۴۵ سال اخیر تماما درگیر مساله انقلاب اسلامی بوده است، اما سال ۱۳۷۶ که مدرک دکترایم را گرفتم مدام در ذهنم این درگیری بود که آیا بدون مدرک دکتری نمی‌توانستم در خدمت انقلاب باشم و آیا اخذ مدرک دکتری و عضویت در هیئت علمی دانشگاه، برای رویکردهای شخصی‌ام بوده یا تلاش در مسیر انقلاب اسلامی؟

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه گفت: این دغدغه ذهنی تا سال ۱۳۸۰ با من بود. دهه فجر سال ۸۰ یک شب خوابی دیدم که این دغدغه‌ام را برطرف کرد. خواب دیدم با پژویی که آن زمان داشتم، در جاده هراز، از تهران به سمت شمال رانندگی می‌کنم و یک شیخ هم که البته نامش را نمی‌برم! کنارم نشسته بود. در جاده هراز گردنه‌ای هست که وقتی به آن گردنه می‌رسید، قله دماوند ظاهر می‌شود. وقتی به این گردنه رسیدیم و کوه دماوند رویت شد ناگهان دیدم در وسط جاده ۳ صندلی گذاشته شده است، در دو صندلی “امام خمینی” و “مقام معظم رهبری” نشسته بودند و صندلی سوم خالی بود.

پژو را کناری پارک کردم و به همراه شیخی که همسفرم بود به سمت امام و آیت‌الله خامنه‌ای رفتیم. من در کناری ایستادم اما آن شیخ همسفر ما مدام تلاش می‌کرد تا روی صندلی سوم بنشیند که امام خمینی به او اجازه نداد. ناگهان امام خمینی رو به من کردند و با حالت تحکم گفتند: آقای دکتر احمدی‌نژاد! بفرمایید روی این صندلی بنشینید!. این گفته امام خمینی باعث شد تا آن شیخ به کناری رود و من بر روی صندلی کنار امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای بنشینم.

دکتر احمدی‌نژاد در پایان گفت: در همین لحظه از خواب پریدم و دیدم که نزدیک اذان صبح است. از اینکه امام خمینی مرا در خواب با عنوان “دکتر احمدی‌نژاد” مورد خطاب قرار داده بود احساس کردم که تحصیلات دکترایم حتما در خدمت انقلاب اسلامی خواهد بود و همین خواب و خطاب امام خمینی باعث شد تا دغدغه چهار ساله‌ام پس از دوره دکتری برطرف شود.

۴۰ میلیون آمریکایی “سبد کالا” می‌گیرند

برنامه یارانه مواد غذایی در آمریکا که به کوپن مواد خوراکی (Food Stamp) شهرت دارد برای تامین مواد غذایی خانواده‌های کم درآمد و بدون درآمد به اجرا در آمده است. پیشینه این برنامه که سال ۱۹۳۹ باز می ‌گردد و هم اکنون نیز در ایالات متحده آمریکا اجرا می‌ شود. برنامه “فود استمپ” که در واقع ارایه کوپن مواد خوراکی به متقاضیان است در آمریکا بیش از ۴۰ میلیون نفر را پوشش می‌‏دهد.

به گزارش خبرآنلاین، در سال مالی ۲۰۱۳، هزینه‌ای که اجرای این برنامه برای دولت آمریکا داشت، معادل ۷۶.۴ میلیارد دلار برآورد شده و در این سال ۴۷.۶ میلیون آمریکایی از آن بهره برده‌اند که سهم هر نفر به طور متوسط ۱۳۳.۰۸ دلار در ماه بوده است. البته اینکه هر خانوار متقاضی چقدر کوپن غذا دریافت می‏کند به عواملی مانند تعداد اعضای خانوار، درآمد و هزینه‌های آن دارد.

افراد و خانوارهایی واجد دریافت کوپن مواد خوراکی در آمریکا محسوب می‌ شوند که درآمد ناخالص ماهیانه آن‌ها کمتر از ۱۳۰ درصد خط فقر تعیین شده توسط دولت فدرال باشد. در حال حاضر یک فرد با درآمد زیر ۱۲۴۵ دلار در ماه می‏تواند برای دریافت کوپن مواد غذایی اقدام کند و یک خانواده ۴ نفر که درآمد آن ها کمتر از ۲۵۵۲ دلار است، نیز واجد شرایط دریافت کوپن مواد خوراکی محسوب می‌ شوند. منظور از درآمد ناخالص، میزان درآمد بدون کسر هزینه‌هایی مانند مالیات و بیمه است.

افراد می‌‏توانند با کوپنی که از دولت دریافت می‌‏کنند، مواد خوراکی مانند نان، غلات، انواع میوه و سبزیجات، گوشت قرمز و سفید و گوشت ماهی را خریداری کنند. همچنین محصولات لبنیاتی نیز در سبد خرید کوپن مواد خوراکی جای می‏گیرد. دانه گیاهانی که می‏توان آن‌ها را در خانه کاشت و برای تهیه میوه و سبزیجات از آن‌ها بهره برد نیز توسط کوپن مواد خوراکی قابل تهیه است. همچنین برخی از رستوران ها نیز اجازه دارند در مقابل غذاهای نه چندان گران، از مشتری‌ها کوپن مواد خوراکی دریافت کنند.

قطب‌زاده با نگارش نامه به شوروی، حکم قتلش را نوشت!

صادق طباطبایی از همراهان امام خمینی در پرواز انقلاب، اتفاقاتی که برای صادق قطب‌زاده پس از انقلاب رخ داد را “نتیجۀ تدارک توده‌ای‌ها” می‌داند و می‌گوید: قطب‌زاده ۲۵ سال مبارزه کرده بود و تمام دنیا را برای مبارزه علیه شاه زیر پا گذاشته بود اما در ‌نهایت در دام توده‌ای‌ها گرفتار آمد.»

به گزارش ایسنا، طباطبایی در گفت‌وگو با مجله اندیشه پویا می‌گوید: این موضوع ریشه در مواضع سیاسی ملی‌گرایانه‌ قطب‌زاده در دوران نهضت مقاومت ملی و دوران مبارزه علیه استبداد داخلی در آمریکا و اروپا و بالاخره حوادث بعد از انقلاب داشت. صادق وقتی وزیر خارجه شد یک نامۀ سرگشادۀ بیست صفحه‌ای خطاب به “آندره گرومیکو” وزیر خارجۀ وقت شوروی نوشت. وقتی آن نامه منتشر شد، من سفری به لبنان و سوریه داشتم. “عبدالحلیم خدام” وزیر خارجۀ سوریه به من گفت: آیا صادق دیوانه شده؟ این نامه چیست که نوشته؟ با این نامه حکم قتل خودش را به دست روس‌ها داده و بی‌تردید عوامل شوروی نقشۀ قتلش را می‌کشند. طولی هم نکشید که آن ماجرا‌ها پیش آمد.

سخنگوی دولت موقت درباره اتهام قطب‌زاده مبنی بر طراحی کودتا و بمب‌گذاری منزل امام که منجر به اعدام او شد، اظهار می‌کند: منظورم این نیست که پاپوش بود. گروهی می‌خواستند این کار را انجام دهند و فکر کردند که می‌توانند از قطب‌زاده هم استفاده کنند. به او رجوع کردند و دو سه جلسه با آنها گذاشت تا برنامه‌هایشان را بفهمد. در ‌نهایت می‌خواست مخالفت خود را اعلام کند که دستگیر شد. وقتی بازداشت شد من آلمان بودم.

وی افزود: رادیو ایران را گرفتم و صحبت‌های آقای ری‌شهری را شنیدم. در مغزم نمی‌گنجید. به ایران برگشتم و نزد امام رفتم. وقتی داخل اتاق شدم ایشان اشاره کردند به‌ همان کاناپۀ آبی در اتاق که رویش بنشینم. به شوخی گفتم من آنجا نمی‌آیم، می‌ترسم که زیرش بمب باشد. امام هم به شوخی گفتند اگر بمب باشد کار رفیق خودت هست. از امام سؤال کردم اشکالی دارد اگر به دیدار قطب‌زاده بروم؟ گفتند نه! چه اشکالی؟

طباطبایی فردای‌ همان روز با تدارکات و تمهیدات قضایی به دیدن قطب‌زاده می‌رود: لباس عربی سفید تنش بود. داشت روزنامه می‌خواند. در که باز شد ابتدا سر بلند نکرد. تا نیمه‌های اتاق که آمدم سر بالا کرد و من را که دید سخت از جا جست و مرا در آغوش گرفت. هر دو حال ملتهبی داشتیم. گفتم صادق این حرف‌ها چیست که دربارۀ تو می‌زنند؟ گفت این حرف‌ها را ول کن، بیا بنشین حرف خودمان را بزنیم. توقعش این بود که بعد از این همه سال سابقۀ انقلابی وقتی چنین ادعایی علیهش مطرح می‌شود نزدیک‌ترین دوستانش از او توضیح بخواهند، نه اینکه آنها هم متهمش بدانند.

پیک صلح داعش منفجر شد!

به گزارش العالم، یکی از اعضای گروه تروریستی “دولت اسلامی در عراق و شام” برای مذاکره و صلح با دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه به مقر یکی از این گروه‌ها در زندان شهر “الراعی” در استان حلب رفته بود. مرکز موسوم به “دیده بان حقوق بشر سوریه” تأکید کرد که این عضو داعش به منظور مذاکره و آتش بس با یکی از گروه‌های مسلح برای دومین بار به مقر آن گروه رفته بود، خودش را منفجر کرد.

به گزارش تابناک، همزمان با این انفجار، یک خودروی بمب‌گذاری شده نیز خارج از مقر آن گروه مسلح منفجر شد. در این دو انفجار ۱۶ تن از عناصر مسلح از جمله ۲ تن از سران آنان به هلاکت رسیده و حدود ۲۰ تن نیز مجروح شدند. درحالیکه گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه همگی از سوی برخی طرفهای خارجی مانند رژیم عربستان سعودی حمایت می‌شوند، این گروه‌ها برای دستیابی هرچه بیشتر به این حمایتها و سلطه بر مناطق بیشتر، با یکدیگر درگیر شده‌اند.

مرز آمریکا و مکزیک در یک نگاه

اجتماع علمای اسلامی در سرزمین لاییک‌ها

“اتحادیه عالمان اهل سنت” با حضور علمای اسلامی از ۳۱ کشور اسلامی به کنفرانس دو روزه خود در شهر استانبول ترکیه پایان دادند. در واپسین روز این کنفرانس یک نشست خبری با حضور نمایندگان شرکت کننده در این کنفرانس دو روزه تشکیل شد. مهم‌ترین دستور کار این نشست بررسی وضعیت “بهار عربی” و تحولات کشورهای عربی و اسلامی بود.

به گزارش عصر ایران، در بیانیه‌ای که پس از این نشست قرائت شد، از ضرورت نقش رهبری ترکیه برای تحولات جاری در کشورهای عربی و اسلامی سخن به میان آمده است. حکومت حزب اسلامگرای عدالت و توسعه ترکیه در سال‌های گذشته از غرب‌گرایی و لاییسیته فاصله زیادی گرفته و چرخشی اساسی به سمت خاورمیانه و جهان اسلام داشته است.

نامه برخی علماء به “بان کی مون”

دیروز همایش بزرگی با حضور علمای بحرینی در حمایت از شورای اسلامی علما در مسجد امام صادق (ع) در منطقه القفول برگزار شد. حاضران در همایش طوماری را خطاب به “بان کی مون” دبیرکل این سازمان درباره انحلال شورای اسلامی علمای بحرین امضا کردند تا به این سازمان ارسال شود.

به گزارش جام، در این طومار آمده است: شما را به قضاوت درباره یک جنایت انسانی فرا می‌خوانیم که همانا حکم قضایی صادر شده از دادگاه‌های بحرین به منظور انحلال شورای اسلامی علما است که عالی‌ترین هیات دینی علمای مسلمان از مذهب جعفری است. این اقدام نادیده گرفتن حق انسانی ما در ایفای نقش دینی خودمان است که در مواد ۱۸، ۱۹ و۲۷ قانون مدنی و سیاسی بین الملل به آن اشاره شده و بحرین نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی آن را تصویب کرده و پذیرفته است.

علمای بحرینی خطاب به بان کی مون افزودند: ما از شما می خواهیم به وظیفه خود در قبال این جنایت عمل کنید، زیرا اصول و پیمان نامه‌ها و مقررات بین‌المللی حق انجام مناسک دینی و مذهبی و ایجاد تشکل‌های دینی را به ما داده است. از سوی دیگر، شیخ میثم السلمان مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز حقوق بشر بحرین نیز انحلال شورای علمای بحرین را اقدامی غیرقانونی و ناقض معاهدات بین المللی دانست و گفت، دولت بحرین براساس این معاهدات وظیفه دارد حق آزادی اندیشه و بیان و پرداختن به آداب و رسوم دینی و حق ادیان و مذاهب را در اداره مسائل دینی به دور از اجبار و محدودیت، رعایت نماید.

شهید چمران در کنار پسرش

پارسینه نوشت: این تصویر متعلق به “رحیم چمران” فرزند شهید مصطفی چمران است که اکنون مقیم آمریکا است.

اولین روزی که با حجاب بودم

هم‌زمان با روز جهانی حجاب (اول فوریه)، زنان زیادی در دنیا به استقبال “کمپین حجاب” شتافتند. در این روز زنان غیر مسلمان و حتی مسلمانانی که به‌طور معمول حجاب ندارند به استفاده از روسری دعوت می‌شوند. در ادامه، نظرات تعدادی از این زنان آمده است:

شلما اوکبارالی: پس از ۸ سال بی حجابی، پوشیدن مجدد حجاب حس خوبی به من داد. بهترین ارمغانی که از پوشیدن حجاب به دست آوردم این بود که این نوع پوشش مرا به عنوان یک مسلمان از دیگران متمایز می‌کرد.

یک زن مسلمان از آمریکا: من یک مسلمانم. با اینکه همیشه لباس‌های پوشیده بر تن داشتم اما هرگز حجاب و روسری بر سر نمیگذاشتم…..تا امروز
از روز جهانی حجاب متشکرم که به من شجاعت این کار را داد. روز جهانی حجاب مبارک

خانم پت از هند: من یک هندو هستم اما از روز جهانی حجاب حمایت می‌کنم.

دیان بریجز از استرالیا: من یک تازه مسلمان اهل سیدنی استرالیا هستم. امروز اولین تجربه من با پوشش حجاب است. من مسلمان نیستم ولی در روز جهانی حجاب شرکت می‌کنم.

استف ویلیم از آمریکا: من معمولا روسری نمی گذارم، اما مورمورن‌ها مانند مسلمانان به عفت و پاکدامنی اعتقاد دارند و این بخش مهمی از عقاید ما است. من بسیار خوشحالم که می‌توانم آزادانه به دستورات مذهبی خود عمل کنم و بر این باورم که دیگران هم باید از چنین آزادی برخوردار باشند.

تخریب یک دانشگاه در ۱۰ثانیه

تخریب یک ساختمان دانشگاه فرانکفورت از طریق انفجار در مدت ۱۰ ثانیه-آلمان

حمله بی‌دلیل پلیس شهر مامباسو به نمازگزاران یک مسجد- کنیا

درگیری ارتش عراق با نیروهای القاعده در شهر فلوجه

المپیک زمستانی ۲۰۱۴ قاتل سگ‌های سوچی

به گزارش آسوشیتدپرس، دولت روسیه شرکتی را استخدام کرده است تا پیش از آغاز بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴، سگ‌های ولگرد سوچی را از بین ببرد. تعداد سگ‌های ولگردی که در سطح شهر سوچی، محل برگزاری المپیک زمستانی، پرسه می‌زنند، بسیار زیاد است.

به گزارش ایرنا، “الکسیس سوروکین” مالک شرکتی که مسوول کشتن و جمع‌آوری این سگ‌ها شده است، می‌گوید این سگ‌ها موجب انتشار بیماری می‌شوند و ممکن است با حمله به گردشگران و حتی حضور در محل برگزاری مسابقات موجب اختلال در رقابت‌های المپیک شوند. “چارلز رابینسون” از خبرنگاران حاضر در سوچی نیز گفته که چند سگ مرده را در نزدیکی برخی از محل برگزاری بازی‌ها مشاهده کرده است که بزرگ هستند و ظاهرا به دلیل مسمومیت مرده‌اند.

تیپ عجیب و غریب یک بازیگر زن در فرش قرمز جشنواره فجر

نحوه شناسایی مشمولان سبد کالا

اعتدال نوشت: با آغاز توزیع سهمیه مشمولان سبد کالا، ظاهراً بسیاری از اقشار کم درآمد از این لیست جا مانده و نسبت به عدم احراز صلاحیت خود و بی‌عدالتی “سهوی” صورت گرفته در تشخیص گروه‌های نیازمند، اعتراض داشته‌اند!

رئیس شورای شهر و یاران خاتمی سبد کالا می‌گیرند!

بسیاری از کارگران بدون بیمه و شناسه کار برای دریافت سبد کالا با مشکل مواجه‌اند و بسیاری از افرادی که شغلی ندارند و سرپرست خانوارهستند و بسیاری از اقشار دیگر جامعه از طرح حمایتی دولت بی‌نصیب مانده‌اند و این در حالی است که بر اساس مستندات موجود “احمد مسجد جامعی”، رئیس شورای شهر تهران و طیفی از یاران “سید محمد خاتمی” که از تمکن مالی بالایی برخوردارند، به لطف دولت “تدبیر و امید” امیدشان ناامید نشده و سبد کالای ویژه اقشار کم‌درآمد را دریافت می‌کنند!

کد ملی مسجد جامعی و خلیلی اردکانی و هادی خانیکی از یاران خاتمی، مندرج در روزنامه اطلاعات دوازدهم بهمن ماه ۹۲

پلمب مجدد دفتر حزب‌ منحل مشارکت

 


برانکارد مدل برده‌داری در میانمار

فرزندان دوقلوی شهید حزب‌الله به زیارت پدر رفتند

به گزارش عصر امروز، پیکر این مجاهد در تاریخ ۹۲/۳/۹  در جمع عظیم مردم لبنان طی مراسمی باشکوه بر روی دستان عاشقان جهاد و شهادت منطقه یاطر از مقابل منزل این شهید با ندای لبیک یا زینب تشییع و به خاکسپرده شد. امروز تصویری از دو دختر دوقلوی این شهید به نامهای “زینب و حوراء” منتشر گردید که به زیارت مزار پدر شهیدشان آمده بودند . پدری که برای نبرد با مهاجمان به حریم بانوی کربلا (س) دلاورانه جنگید و خرقه شهادت را پوشید و به دنیا آمدن فرزندانش را ندید.

شهید مصطفی علی صالح(ابوالفضل)

 

سند تصویری از انقلاب مردمی

تابناک نوشت: بعد از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هر ساله مستنداتی از فرآیند این رخداد عظیم منتشر شده است.عکس‌های بجای مانده از دوران انقلاب یکی از گنجینه‌هایی است که در طی این سال‌ها در کنار سایر اسناد به مرور زمان منتشر شده و نسل‌های مختلف را با روحیه ظلم‌ستیزی مردم ایران در آن دوران آشنا کرده است.

 

 

 

 


اعضای شورای انقلاب چه کسانی بودند؟

انقلاب ۱۳۵۷ بی‌گمان بیش از هر نام دیگر یادآور امام خمینی(ره) است که رهبری بلامنازع آن را بر عهده داشت. با اوج‌گیری انقلاب اما شورای انقلاب اسلامی نیز تشکیل شد که اسامی آنان تا پیش از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ اعلام نمی‌شد و بعدتر نیز به مرور مشخص شد که کدام شخصیت‌ها عضو شورای انقلاب بوده‌اند. به گونه‌ای که تنها پس از ترور “آیت‌الله مرتضی مطهری” معلوم شد که او رییس شورای انقلاب بوده است.

به گزارش عصر ایران، این شورا از اوایل زمستان ۱۳۵۷ تشکیل شد و با افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی ماموریت آن پایان یافت چرا که قوه مقننه شکل گرفته بود. در سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب ابتدا تنها نقش قانون‌گذاری داشت ولی پس از استعفای دولت موقت در ۱۳ آبان  ۱۳۵۸ امور قوه اجرایی نیز به این شورا محول شد و نقش دو قوه را توامان ایفا می‌کرد.

ردیف اول (از راست به چپ) : آیت‌الله طالقانی، بهشتی، موسوی اردبیلی، هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای ردیف دوم: عزت‌الله سحابی، ابوالحسن بنی‌صدر، صادق قطب‌زاده، عباس شیبانی، مهدوی کنی‌ ردیف سوم: مرتضی مطهری، محمد جواد باهنر، علی‌اکبر معین‌فر، مهدی بازرگان، حسن ابراهیم حبیبی

شورای انقلاب اسلامی به صورت رسمی ۱۵ عضو داشت. البته سه یا چهار نفر دیگر نیز در فواصل کوتاه به آن اضافه یا از آن خارج شدند. این ۱۵ نفر شامل ۸ روحانی و ۷ غیر روحانی می شد. گروه اول شامل “آیت‌الله طالقانی”، “آیت‌الله خامنه‌ای”، “هاشمی رفسنجانی”، “بهشتی”، “باهنر”، “موسوی اردبیلی”، “مهدوی کنی” و “مرتضی مطهری. “گروه دوم شامل مهندس بازرگان، ابوالحسن بنی صدر، صادق قطب زاده،حسن ابراهیم حبیبی،عباس شیبانی،عزت الله سحابی و علی اکبر معین فر.

سه عضو دیگر که در برخی از جلسات شورای انقلاب حاضر شدند، نیز روحانی نبودند و بر اساس خاطرات دیگر اعضا می‌توان از “حبیب‌الله پیمان” و “احمد صدر حاج سید جوادی” در این ردیف نام برد. از ۸ روحانی عضو شورای انقلاب، سه نفر قربانی ترور شدند و یک نفر پس از سکته قلبی درگذشت. چهار نفر دیگر که در قید حیات هستند، از ۷۳ تا ۸۶ سال، سن دارند. سرنوشت ۷ عضو غیر روحانی به همراه سه عضو کوتاه مدت دیگر- که بسیار متنوع تر و متفاوت تر از اعضای معمم شورای انقلاب است.

رئیس‌جمهوری که قانون را رعایت نمی‌کند

واشنگتن پست نوشت: “پاول رایان” (نماینده جمهوری‌خواهان در کنگره) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی درباره رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور آمریکا پایش را از حد خودش درازتر کرده و به محدودیت‌هایی که دارد اعتنایی نمی‌کند. رئیس‌جمهور ما در واقع یک قانون گریز است، او در کار کنگره دخالت می‌کند، سیاست‌ها و قوانین جدید می‌نویسد و اجرا می‌کند. بدون اینکه آنها را به تصویب کنگره برساند. نوشتن و تصویب قوانین کار کنگره است نه ریاست جمهوری.

به گزارش جام، در پایان این گزارش واشنگتن پست نوشت: برای مثال رئیس‌جمهور به محدودیت‌های قانونی توجه نمی‌کند و می‌خواهد تا پایان سال، لایحه مهاجرت را تصویب کند.

لیست کشورهای اعزام کننده تروریست به سوریه

روزنامه الشروق تونس فاش کرد: بر اساس آماری که مراکز غربی درباره تعداد تروریست‌های خارجی در سوریه و تابعیت آنها منتشر کرده، تروریست‌های چچنی بیشترین تعداد را تشکیل می‌دهند و سعودی‌ها در راس کشورهای عربی در این آمار قرار دارند که بر اساس این گزارش که در سوم ژانویه گذشته تهیه شده است، حدود چهارده هزار چچنی در سوریه حضور دارند که ۳۶۷۱ نفر از آنها کشته و۱۳۹۷ نفر دیگر مفقود شده‌اند.

به گزارش صراط، عربستان سعودی با دوازده هزار تروریست پس از چچن قرار دارد که ۳۸۷۲ از آنها به هلاکت رسیده‌اند و۲۶۸۹ نفر دیگر مفقود شده‌اند و بر اساس این گزارش پنج هزار فلسطینی در سوریه هستند که ۲۰۱۸ نفر کشته شده‌اند و۶۹ نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

همچنین چهار هزار تونسی در سوریه حضور پیدا کرده‌اند که ۲۶۴۵کشته شده‌اند و ۱۳۱۵ نفر مفقود شده‌اند. بر اساس گزارش موسسات غربی ۱۸ زن تونسی، ده زن مغربی، هفت زن سعودی، شش زن چچنی و چهار زن لبنانی در سوریه کشته شده‌اند.


امام خمینی(ره) در کنار عروسی که کتابشان را به او هدیه کردند

 

امام خمینی(ره) و فاطمه طباطبایی همسر سید احمد خمینی/۱۳۶۶ جماران

به گزارش صاحب،” فاطمه طباطبایی” همسر سید “احمد خمینی” پسر امام است و “امام خمینی‌” (ره) کتاب آداب نمازشان را به فاطمه طباطبایی و احمد هدیه کردند. امام در اشعار خود و حتی در دست نوشته‌ای که این کتاب را در آن تقدیم به فاطمه طباطبایی نموده‌اند او را فاطی خطاب کرده‌اند.

توهین خبرنگار بی بی سی به فرهنگ و هنر ایرانی

شبکه سلطنتی دولت انگلیس که در طول پیروزی نظام اسلامی بارها و بارها بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت کرده است، این‌بار توسط یکی از مجریان خود کوشید تا هویت فرهنگ و هنر ایرانی را زیر سئوال ببرد. “رعنا رحیم‌پور” یکی از خبرنگاران این شبکه در صفحه فیسبوک خود نوشت: “در عجبم از کسانی که در عصر اینترنت و اطلاعات، هنوز هم می‌گن که هنر نزد ایرانیان است و بس، به نظرم خود شیفتگی مفرط نزد ایرانیان است و بس”

به گزارش انقلاب، این اقدام ننگین و توهین علنی این خبرنگار فراری موجب شد تا کاربران بسیاری به وی معترض شده و از او بخواهند تا عذر خواهی کند. اما در کمال وقاهت این خبرنگارحاضر به عذرخواهی نشده و عنوان کرد پای حرفم هستم و مطلبی را هم که نوشتم، مجدد تایید می‌کنم. این مطلب در حالی توسط این خبرنگار بیان شد که شبکه “بی بی سی” بارها مدعی شده ما هیچ گونه دشمنی با مردم ایران نداشته و همواره طرفدار آنها هستیم، اما در عمل نشان می‌دهد که اینبار تاریخ فرهنگ و هنر ایران را نشان رفته‌اند.

اسامه بن لادن و پسرش علی

اسامه بن لادن بنیانگذار گروه القاعده در سال‌های اقامت در افغانستان به همراه فرزندش علی در این تصویر نشان داده شده است.

روایت روزنامه دولت از دلیل اصلی استعفای نجفی/ آشنا مقصر بود!

به گزارش جهان، روزنامه دولتی شهروند نوشته است: در میان تمام اخبار و شایعاتی که درباره دلایل کناره‌گیری “محمدعلی نجفی” مطرح می‌شود، این شایعه که نقطه شروع ماجرا به گزارشی بازمی‌گردد که از سوی یک “آشنا” در نهاد ریاست‌جمهوری درباره عملکرد نجفی تهیه شده، در برخی محافل به گوش می‌رسد؛ گزارشی که عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در ۱۰۰روزه ابتدایی شروع به کار دولت یازدهم زیر سوال برده است.

ظاهرا جهت‌گیری‌ها و محتوای گزارش موجب تکدر نجفی و دلسردی او شده است. برخی شنیده‌های دیگر حاکی است که انتقادهای دیگری هم به برخی رفتارها و عملکرد گروه آشنا، موازی‌کاری‌ها و دخالت‌های رسانه‌ای و جهت‌دار آنها مطرح شده است.

نحوه توزیع سبد کالا

سایت “انتخاب” فیلتر شد

مدیرمسوول سایت انتخاب در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با فیلتر این سایت اظهار داشت: صبح امروز من در راه دادگاه بودم که از پشتیبانی سایت به من اطلاع دادند که دادستانی علیه سایت اعلام جرم کرده و توسط شعبه‌ ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه دستور فیلتر شدن سایت داده شده است.
مصطفی فقیهی درباره‌ی دلیل فیلتر شدن سایت انتخاب گفت: ظاهرا انتشار نامه دوم آقای “صادق زیباکلام” دلیل این اتفاق بوده،‌ این در حالی است که سایت‌های دیگر هم این مطلب را منتشر کرده‌اند. نکته بعدی این است که شخص من با نظر آقای زیباکلام کاملا مخالفم و بارها در اوایل تشکیل دولت و در جلسات حضوری، مخالفت خود با این نظر را اعلام کرده‌ام.

۲۴تدبیر/ وقتی مرکل معلم می شود

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x