تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مقدمات احداث مرکز خدمات درمانی بیماران خاص در البرز فراهم می‌شود

  • کد خبر : 19660
  • 14 بهمن 1392 - 12:38
مقدمات احداث مرکز خدمات درمانی بیماران خاص در البرز فراهم می‌شود

استاندار البرزگفت: مقدمات احداث مرکز خدمات درمانی بیماران خاص در البرز فراهم می‌شود.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از استانداری البرز، سیدطاهر طاهری اظهار کرد: استان البرز نیازمند توسعه زیرساخت‌های درمانی است.

وی ادامه داد: با گسترش همکاری‌های بیشتر می‌توان از ظرفیت‌های این بنیاد جهت ارتقای سرانه‌های درمانی در حوزه بیماری‌های خاص بهره‌مند شد.

این مسئول با اشاره به سیاست‌های کلی بنیاد بیماری‌های خاص یادآور شد: اختصاص زمین به عنوان تنها سهم آورده استان‌ها جهت تأسیس مرکز بنیاد بیماری‌های خاص و حمایت از بیماران لاعلاج موضوعی است که طی مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی قابل پیگیری است هر چند با توافقات فی مابین استان و بنیاد مذکور می‌توان فرآیند ساخت این مرکز را هر چه سریع‌تر آغاز کرد.

علی داوودیان مدیرعامل بنیاد بیماری نادر کشور نیز در ادامه با اشاره به سابقه شکل‌گیری این مرکز اظهار داشت: بنیاد بیماری‌های نادر از سال ۸۸ با همکاری متخصصان داخل و خارج از کشور در ایران کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر تعداد ۵۴۶ شعبه از این مرکز در سراسر جهان فعالیت دارند.

وی افزود: این بنیاد در راستای توسعه سرانه‌های درمانی بیماران خاص تأسیس مراکز خدمات درمانی خود را در استان‌های کشور آغاز کرده و تا کنون نیز علاوه بر استان تهران در مازندران، فارس، آذربایجان غربی و همدان نسبت به احداث مراکز درمانی اقدام کرده است.

مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر کشور بیان کرد: این بنیاد پس از اخذ مجوزها و اختصاص زمین از سوی هر استان طبق تفاهمنامه‌ای در بازه زمانی ۲ ساله اقدام به تأسیس مرکز کرده و کلیه خدمات را نیز به صورت رایگان ارائه خواهد داد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش این بنیاد با دریافت کارت نادر خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های خاص کشور با بیان اینکه برای ایجاد این مراکز در هر استان نیازی به بودجه وجود ندارد و تنها اختصاص زمین کافی است؛ ادامه داد: این مرکز از طریق بنگاه‌های اقتصادی اداره می‌شود هر چند توانمندسازی در قالب نهادهای مردمی مهمترین رویکردی است که این بنیاد دنبال می‌کند.

وی افزود: برای ساخت این مرکز حداقل ۲ هزار و حداکثر ۵ هزار متر زمین نیاز است و بر اساس تعهد سازمانی ظرف ۲ سال تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسد.

جانمایی سایت بیمارستانی بیماران نادر با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی وبهزیستی استان، انجام تحقیقات و مطالعات بیشتر، صدور پروانه ساختمانی بیمارستان با همکاری شهرداری و شورای شهر کرج و اجرای عملیاتی شدن پروژه‌ها به جهت اهمیت موضوع ظرف کمترین زمان ممکن از جمله مهمترین مصوبات این جلسه بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x