تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

عجایب ۹گانه‌ای که از زیر آب بیرون آمدند

  • کد خبر : 19426
  • 13 بهمن 1392 - 16:33
عجایب ۹گانه‌ای که از زیر آب بیرون آمدند

کامپیوتر دوران باستان، میکروب ۸۵ میلیون ساله و اختاپوس ۱۲۰ متری عجایبی هستند که پس از سال‌ها از زیر آب خارج شدند.

 

عجایب 9گانه‌ای که از زیر آب بیرون آمدند

گروه بین‌الملل؛کمال مهر – بی‌شک اقیانوس‌ها یکی از مرموزترین مکان‌های کره زمین هستند که جستجو در اعماق آن به کشف عجیب‌ترین مواردی منجر می شود که شاید در ذهن انسان نگنجد.

بسیاری از اقلام و وسایل زیر که در ادامه خواهید دید صدها سال بدون وجود نور در زیر آب آرام گرفته بودند.

در اینجا با تعدادی از اکتشافات اعماق اقیانوس‌ها آشنا شوید. 

 


کامپیوتر یونان باستان
مکانیزم «آنتی کیترا» (چرخ دنده) (Antikytera) یکی از اکتشافات شگفت انگیز عصر حاضر است که قدیمی‌ترین آن از اقیانوس‌ها خارج شده است. کاربرد این چرخ دنده که در سال ۱۹۰۰ از اقیانوس خارج شد مشخص نیست ولی به گفته برخی از باستان شناسان این ابزار در دوران یونان باستان برای پیش بینی خسوف و کسوف مورد استفاده قرار گرفته است.

 
موتورهای آپولو ۱۱
در مارس ۲۰۱۳ ، مدیر عامل شرکت آمازون تصمیمی کاملا احمقانه اما جذاب گرفت. آمازون،طی یک جستجو در اقیانوس، موتور پرتاب‌کننده «آپولو ۱۱»‌ را کشف کرد. این موتور برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ در عمق ۵۰۰ متری اقیانوس نصب شده بود که پس از پرتاب افسانه‌ای «آپولو ۱۱» به چند قسمت تقسیم شده بود.

 

شهر باستانی
پنهان شدن یک شهر زیر خروارها خاک یا سیلاب تنها از عهده طبیعت بر می‌آید. خوشبختانه تکنولوژی امروز اجازه می‌دهد تا نه تنها شهرهای زیر آب و خاک را شناسایی کنند بلکه آنها را از زیر آب یا خاک خارج کنند. نمونه آن شهر «تونیس» معروف به «هراکلیون» است که در سال ۲۰۰۰ در مصر کشف شد.

زمرد عتیقه
در سال ۲۰۱۰ «جی میسکاویش» با نقشه‌ای قدیمی موفق به کشف این زمرد در خلیج فلوریدا شد ولی اخبار منتشر شده محققان را به سوی میسکاویش سرازیر کرد. گفته می‌شود این عتیقه به شکل یک دستبند بزرگ بوده و از ۴۰ کیلوگرم زمرد ساخته شده است.

 

 

 

ماهی لازاروس
در سال ۱۹۳۸ یک نمونه زنده از ماهی لازاروس در سواحل آفریقا کشف شد. این ماهی در اصل یکی از نمونه‌های منقرض شده است که ۶۵ میلیون سال قبل می‌زیسته. یک نمونه دیگر از این ماهی در اندونزی کشف شده است.

 

 

کشتی دزدان دریایی و توپ جنگی
در سال ۱۷۱۸ دزد دریایی معروفی به نام «ریش سیاه» کشتی خود را در آبهای کم‌عمق سواحل بیوفورت انگلیس از دست داد. خرابه‌های این کشتی در سال ۱۹۶۶ از آب خارج شد ولی توپ جنگی معروف آن که بیش از یک تن وزن داشت ، کاملا ناپدید شده بود. سرانجام در سال ۲۰۱۳ ، این توپ جنگی در سواحل کارولینای شمالی آمریکا پیدا شد.

 

میکروب دوره ژوراسیک
در سال ۲۰۱۲ یکی از میکروب‌های دوره ژوراسیک طی تحقیقات اقیانوسی زیست‌شناسان کشف شد. این میکروب ۸۶ میلیون سال قدمت داشته و فقط از اکسیژن تغذیه می‌کند. این میکروب پیرترین موجود زنده روی کره زمین است.

 
نقره‌های رایش سوم
در سال ۱۹۴۱، بیش از ۲۴۰ تن از نقره‌های رایش سوم به ارزش ۱۴۴ میلیون دلار مفقود شد. اودیسه دریایی در سال ۲۰۱۲ حدود ۶۱ تن از این محموله را به ارزش ۳۶ میلیون دلار کشف کرد. بقیه محموله هم‌چنان ناپدید است. این محموله ۲۰ درصد نقره کشور آلمان در دوران نازی‌ها بود.

 
غول افسانه‌ای «کراکن»
کراکن یک هشت پای افسانه‌ای است که طول بازوهای آن به ۱۲۰ متر می‌رسد. در سال ۲۰۰۱ یک نمونه از این غول افسانه توجه ماهی‌گیران را جلب ولی نبودن شواهد ادعای آنها را رد کرد. در سال ۲۰۱۲ شبکه دیسکاوری تصاویر کوتاه از بازوی بزرگ و بلند یک هشت پا را در شبکه منتشر کرد که تا حدودی ادعای ماهی‌گیران را ثابت کرد.


۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x