تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

سنگ‌اندازی پشت پرده آمریکا برای ممانعت از کاهش تحریم‌ها/صدور دستور ابطال چند مصوبه دیگر دولت دهم

  • کد خبر : 19238
  • 13 بهمن 1392 - 7:14
سنگ‌اندازی پشت پرده آمریکا برای ممانعت از کاهش تحریم‌ها/صدور دستور ابطال چند مصوبه دیگر دولت دهم

ادبیات «برچیدن» میخ آمریکا بر تابوت توافق ژنو، مجوز خاص یک مقام ارشد دولت برای اشتغال یک مسئول اقتصادی،مزاح لاریجانی در پاسخ به یک نماینده،واکنش سیدحسن خمینی به محوریتش در انتخابات مجلس،فردو تعطیل نمی‌شود و …از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های یکشنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.

 

 

کمال مهر؛


*کیهان


از فتنه به دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد: به گوشم !

یکی از محکومین فتنه ۸۸ که در اقاریرش در همان ایام، از سندسازی و شب‌نامه‌نویسی علیه نظام در سایت «جمهوریت» متعلق به دانشگاه آزاد خبر داده بوده، این روزها در ایام مرخصی از زندان به محل کار سابق خود، روزنامه دانشگاه آزاد (فرهیختگان) بازگشته و مشغول به فعالیت است.به گزارش ندای انقلاب، «مسعود-ب» با دعوت احسان مازندرانی سرپرست روزنامه دانشگاه آزاد که او نیز سابقه دستگیری در فتنه ۸۸ را دارد به این روزنامه بازگشته و مشغول تهیه بولتن‌های خبری – سیاسی برای این دانشگاه است.«مسعود-ب» از متهمان و دست‌اندرکاران سایت جمهوریت ۴ سال پیش در دادگاه و درباره عملکرد مهدی هاشمی گفته بود: سایت جمهوریت زیر نظر مهدی هاشمی اداره می‌شد و من به عنوان عضو شورای سردبیری شیفت بعدازظهر زیر نظر افرادی چون کرمی  و نوربخش کار می‌کردم.

وی با اشاره به سندسازی‌ها و استفاده از امکانات دولتی در سایت جمهوریت می‌گوید: سندسازی‌ها و استفاده از امکانات این سایت مانند ریاست‌ مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی بود. سوژه ده برابر شدن صندوق‌های سیار نیز از طریق مهدی هاشمی به سایت جمهوریت داده شد.حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت نیز در جلسه دادگاه گفته بود این جانب مدیر اسمی سایت جمهوریت بودم و در واقع مدیر رسمی این سایت مهدی هاشمی بود. او معتقد بود که انتخابات با پول بیت‌المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. وی معتقد به پولشویی بود و همین کار را در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام می‌داد… سایت جمهوریت ابتدا قرار بود در انتخابات فعال شده و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی کار به جایی کشید که سایت برخلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد.

روایت اصلاح‌طلبان از شوک نخستین استعفا در دولت ائتلافی

روزنامه اعتماد ضمن انتشار تیتر «شوک نخستین استعفا در هیئت دولت روحانی»، نوشت: ابهام، بزرگ‌ترین آفت وجدان عمومی و فرساینده اعتماد و اراده ملی است. سیاست‌ورزی به شیوه خوش‌نشینی که ویژگی‌اش سکوت یا بیان جملات کنایه‌آمیز و چندپهلو و یا کلی‌گویی‌های ابطال‌ناپذیر است، سرانجامی جز سیاست‌گریزی مردم ندارد. سکوت و بیان مبهم یا از سردرگمی و بلاتکلیفی حکایت می‌کند و یا خدای ناخواسته نشانه نوعی فرصت‌سوزی و فرصت‌طلبی است.این روزنامه می‌افزاید: استعفای «محمدعلی نجفی» از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از مدت‌ها پیش مطرح بود و آن روز که این شخصیت باتجربه کشور در برابر پرسش خبرنگاران درباره استعفایش بیان داشت «ممنوع‌المصاحبه هستم» بسیاری دریافتند «خبری» است.

از آن روز تشکیلات این سازمان و شخص معاون رئیس جمهور در برابر موضوع استعفا «سکوت» پیشه کرده و یا تکذیب کرده‌اند، اوج این موضوع چهارشنبه شب گذشته رخ داد که محمدعلی نجفی استعفای خودش از ریاست سازمان میراث فرهنگی را دوباره تکذیب کرد، اما در عین حال بر بیماری‌اش پافشاری و تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کاری‌اش را به رئیس جمهور محول کرد و همگان را در ابهام قرار داد. روز پنجشنبه اما، رئیس جمهور هم «استعفا»یی که بارها تکذیب شده بود را پذیرفت و هم بر بیماری او صحه گذاشت و به او سمتی جدید داد. بنابراین رئیس دولت در اینجا به این اصل بنیادین سیاست‌ورزی ملتزم ماند که «تصمیم می‌گیرم، پس هستم!».

اعتماد ادامه می‌دهد: ناشفاف بودن فضای فعالیت آقای نجفی چنان بود که در این ماه‌ها و روزها برای مردم و اصحاب رسانه پرسش‌های ملامتگرانه بسیاری به وجود آمده، امروز همه می‌پرسند چرا این «استعفا» رخ داد؟این روزنامه اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر دلیل اصلی استعفا بیماری ایشان باشد، آقای نجفی از دوران عضویت در شورا مشکل بیماری قلب داشته‌اند پس باید هنگام انتصاب به این نکته توجه می‌شد. اگر ایشان با مدیران میانی خود اختلاف داشتند و به نوعی آنان رؤسای در سایه بودند که براساس اصول مدیریتی، حق باید با آقای نجفی می‌بود و البته شاید آقای نجفی برای سمت دیگری استعفا داده‌اند. هر کدام از این برداشت و تحلیل‌ها درست باشد، آقای رئیس جمهور و دستگاه اطلاع‌رسانی ایشان باید زودتر از پخش شایعات و شبه خبرها عمل می‌کردند.

از سوی دیگر روزنامه آفتاب یزد در نوشته‌ای به قلم محمدرضا تابش از کناره‌گیری نجفی ابراز تأسف کرد و نوشت: «این استعفا باعث ایجاد خلأ در دولت شده است. اما در مورد بیماری قلبی که ایشان آن را بهانه کرده‌اند باید بگویم این موضوع خیلی رایج است».وی می‌افزاید: «این نکته را هم باید اذعان کنیم که دکتر نجفی با اصرار دکتر روحانی رئیس جمهور محترم این مسئولیت را پذیرفتند. در ضمن در مورد شایعه‌هایی که مطرح شده مبنی بر اینکه ایشان با این استعفا قصد دارند به سازمان مدیریت بازگردند بنده این موضوع را صریحاً از خودشان پرسیدم و دکتر نجفی تأکید داشتند که دیگر به کار اجرایی باز نخواهند گشت.»این اظهار بی‌میلی به کار اجرایی در حالی است که نجفی نامزد تصدی وزارت آموزش و پرورش بود اما نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد. او در عین حال اکنون از سوی رئیس جمهور به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت منصوب شده است.

آفتاب یزد در تیتر صفحه اول خود نیز با عنوان داستان عجیب یک استعفا خاطرنشان کرد: نکته مهم در این استعفا این است که آقای نجفی شامگاه ۸ بهمن، نه تنها استعفای خود که «قصد استعفا را هم تکذیب کرد» ولی روز بعد نه تنها این استعفا محقق می‌شود که رئیس جمهور از تقاضاهای مکرر او برای کناره‌گیری خبر می‌دهد و موافقت می‌کند. غرض، یادآوری قسم‌نامه اعضای دولت در آغاز کار «دولت راست‌گویان» است. البته که استعفا حق طبیعی هر مسئولی است اما وقتی خبری را تکذیب می‌کنید در واقع به نشر دهنده آن خبر نسبت ارتکاب عمل کذب داده‌اید حال آن که این خبر در فاصله زمانی کوتاهی تأیید می‌شود. از دولت راست‌گویان انتظار نمی‌رود «هر راست» را بگویند که گاه منافع ملی و مصالحی اقتضا می‌کند «هر راست» گفته نشود اما انتظار می‌رود «جز راست» نگویند. امیدواریم بیماری قلبی نجفی جدی نباشد اما همه اعضای دولت را به پرهیز از رفتارهای مشابه اسلاف خود فرا می‌خوانیم.

در همین حال روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با اشاره به پایان تأیید و تکذیب‌های استعفای نجفی نوشت: نجفی رکورد شکست! سازمان میراث فرهنگی شاید سازمانی باشد که به دلیل ماهیت آن تصور شود مدیرانی که در رأس آن قرار می‌گیرند حضوری طولانی مدت داشته باشند که تاکنون خلاف آن ثابت شده و مدیران سازمان میراث فرهنگی آنچنان مدیریت طولانی مدتی در این سازمان نداشته‌اند. تا پیش از این، روح‌الله احمدزاده کرمانی، رکورد کمترین زمان ریاست بر این سازمان را داشت. از اردیبهشت تا دی ماه ۹۰؛ چند روز کمتر از ۸ ماه و حالا نجفی با عمر ریاست کمتر از ۶ ماه این رکورد را شکست.

سنگ‌اندازی پشت پرده آمریکا برای ممانعت از کاهش تحریم‌ها

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از تلاش پشت پرده آمریکا برای جلوگیری از کاهش واقعی تحریم‌های ضد ایرانی به موازات اجرای توافق ژنو خبر داد.ماهیت و نوع کاهش تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران از سوی آمریکا، یکی از مهم‌ترین مباحثی بوده که از همان آغاز در چارچوب توافق هسته‌ای ژنو مطرح شده است. در این میان، با وجود اینکه بر پایه توافق دو طرف، روند اجرای توافق‌نامه ژنو از ده روز پیش آغاز شده، برخی اخبار حاکی از تلاش‌های پشت پرده مقامات آمریکایی برای بی‌اثر کردن روند کاهش برخی تحریم‌های اقتصادی ایران است.در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی با سفر به کشورهای جهان و برگزاری نشست‌های خصوصی با مدیران شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، از آنها می‌خواهند در روند احیای روابط خود با ایران،تعهد بیش از اندازه نپذیرفته و ارتباطات خود با ایران را از مرز مشخصی فراتر نبرند.

روزنامه «وال استریت ژورنال»، به همراه انتشار گزارشی در این زمینه می‌نویسد، این کار مقامات آمریکایی، هم راستا با بیانیه‌هایی است که در چند هفته اخیر از سوی آنها مطرح و در آنها، بر ماهیت محدود و موقت کاهش تحریم‌های ایران تاکید شده است.به هر حال، افزون بر این بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌ها، مقامات ارشد آمریکایی در روزهای اخیر سفرهایی را به پایتخت‌های اقتصادی جهان، از جمله لندن، پاریس و دوبی، آغاز کرده و ضمن دیدار با مقامات شرکت‌های بزرگ مستقر در این کشورها، پیام خود درباره تحریم‌های ایران را به آنها می‌رسانند.به گزارش تابناک، بنابراین گزارش، هفته پیش در سفارت آمریکا در لندن، «پیتر هارل»، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور مالی و تحریم‌ها با مدیران اجرایی برخی شرکت‌های انگلیسی و فرانسوی، از جمله نمایندگان شرکت رویال داچ شل، پی‌ال سی، توتال و بخش صنایع هواپیمایی شرکت رولزرویس دیدار کرده و به آنها گفته در اوضاع کنونی، هر گونه توافق با ایران باید تنها محدود به دوره شش ماهه پیش‌بینی شده در توافق ژنو باشد.

یکی از افراد شرکت کننده در این دیدارها اظهار داشت: «پیامی که ما دریافت کردیم، این بود که نمی‌توانیم هیچ گونه تعهد بلندمدتی به ایران بدهیم». مقامات شرکت‌های توتال، شل و رولزرویس از اظهارنظر درباره این ملاقات خودداری کرده‌اند.در همین حال، گروهی از مدیران اجرایی شرکت‌های فرانسوی نیز روز جمعه برای شرکت در نشستی مشابه به سفارت آمریکا در پاریس دعوت شدند. این جلسه در شرایطی برگزار شد که قرار است، روز دوشنبه، هیئتی مرکب از ده‌ها فعال اقتصادی و نمایندگان شرکت‌های فرانسوی به تهران سفر کنند.

فیگارو: سعودی‌ها بیشترین تلفات را در جنگ سوریه داده‌اند

بیشترین کشته‌شدگان گروه‌های مسلح حاضر در سوریه، اتباع سعودی هستند.ژرژ مالبروتو تحلیلگر ارشد فیگارو که با کمک  برخی سازمان‌های اطلاعاتی غرب تحقیقاتی درباره جنگ سوریه انجام داده، با انتشار خبر فوق نوشت: بررسی اطلاعات مختلف نشان می‌دهد نزدیک به دو سوم حدود ده هزار نفری که برای شرکت در جنگ سوریه از خارج وارد این کشور شده‌اند، شهروندان سه کشور عربستان، لیبی و تونس هستند. اینها از حدود اواسط سال ۲۰۱۲ وارد خاک سوریه شده‌اند. با این بررسی شش ماه اخیر نشان می‌دهد که ورود جنگجویان داوطلب لیبیایی و تونسی به مراتب از گذشته کمتر شده است.فیگارو می‌نویسد: در میان کشته‌شدگان بیشترین رقم به شهروندان سعودی اختصاص دارد. این کار بی ثباتی بیشتری در سوریه ایجاد می‌کرد. تحلیلگران امنیتی همچنین مواردی را افشا می‌کنند که عربستان زندانیانی را به شرط آن که تعهد کنند به طور فوری به سوریه خواهند رفت آزاد کرده است.

مالبروتو افزود: این تحلیل‌ها نشان می‌دهند که عربستان کشوری است که بیش از بقیه در جنگ داخلی سوریه دخالت دارد. کسانی که از این کشور به سوریه می‌روند عمدتا از اهالی القصیم هستند که مرکز بنیادگرایان است. اینها فعالیت‌هایشان را در داخل سوریه پنهان نمی‌کنند.به نوشته فیگارو پس از اتباع سعودی، اتباع لیبی بیشترین تعداد جنگجویان خارجی حاضر در سوریه را تشکیل می‌دهند.

ادبیات «برچیدن» میخ آمریکا بر تابوت توافق ژنو

غرب می‌خواهد برنامه هسته‌ای ایران را برچیند؛ چیزی که ایران پای آن را امضا نخواهد کرد و به همین دلیل مذاکرات جدید به توافق جامع منتهی نخواهد شد.این تحلیل، خلاصه گزارشی است که اخیرا مارک فیتز پاتریک (از مدیران موسسه مطالعات راهبردی) در کمیته امور خاورمیانه مجلس عوام انگلیس ارائه کرده است. وی در نشست مذکور گفته است: مذاکرات پیش رو ممکن است به تمدید دوباره توافق برای ۶ ماه دیگر بینجامد اما به امضای توافقنامه جامع نخواهد انجامید.

وی ادامه داد: «این قضیه که ایران نمی‌تواند با توافقنامه‌ای موافقت کند که با میزانی از غنی‌سازی در خاک این کشور مخالفت کند، به طور روزافزونی در حال تفهیم است. مطالبات طرفین برای گنجانده شدن در توافقنامه جامع بسیار از هم فاصله دارد. مطالبات غرب بسیار زیربنایی است، غرب خواستار از بین بردن بخش اعظم سانتریفیوژهای ایران، توقف فعالیت‌های فردو و اراک به مدت دستکم ۲۰ سال و شفاف‌سازی مدارک مربوط به فعالیت گذشته ایران در زمینه تولید تسلیحات است. در مقابل، تهران نمی‌خواهد که هیچ چیزی را برچیند و از توانمندی هسته‌ای صرف نظر کند. ایران تنها با محدودیت‌های کوتاه مدت موافق است و خواستار لغو تحریم‌هاست».

وی پیش‌بینی کرد تمدید مجدد توافق ۶ ماهه، با محدودیت‌های بیشتر برای برنامه هسته‌ای ایران همراه باشد.یادآور می‌شود موضوع برچیدن برنامه هسته‌ای ایران دقیقا مخالف توافق ژنو است که در آن پیش‌بینی شده ایران پس از مذاکرات و توافق دارای برنامه هسته‌ای با محدوده‌های خاص باشد.

*خراسان

 مجوز خاص یک مقام ارشد دولت برای اشتغال یک مسئول اقتصادی

براساس بررسی های یک نهاد نظارتی، مشخص شده مجوزی که یک مقام ارشد دولتی برای اشتغال به کار یک مسئول اقتصادی به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت صادر کرده است با دیگر مجوزهای صادره متفاوت بوده به گونه ای که ضمن افزایش مدت زمان این مجوز اشتغال به دو سال، تاریخ آغاز آن نیز از زمان فعالیت دولت سابق صادر شده که در نوع خود قابل تامل و عجیب به نظر می رسد.

صدور دستور ابطال چند مصوبه دیگر دولت دهم

براساس مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، مصوبات دولت دهم در تاریخ های ۲۶ اسفندماه سال ۸۸، ۷ آبان ۹۱ و ۷ بهمن ۹۱ به صورت کامل لغو و بخشی از مصوبه مورخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۰ دولت سابق نیز باطل شود.

*ایران

مزاح لاریجانی در پاسخ به یک نماینده

خبر اول این که انتقاد نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از تغییرات ایجاد شده در صحن علنی مجلس به مزاح میان وی و علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی پارلمان را برعهده داشت، تبدیل شد.به گزارش ایران، با گذشت ۱۲ روز از انجام تغییراتی در مجلس و تعبیه اتاقک‌ها و گلدان‌هایی در صحن علنی، قاضی‌پور در تذکری به این تغییرات انتقاد کرد و با بیان اینکه جان نمایندگان در خطر است، از رئیس مجلس خواست راه فرار نمایندگان را هنگام حوادث غیرمترقبه باز کند.وی با بیان اینکه این طرح به ضرر جان نمایندگان است، اظهار داشت: اگر اتفاقی رخ دهد هیچ کس نمی‌تواند فرار کند. او از سوی لاریجانی پاسخ گرفت: من برای شخص جنابعالی، آن انتها یک قسمت آتش نشانی در نظر می‌گیرم! گفتنی است در تغییرات جدید مجلس، چهار اتاقک چوبی در انتهای صحن علنی قرار گرفته است تا از تجمع نمایندگان در این بخش‌ها جلوگیری شود، ارتفاع این اتاقک‌ها تا بالکن صحن مجلس است که میدان دید خبرنگاران و مهمانان مستقر در طبقه دوم را محدود می‌کند.

متهم اصلی ترور دادستان زابل همچنان متواری است

خبر دیگر این که متهم و عامل اصلی ترور دادستان زابل همچنان متواری است و هنوز دستگیر نشده است. به گزارش ایرنا، یک عضو شورای تأمین سیستان و بلوچستان در این باره گفت: یکی از متهمان این پرونده حدود سه هفته پیش در مشهد دستگیر شده بود، اما او متهم اصلی پرونده نیست و همچنان متواری است.

اعتراض فاطمه هاشمی به حکم صادره

شنیدیم که فاطمه هاشمی گفته است: از طریق وکیلم آقای علیزاده به حکم دادگاه انقلاب درخصوص پرونده‌ام اعتراض کرده‌ام. به گزارش ایرنا، او در جمع خبرنگاران گفت وکیلش مراحل اعتراض به حکم شش ماه حبس تعلیقی را پیگیری می‌کند. نمی‌دانم تکلیف این پرونده چه خواهد شد اما امیدواریم مسئولان ذیربط به این اعتراض رسیدگی کنند.هاشمی درباره پرونده برادرش «مهدی هاشمی» و مراحل آن نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: نمی‌دانم چرا آنقدر این پرونده به تعویق می‌افتد؛ مسئولان ذیربط علت تعویق این پرونده را بهتر می‌دانند و بنده اطلاعی ندارم. فاطمه هاشمی رفسنجانی هفته گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

الزامات افزایش سرمایه‌گذاری خارجی

با خبر شدیم که حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای، افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران را منوط به برچیده شدن فضای امنیتی در کشور و رفع حصر دانست و گفت: راه حل برون‌رفت از مشکلات، توسعه متوازن و همه‌جانبه است و تکیه صرف روی حل مشکل هسته‌ای و نیز تلاش برای کاهش تورم بدون ورود دولت به مسائل و معضلات سیاسی و فرهنگی کارگشا نیست.به گزارش ایسنا، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام که در دیدار با اعضای سازمان جوانان و دانشجویان این مجمع سخن می‌گفت، تأکید کرد: فشار، تهدید و جوسازی تندروها نباید دولت را از وعده‌هایی که داده و امیدهایی که ایجاد کرده است، منصرف کند.

فعالیت مشروط دوباره حزب اعتماد ملی

دست آخر این که  حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه هیچ منع قانونی برای ادامه فعالیت‌های حزب اعتماد ملی وجود ندارد، گفت: حزب اعتماد ملی حزبی قانونی و دارای مجوز فعالیت و اساسنامه است و برگزاری کنگره تنها منع قانونی در رسمی شدن فعالیت حزبی ما می‌باشد. منتجب نیا در گفت‌وگو با جمهوریت با تأکید بر اینکه فعالیت رسمی حزب منوط به رفع حصر خانگی دبیر کل این حزب می‌باشد، گفت: حزب در حال حاضر به فعالیت غیر رسمی خود ادامه می‌دهد و فعالیت رسمی حزب پس از رفع حصر خانگی و با برگزاری کنگره از سر گرفته خواهد شد.

*تهران امروز

غیبت روحانی و لاریجانی

جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست هاشمی‌رفسنجانی، با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان و آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد. در جلسه دیروز مجمع حسن روحانی رئیس‌جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور نداشتند.

واکنش سیدحسن خمینی به محوریتش در انتخابات مجلس

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات آینده مجلس، محوریت اصلاح‌طلبان را می‌پذیرید یا خیر گفت: «یا ابوالفضل؛ از الان تا انتخابات مجلس!»

حمایت آیت‌الله خزعلی از پسرش

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی به انتشار برخی اخبار در مورد فرزندش واکنش نشان داد. این عضو مجلس خبرگان که از انتشار این اخبار بسیار آزرده شده بود به انتخاب گفت: این دروغ‌ها نظام را تضعیف می‌کند. اینها خبیثند که چنین دروغ‌هایی را منتشر می‌کنند. فرزند من لب به سیگار هم نزده است که نسبت مصرف موادمخدر به او بدهند. رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر و عضو سابق شورای نگهبان افزود: او در سلامت کامل روحی و روانی است و این خبرها کذب است. آیت‌الله خزعلی تاکید کرد: اختلاف دیدگاه سیاسی نباید موجب شود که از انصاف خارج شویم و به تهمت و افترا روی آوریم.

تحریم‌ها سنگین نیست

حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز خیلی‌ها می‌گویند تحریم‌ها سنگین است، گفت: من به عنوان یک فرد اطلاعاتی می‌گویم که تحریم‌ها سنگین نیست، بلکه سنگینش کرده‌ایم چرا که بالای ۵۰ درصد تحریم‌ها را خودمان در کشور درست کرده‌ایم و بخش عمده آنها داخلی است.

موسویان از ایران رفت

حسین موسویان عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در دولت خاتمی، ساعاتی پیش از خروج از کشور در پاسخ به سوالی در مورد احتمال همکاری‌اش با دولت یازدهم، با بیان اینکه سفرش به تهران شخصی بوده، گفت: هیچ گونه تمایلی برای تصدی پست یا همکاری با دولت ندارم. موسویان به انتشار کتاب جدید خود در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مراحل نهایی کتاب جدیدم را طی می‌کنم.

*جمهوری اسلامی

* وضعیت پیچیده دریافت سبد کالا آنچنان است که شامل بسیاری از افراد کم درآمد جامعه نمی‌شود اما بعضی افراد مرفه را در بر می‌گیرد! به گزارش ایسنا بررسی سایت البرز نیوز نشان داد که محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان مشمول دریافت سبد کالا می‌شود اما بسیاری از رانندگان تاکسی‌ها، قالی بافان، دستفروشان و کارگران فصلی از آن محرومند. محمود احمدی نژاد عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است و میزان دریافتی این گروه از جامعه به نسبت کارگران میزان قابل توجهی دریافت دارد. سایت یاد شده با ارائه تصویری سامانه اعلام مشمولان دریافت سبد کالا را به همراه بخشی از کد ملی احمدی نژاد نشان داد که با وارد کردن کد ملی مربوطه مشخص شده وی مشمول دریافت سبد کالا شناخته شده است.

* رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات مجلس دهم نشست? نداشته است. این مطلب را مهندس محمد هاشمی عصر شنبه در حاشیه مراسم ترحیم خواهر مرتضی بانک در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا آیت‌الله هاشمی نشستی درباره انتخابات مجلس دهم داشته است؟ اعلام کرد. وی در پاسخ پرسش دیگری در مورد اینکه آیا حجت الاسلام ناطق نوری سرلیست جبهه اصلاح‌طلبان خواهد شد؟ گفت: چیزی در این مورد نمی‌دانم.

*قدس

فردو تعطیل نمی‌شود

جهان: بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در دوازدهمین نشست علمی تخصصی دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهشهای مجلس گفت: غنی‌سازی اورانیوم و سایت فردو قطعاً تعطیل نخواهد شد.

نمی‌دانم امکان انجام کاروجود دارد

ایسنا: مهدی حجت قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: من غلام میراث فرهنگی هستم، اما با شوک جدیدی که به سازمان وارد شده است، نمی‌دانم امکان انجام کاری وجود دارد تا در این سازمان بمانم.

فرزندانم بی خیال من شده اند

العالم: عدنان العرعور، مفتی تکفیری در پاسخ به اعتراضهای مطرح شده علیه خودش و دیگر مبلغان وهابی به دلیل خوشگذرانی فرزندانشان در اروپا گفت: فرزندانم از من اطاعت نمی‌کنند و ترجیح می دهند که به پاریس بروند.

شرط بازداشت خاوری

الف: دکتر مرتضی نجفی، وکیل پرونده های بین‌الملل درباره پرونده خاوری گفت: باید به پرونده خاوری در دادسرای کارکنان دولت رسیدگی شود و پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود. اگر دادگاه به اتهامات مدیرعامل سابق بانک ملی رسیدگی و او را محکوم کرد، باید منتظر ماند تا این رأی قطعی شود. پس از قطعی شدن رای دادگاه باید موضوع از طریق ایران به اینترپل اعلام شود.

حضور دختران فرانسوی درجهاد نکاح

جهان: رسانه های فرانسوی از پدیده حضور زنان فرانسوی در سوریه برای شرکت در آنچه جهاد نامیده می شود، خبردادند.

بازداشت عامل اصلی ترور دادستان زابل

دانا: نیروهای امنیتی کشور در یک حرکت اطلاعاتی عامل اصلی ترور دادستان زابل را به همراه دو تن از رابطان با این موضوع در یزد بازداشت کردند.

سفر قریب الوقوع روحانی به وین

قدس آنلاین: روزنامه اتریشی دی پرسه، از سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به وین خبر داد. دی پرسه علت سفر روحانی به وین را مشخص نکرده است.

رئیسی که حرفش را پس گرفت!

مهر: دکتر محمداسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت، گفت: امروزه ثابت شده است که اشعه‌های الکترومغناطیسی که با عنوان پارازیت از آن یاد می‌شود، سرطان زا نیستند. این اشعه‌ها شامل پارازیتها و امواجی است که برای تلفن همراه و امواج ماهواره‌ای می‌شود. دکتر اکبری چندی قبل از سرطان زا بودن دکلهای تلفن همراه خبرداده بود.

یارانه یک میلیاردی به رسانه مدیر دولتی

فارس: بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پرداخت یارانه یک میلیاردی به رسانه یک مدیر دولتی و اعطای ۹۰درصد آگهی‌ها به ۴یا ۵ روزنامه خبر داد.

زمان سفر روحانی به ترکیه

ایسنا: اردوغان نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایران در یکم اسفندماه برابر با ۲۰ فوریه به ترکیه سفر می‌کند.

برایتان بخش آتش‌نشانی درست می‌کنیم!

نادر قاضی‌پور خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: طراح صحن علنی مجلس آدم با عقلی بوده است و برای حوادث پیش‌بینی‌های لازم را کرده بود اما شما به جای اینکه آتش‌نشانی برپا کنید اورژانس برپا کردید و جایی که برای عبور آتش‌نشان‌ها در قسمت درب شرقی بوده است را بسته‌اید. وی افزود: شما با این تغییرات راه فرار را بسته‌اید و این درب‌ها همیشه بسته است. جان نمایندگان در خطر است آنها در موقع خطر از کجا فرار کنند.لاریجانی نیز در پاسخ به این نماینده گفت: شما نگران جانتان نباشید. برای شما یک بخش آتش‌نشانی درست می‌کنیم.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x