تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فرزندانم به حرف‌های من گوش نمی‌دهند

  • کد خبر : 19232
  • 13 بهمن 1392 - 7:00
فرزندانم به حرف‌های من گوش نمی‌دهند

“عدنان العرعور” مفتی تکفیری و از حامیان تروریست‌ها در سوریه در پاسخ به اعتراض‌های مطرح شده علیه او به دلیل خوشگذرانی فرزندانش در اروپا تأکید کرد که فرزندانش از او تبعیت نمی‌کنند و به جای آن ترجیح می دهند به اروپا بروند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، کابران شبکه‌های اجتماعی در اینترنت این روزها ویدیوی “عدنان العرعور” مفتی سلفی تکفیری را به اشتراک می گذارند که به سئوال چالش آمیز “داوود الشریان” نویسنده  و مجری مشهور عربستانی پاسخ می دهد.
 الشریان اخیرا از اقدام العرعور و دیگر مبلغان وهابی در تشویق جوانان برای جنگ در سوریه انتقاد می کند و از آنها می پرسد که چرا فرزندانشان را برای جنگ به سوریه نمی‌فرستند.
الشریان در صحفه “توییتر” خود نوشت: عدنان العرعور و فرزندانش در حال تجارت هستند و تحت عنوان جهاد در سوریه کمک جمع آوری می‌کنند و درخانه‌های خود به خواب ناز می‌روند و جوانان ما در درگیری گروه‌ها (گروه‌های مسلح) کشته می‌شوند.
وی افزود: چرا عدنان العرعور و فرزندانش به سوریه نمی‌روند و آنجا فعالیت نمی‌کنند؛ و چه کسی به العرعور اجازه داده که در سرزمین ما فعالیت کند، و چه کسی این کار او را تسهیل کرده است؟
عدنان العرعور هم در پاسخ به سخنان الشریان که گفته بود چرا فرزندانش را به جنگ درسوریه نمی فرستد مدعی شد که فرزندانش از و تبعیت نمی کنند و به جای گوش دادن به حرفهایش به پاریس رفته‌اند .
العرعور در برنامه‌ای تلویزیونی مدعی شد که فرزندانش در امور نجات مجروحان در کنارش هستند.
این مبلغ تفکیری وهابی خاطرنشان کرد که فرزندانش در موضوع جهاد از او اطاعت نمی کنند و گفته اند که یا مانند خودش در رسانه کار می کنند و یا در امور امدادگری و نجات فعال می شوند یا اینکه به پاریس می روند. !!
العرعور در صحفه توییتر خود شماره حسابی را تحت عنوان “کمک به مردم سوریه” اعلام کرده است و برای برخی این سوال پیش آمده است که چه کسی بر این حساب ها نظارت دارد و چه کسی به العرعور اجازه جمع آوری این پول ها را داده است؟
درگیری و برخورد بین مبلغان به اصطلاح “جهاد” در سوریه و در صدر آنها سلمان العوده و محمد العریفی از یک سو با داوود الشریان کاربران عربستان وعرب را به خود مشغول کرده است بویژه که این برخورد وارد مرحله جدیدی شده است به گونه ای که شماری از کاربران بر لزوم افزایش برنامه‌های رسانه ای برای برملا کردن ماهیت مبلغان فتنه و آگاه سازی جوانان سعودی فریب خورده تاکید می کنند.
به نوشته پایگاه العرب آنلاین، برخی از کاربران نوشتند: دولت ما باید افرادی که خود را مبلغ می‌نامند مهار کند. فرزندان البریک و القرضاوی و العواجی کجا هستند؟ خون برادران ما مثل آب شده است. چرا العریفی به سرزمین جهاد نمی رود؛ او که جوان است و چرا البریک نمی رود؟ پیامبر ما اولین کسی بود که به میادین جهاد می رفت اما جهاد اینها و خانواده هایشان در لندن و تایلند است.
یک عربستانی با اشاره به فریب جوانان این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: برخی جوانان سعودی دار و ندار خود را برای سفر به سوریه می فروشند و وقتی به آنجا می رسد پیش روی خود باندهایی را می بینند که به نام جهاد با یکدیگر می جنگند. مبلغان فتنه چه زمانی ساکت می‌شوند؟
یکی دیگر از شهروندان عربستانی نوشت: جنگ در سوریه برخی مبلغان را ستاره کرده است که در آتش می دمند تا ستاره بودن آنها ادامه یابد. کی درس می گیریم؟
فر دیگری تأکید کرد: بعضی مبلغان سعودی درک می کنند آنچه در سوریه می گذرد فتنه ای است که به جنگ بین باندهای مسلح تبدیل شده است اما از بیان این مسأله خودداری می کنند زیرا می‌ترسند مقبولیت خود در بین طرفدارانشان را از دست بدهند.
الشریان در برنامه “الثامنه” (ساعت هشت) در شبکه ام بی سی محمد العریفی و سعد البریک و العواجی و سلمان العوده را به فریب جوانان و اعزام آنها به جنگ در سوریه متهم کرد.
این امر باعث شد که العوده از الشریان بخواهد از این گفته اش عذرخواهی کند وگرنه شکایت خواهد کرد.
العریفی و محسن العواجی و سعد البریک نیز با حمله به الشریان گفتند که سخنان الشریان توطئه طراحی شده علیه آنها است.
برخی از فعالان عربستانی گفتند: جهاد فقط برای آزاد سازی بیت المقدس و همچنین در راه میهن است. تقوای خدا پیشه کنید و از فتنه دوری گزینید زیرا عقل را زایل می کند و آتش و ویرانی به پا می کند.
یکی دیگر از کاربران نیز در صفحه توییتر خود نوشت که اگر العریفی یا العوده یا العواجی تصمیم بگیرند تا به سوریه بروند، یک میلیون درهم به آنها می‌دهد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x