تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

“پلیس آمریکا”؛ از همکاری با خانه‌های فساد تا آزار و اذیت زن‌ها در هنگام بازرسی‌های بدنی

  • کد خبر : 18832
  • 12 بهمن 1392 - 7:01
“پلیس آمریکا”؛ از همکاری با خانه‌های فساد تا آزار و اذیت زن‌ها در هنگام بازرسی‌های بدنی

رفتارهای غیراخلاقی و اقدامات غیرقانونی نیروهای پلیس ایالات متحده یکی از مهمترین چالش‌ها و معضلات این کشور است که با وجود اقدامات بازدارنده همچنان به قوت خود باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی کمال مهر: کشورهای جهان در بسیاری از شرایط شبیه و یکسان به هم هستند، برای مثال تمامی کشورها دارای نیروهای امنیتی و قضایی هستند. در برخی از این کشورها این دستگاه‌ها بجای کمک و خدمت رسانی به عموم جامعه مشکلات و معضلاتی را ایجاد می‌کنند.

بنابر گزارش “aphf“، وب‌سایت رسمی موزه پلیس آمریکا، اداره پلیس جایگاهی است که در آن افراد شاغل از طرف دولت و حکومت به این قدرت رسیده‌اند که بر اساس قوانین اساسی و ابلاغی به اجرای دستورات برای دسترسی به یک نظم و عدالت اجتماعی بپردازند. پلیس برای برقراری امنیت و آرامش است و برای جلوگیری از جرایم فسادها و انحرافات اجتماعی با در نظر گرفتن حقوق افراد فعالیت دارد. نیروهای پلیس با قدرتی که قانون بر حسب توانایی‌ها و رده آن‌ها لحاظ کرده می‌بایست به انجام وظایف پرداخته و در زمان ماموریت و انجام وظیفه حق دریافت هیچگونه هدیه، خوراکی، نوشیدنی، تماس شخصی و … را ندارند.

براسا این گزارش، “پلیس فاسد” به پلیسی گفته می‌شود که از قدرتش برای منافع شخصی خود سوء استفاده کنند.

پلیس آمریکا “Usacops“مدعی است یکی از کامل‌ترین، سریعترین و منظم‌ترین سازمان‌های پلیس در دنیاست، ولی هر ساله آمارهای بسیاری از فساد در رده‌ها و دستگاه‌های مختلف پلیس آمریکا افشا می‌شود. گاهی عمق فاجعه به حدی است که رسانه‌های خبری با تهدیدها و اخطارهایی برای پخش مواجه می‌شوند.

 

پلیس آمریکا مدت‌هاست که به اقدامات نژاد پرستانه محکوم است

اداره پلیس لس‌آنجلس سگ‌ها را با خود همدست کرده و به آموزش آنها پرداخته تا نژادپرستانه رفتار کنند.

طبق گزارشی که از “مرکز ارزیابی پلیس آمریکا” ارائه شده نشان می‌دهد سگ‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۳ میلادی تنها به مظنونان آفریقایی، آمریکایی و لاتینی آمریکایی حمله کردند. سگ‌های پلیس یا همان “همدستان جدید” پلیس امریکا با حضور در ماموریت‌های مختلف به گروه‌ها و افراد خاص حمله کردند به گونه‌ای که میزان حمله سگ‌ها به شهروندان، ۳۵ درصد نسبت به سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، میزان جرم و جنایت در این منطقه بالا نبوده و همین امر موجب تعجب کارشناسان از استفاده بیش از حد پلیس از سگ‌های شکاری است. به علاوه در مناطقی که عمدتا سیاه‌پوست‌ها یا مهاجران آمریکای لاتین دیده می‌شوند از سگ‌های شکاری به طور متناوب استفاده می‌شود.

همچنین تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد، در مناطق مهاجرنشین، بازرسی‌های پلیس و سگ‌های جستجوگر این نیرو بیشتر از سیاه‌پوست‌ها صورت می‌گیرد.

بر همین اساس، طی دهه ۸۰ میلادی، افسران پلیس آمریکایی جوانان سیاه‌پوست‌ها را “بیسکویت سگ‌ها” خطاب می‌کردند.

حتی “وزارت دادگستری آمریکا” نیز تائید کرده است که در ساله‌های اخیر پلیس لس آنجلس اقلیت‌های قومی را مورد هدف قرار می‌دهند. آفریقایی‌ها، آمریکایی‌های سیاهپوست و شهروندان آمریکای لاتین بیش از سفید پوستان توسط پلیس لس آنجلس متوقف یا بازرسی شدند.

در گزارشی که شبکه “پرس‌تی‌وی” تهیه کرده است، “کلیپ ماپین” (قاضی فدرال آمریکا) در مورد نژادپرستی پلیس‌های آمریکا توضیحاتی را می‌دهد که در بخش‌هایی از این مصاحبه ماپین می‌گوید: پلیس نیویورک در هر زمانی مردم را متوقف و آنها را هدف بازرسی بدنی قرار می‌دهند که این بر خلاف قانون اساسی است.

در این‌باره “مایکل بلومبرگ” شهردار نیویورک از سیاست‌ها و برخوردهای پلیس حمایت کرده و این اقدام پلیس را برای حل نا آرامی‌های جامعه و حفظ امنیت منطقه بیان کرده است.

بر اساس “قوانین بین‌المللی حقوق بشر”‌، هرگونه رفتار تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه علیه گروه‌های اقلیت و قبایل، چه این که هدفی به دنبال داشته باشد یا نه غیر قانونی است و استانداردهای حقوق بشر سال‌ها پیش مانع از ادامه بدرفتاری‌های مسئولان نیویورک علیه اقلیت‌ها می‌شد.

اما بر اساس گزارش سایت “دیده‌بان حقوق بشر”، قاضی دادگاه لس آنجلس در حکم خود جلوی ادامه عملکرد نژاد پرستانه پلیس نیویورک را نگرفته، ولی خواستار توقف آن در آینده و بازبینی این بدرفتاری‌ها توسط مسئولان ایالتی شده است.

همان‌طور که “اوباما” در سال ۲۰۱۳ در مورد قتل “ترایون مارتین” اذعان کرد: تقریبأ تمامی سیاه‌پوستان آمریکا تجربه تلخ برخورد نامناسب ماموران امنیتی را تجربه کردند.

طبق گزارش “گاردین”: یک سازمان نژاد پرستی در ماه می ۲۰۱۳ تخمین زده که در آن سال هر ۲۸ ساعت یک آمریکایی سیاه پوست توسط پلیس نیروهای امنیتی کشته شده است، در حالی که طبق گزارشات قبلی این سازمان، تا قبل از جولای ۲۰۱۲ هر ۴۰ ساعت یک سیاه‌پوست در آمریکا کشته می‌شد.

طبق همین گزارش ۴۱ درصد از کسانی که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ با اسلحه و یا شوکر پلیس کشته شدند سیاه‌پوست بودند، این در حالیست که سیاه‌پوستان ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دادند.

اعتراض شدید مسلمانان آمریکا به پلیس

مسلمانان آمریکا از پلیس نیویورک که از شهروندان مسلمان مقیم آن شهر جاسوسی کرده‌اند، به دادگاه “فدرال آمریکا” شکایت و درخواست رسیدگی کردند.

به گزارش “ای‌بی‌سی نیوز” در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ میلادی اداره پلیس نیویورک بدون هیچ دلیل منطقی از مسلمانان تابع قانون، که هیچ جرم و جنایتی مرتکب نشده‌اند در زمینه‌های مختلف جاسوسی می‌کردند. در این خصوص وزارت دادگستری آمریکا بیان کرد، درباره شکایت مطرح شده تحقیق می‌کنیم و برنامه‌ تجسس اداره پلیس نیویورک و تحت‌نظر قرار گرفتن مسلمانان را بررسی می‌کنیم.

در صورتی که دادگاه فدرال آمریکا حکم داده بود اداره پلیس حق ندارد اطلاعات مربوط به فعالیت‌های سیاسی شهروندان که توسط کارآگاهان و مأموران امنیتی جمع ‌شده را بدون دلایل روشن و ثابت شده قانونی، بایگانی کند. زیرا این مسئله منجر به پرونده سازی برای شهروندان بیگناه می‌شود. حکمِ دادگاه فدرال آمریکا برای منصرف کردن اداره‌های پلیس از سرکشی‌های بیجا و تجسس بی‌مورد در زندگی خصوصی شهروندان صادر شده بود.

تسمخر حجاب مسلمانان توسط پلیس آمریکا

انتشار عکسی از یک افسر پلیس در شهر سنت پاول آمریکا در حالی که خود را آرایش کرده و حجاب بر سر دارد، موجی از اعتراضات فعالین اجتماعی را به همراه داشته است.

رمله بایل، از پلیس مینه‌سوتا در این باره گفت: این حرکت واقعاَ مشمئز کننده بود. هویت من، تنها لباس و پوشش نیست. از نظر من تمسخر فرهنگ‌ها کار درستی نیست.

توماس اسمیت، رئیس پلیس این شهر، بلافاصله تحقیقات قضایی در این زمینه را آغاز کرد. هوی پادیلا، سخنگوی پلیس شهر سنت پاول ضمن تایید حضور یکی از افسران پلیس در این عکس، از افشای هویت وی خودداری نمود.

فعالین جامعه مسلمان و جامعه سومالیایی‌های این شهر خواستار اتخاذ اقدامات تنبیهی سریع در این زمینه و آموزش احترام به فرهنگ‌ها شده‌اند. انجمن محلی “شورای روابط اسلامی-آمریکایی در مینه‌‌سوتا”(CAIR-MN) نیز برگزاری دوره‌های آموزشی را پیشنهاد کرده است.

پلیس آمریکا و مواد مخدر

به گزارش “هافینگتون پسترئیس پلیس “ایالت کانکتیکت” “Connecticut” خود سردسته پخش مواد در آن ایالت بوده و بعد از مشخص و افشا شدن جرایمش نه تنها ارتکاب جرم‌های وی بازتاب رسانه‌ای نداشت و او را به سزای اعمالش نرساندند بلکه او را از کارش عزل و او را مسئول حفاظتی سفارت آمریکا در “مکزیک” کردند.


در پایگاه خبری “فاکس نیوز” آمده، پلیس “فلوریدا” در حاشیه شهر مشغول به تبادل و قاچاق مواد مخدر هستند و از این راه میلیون‌ها دلار پول به دست می‌آورند ولی پولی به قیمت جان جوانان و شهروندان “فلوریدا”.

 

شبکه تلویزیونی “ای‌بی‌سی” گزارش داد: یک مقام سابق پلیس آمریکا که زمانی فرماندهی یک واحد مبارزه با مواد مخدر را برعهده داشت به قاچاق مواد مخدر در ایالت “تگزاس” اعتراف کرد. “فابیان رودریگز” که معاون سابق رئیس پلیس منطقه‌ای در جنوب تگزاس بود، یک مورد اتهام تبانی برای مالکیت با هدف توزیع “کوکائین” و “متامفتامین” را پذیرفت.


همچنین در سال گذشته بیش از ۱۰ نیروی پلیس شهر آتلانتا به دلیل همکاری با قاچاقچیان مواد مخدر محکوم شدند.

ماجرا از آنجایی شروع شد که اداره فدرال مبارزه با جرایم الکل، تنباکو، اسلحه و مواد منفجره آمریکا تحقیقاتی را در رابطه با یک باند خیابانی آغاز کرد.


این باند برای تبادل مواد و پول‌های نقد خود از پارکینگ یک مدرسه استفاده می‌کردند. افسران پلیسی که دستگیر شده‌اند متهم به همکاری با این قاچاقچیان هستند، به‌طوری که در زمان دستگیری آن‌ها حداقل ۵ کیلوگرم کوکائین از افسران پلیس کشف شده است.

این نیروهای پلیس نقش محافظت از مشتری‌ها و فروشندگان را داشتند.

 ردپای پلیس آمریکا در خانه‌های فساد

یکی از بیشترین آمار فساد و تخلفات پلیس آمریکا مربوط به آزار و سوء استفاده‌های جنسی از زنان مجرم است. “هافینگتون پست” خبر می‌دهد که پلیس در بیشتر ایالات آمریکا نه تنها تامین کننده نظم محله‌های فساد است بلکه آن‌ها به فراهم کردن نیروی انسانی برای مکان‌های فساد فحشا و کسب درآمد از این راه مشغول هستند.

“فاکس نیوز” در گزارشی به نقش گسترده نیروهای پلیس در این اماکن اشاره کرد و افزود: پلیس نه تنها امنیت این مکان‌ها را در دست دارد بلکه به صورت دلخواه اقدام به تصمیم گیری برای مجرم و یا بی‌گناه شناختن می‌کنند و اگر مطلوب آنان بود این کار قانونی است و در غیر این صورت غیر قانون محسوب می‌گردد.

در ادامه این گزارش آمده که پلیس خود تامیین کننده امنیت این مکان‌ها است و نیروهای پلیس به این خانه‌ها در عبور و مرور مکرر هستند!

“مایک گناکو” به “لس‌آنجلس‌تایمز” گفت: این فساد اخلاقی به قدری زیاد است که آن را از حد گستاخی و وقاحت هم خارج کرده.

شایان ذکر است که فساد اخلاقی در میان نیروی پلیس ایالات متحده آمریکا مسئله تازه‌ای نیست. یکی از تحقیقات گسترده‌ای که در این زمینه توسط پژوهشگران دانشگاه شیکاگو صورت گرفته بیانگر این است که یکی از علل گسترش و رواج روسپیگری در آمریکا، فساد اخلاقی در میان نیرو پلیس این کشور است.

به گزارش واشنگتن پست، بسیاری از افسران ارشد پلیس آمریکا نه تنها در حال مبارزه با پدیده قاچاق انسان و روسپی‌گری نیستند بلکه خود آن‌ها در این تجارت به دنبال کسب و کار هستند.

بنا براین گزارش، سال گذشته یکی از افسران ارشد واشنگتن، در یکی از خانه‌های خود در منطقه Southeast خانه فساد به راه انداخته بود.

پلیس فدرال در منزل این افسر ارشد، دختری نوجوان را پیدا کرده بود. به گفته دختر، افسر خاطی دو هفته پیش این دختر را به فردی فروخته بود که حاضر بود ۸۰ دلار بابت آن بپردازد. این دختر شش زن دیگر را در آپارتمان افسر پلیس ملاقات کرده بود که همگی آن‌ها از راه روسپی‌گری کسب در‌آمد می‌کردند.

براساس تحقیقات به عمل آمده، افسر آمریکایی تصاویری برهنه از دختر قربانی خود گرفته و آن را به مردهای خریدار می‌فرستاد.

آزار و اذیت راننده‌های زن در هنگام بازرسی بدنی توسط مامورین پلیس

شبکه “فرانس۲۴” به مسئله‌ای رایج در میان ماموران پلیس آمریکایی اشاره کرد که موجب آزار بسیاری از خانم‌ها شده است. بر همین اساس، برخی از افراد پلیس آمریکا در هنگام بازرسی بدنی خانم‌ها به آزار و اذیت جنسی آن‌ها می‌پردازند.

این اقدام غیر اخلاقی که به نامی بسیار زشت و زننده مشهور است، موجب هتک حرمت بسیاری از شهروندان آمریکایی شده است. برای مثال، تصاویری که از دوربین‌ خودروهای پلیس در دو نقطه از یک ایالت آمریکا با صدها کیلومتر فاصله از هم گرفته شده‌اند، نمایان‌گر بازرسی کامل بدنی زنان در جاده است. پلیس دلیل این کار را بازرسی برای کشف مواد مخدر اعلام کرد.

بسیاری از فعالان حقوق بشر با اتکا به این دو ویدئو عنوان می‌کنند این مسئله اتفاقی نیست و تبدیل به یک رویه در پلیس شده است.

پلیس ام‌الفساد

“هافینگتون پست افزود، فسادهای اخلاقی بسیار دیگری در میان پلیس‌های آمریکا مشاهده می‌شود، یکی از این موارد، مصرف مشروبات الکلی توسط ماموران پلیس آمریکا است.

بنابراین گزارش، با وجود اینکه پلیس آمریکا خود ناظر سوء مصرف الکل شهروندان بوده و با توجه به این موضوع که بر اساس قوانین آمریکا، پلیس در هنگام ماموریت حق نوشیدن مشروبات الکلی را ندارد، بسیاری از مشکلات، تصادفات، برخورد‌های فیزیکی و غیره در عملیات‌های پلیسی به دلیل بالا بودن میزان الکل در بدن ماموران پلیس گزارش شده است. به طوری که در یکی از عملیات‌ها، ماموران پلیس که مشروبات الکلی مصرف کرده بودند، فرد مظنونی را پس از دستگیری تا سر حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار داده و وسایل او را به آتش کشیدند، اما پس از انتقال مظنون به مرکز پلیس مشخص شد، پلیس شخص مورد نظر را به اشتباه شناسایی کرده‌اند.

به علاوه بر جراحات و صدمات فیزیکی وارد شده به فرد بی‌گناه توسط پلیس، ۷۵.۰۰۰ دلار خسارت مالی نیز به فردی که تنها در مظان اتهام بوده وارد شد.

 

پلیسی که امنیت شهروندان خود را سلب می‌کند

خشونت پلیسی مدرن در آمریکا از نظر زمانی به سه دوره خشونت‌ها پلیسی در زمان جنبش‌های اجتماعی (در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰)، در زمان تظاهرات‌های ضد جنگ در دهه ۱۹۷۰ و دوره پس از ۱۱ سپتامبر تقسیم می‌شوند. خشونت پلیسی می‌تواند خشونت در مقابل مجموعه‌ای از افراد مانند سرکوب معترضین وال‌استریت یا تنها یک در مقابل یک فرد باشد، مانند مورد رادنی کینگ.

پایگاه تحلیلی”گلوبال ریسرچ” در مقاله‌ای با اشاره به خشونت‌های پلیس آمریکا می‌نویسد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند مردم آمریکا بیش از تروریست‌ها از دولت خود می‌ترسند.“گلوبال ریسرچ” به طور مستند ثابت کرده است که احتمال اینکه یک شهروند آمریکایی توسط یک پلیس کشته شود، ۹ برابر بیش‌تر از زمانی است که به دست یک تروریست به قتل برسد. (کارشناسان حقوقی به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنند که هرگز با پلیس تماس نگیرند.)

رفتارهای غیراخلاقی و اقدامات غیرقانونی نیروهای پلیس ایالات متحده یکی از مهمترین چالش‌ها و معضلات این کشور است که با وجود اقدامات بازدارنده همچنان به قوت خود باقی مانده است.

یکی دیگر از افشاگری‌هایی که در این سایت در مورد پلیس بیان شده مربوط به رییس پلیس “Mississippi” “می‌سی‌سی‌پی” است که در ۳۱ مورد متهم شده است. “Mike Byrd” رییس سابق اداره پلیس این بخش از آمریکا به اتهاماتی از قبیل رشوه، کمک در پخش مواد، سوء استفاده‌های جنسی، ایجاد فشار روحی روانی بر زنان جهت استفاده ابزاری، گرفتن حق سکوت و باج‌گیری از قاچاقچیان مواد و… محکوم شده است.

به گزارش سایت “سروی پلیس” Survey Police، در بین ۵۰ کشور دنیا پلیس آمریکا در رده‌ سوم بیشترین فسادها قرار دارد و این واقعیت را شگفت‌انگیز دانسته و اظهار دارد: “با اینکه میانگین حقوق پلیس آمریکا بالا است و شرایط و خدمات خوبی برای نیروهای خود ارائه می‌دهند با این حال در حین و یا بعد از ساعات کاری اقدام به دریافت میزان بالایی رشوه می‌کند.”

شبکه تلویزیونی” پرس‌‌تی‌وی” درباره پلیس آمریکا چنین می‌نویسد: (اف‌بی‌آی) به ۱۸ عضو کنونی و سابق دفتر کلانتری شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا اتهام فساد و موارد متعدد نقض حقوق بشر، شهروندان و زندانیان وارد کرده است. تاکنون شانزده نفر از این افراد دستگیر شده‌اند و انتظار می‌رود دو نفر دیگر نیز بزودی خود را تسلیم مقامات امنیتی یا قضایی کالیفرنیا کنند. بلند‌‌ پایه‌ترین مقامات متهم شده، شامل دو تن از معاونان کلانتر لس‌آنجلس هستند.

۵گروه از فاسدترین پلیس‌های آمریکا

“نیوزوان” با بیان این که ادارهای مرکزی پلیس “لوس آنجلس” و “شیکاگو” فاسدترین پلیس در آمریکا هستند، به افشای ۵ دسته از فاسدترین پلیس‌ها پرداخت و گفت: “لوئیس و استفان” “Louis Eppolito and Stephen Caracappa” از قدرت و نفوذ خود در پلیس “لوس آنجلس” برای پیشبرد کارهای مافیایی خود استفاده می‌کردند.

“جوزف” “Joseph Miedzianowski” که پلیس شیکاگو بود برچسب کثیف‌ترین پلیس را از آن خود کرد. او خود قاچاقچی مواد مخدر بوده و چندین قتل را در پرونده خود دارد.

در رده سوم فاسدترین پلیس، “دیوید و رافائل” “David Mack And Rafael Perez” پلیس‌های سابق لس آنجلس “NYPD” علاوه بر قتل سر دسته گروه “بلاد گنگز” “Bloods gang” بودند. آنها در گروه خود به دزدی از بانک، تجاوز، قاچاق و غیره می‌پرداختند.

“جان برگ” “Jon Burge” پلیس سابق شیکاگو که کارگاه جنایی بوده محکوم به آزار و اذیت صدها سیاهپوست، شکنجه و سوزاندن آنان شد.

فاسدترین گروه پلیس سه عضو اداره پلیس “New Orleans police department ” نیو اورلیان معرفی شدند.

“رابرت، کنت و آنتونی” “Robert Gisevius, Kenneth Bowen, and Anthony Villavaso” آنها علاوه بر قتل‌های گسترده، قتل نوجوان ۱۷ ساله با ضرب و شتم، گزارشات خود را به غلط اعلام می‌کردند و به سوء استفاده از قدرت خود محکوم شدند.


نویسنده آمریکایی: فساد پلیس، تعجب‌آور نیست!

“مایکل روپرت”، نویسنده و افسر پلیس سابق لس‌آنجلس، طی مصاحبه‌ای با پرس‌تی‌وی گفت، اتهام فساد به افسران پلیس برای من هیچ جای شگفتی ندارد. بسیاری از افسرانی که من با آنان در دهه ۹۰ میلادی همکاری می‌کردم، از ارتباط نیروهای فاسد پلیس با گروه‌های توزیع مواد مخدر و به کسب درآمدهای غیرقانونی از این طریق صحبت می‌کردند.

وی افزود، “این همان اداره، همان فرهنگ و همان بخش از ایالت کالیفرنیا است که من سال‌ها است با آن آشنا هستم و می‌دانم چگونه کار می کند. نیروهای پلیس لس‌آنجلس بارها در رسوایی‌های فساد مالی، توزیع مواد مخدر و امثال آن گرفتار شده و اعمال غیرقانونی آنان برای همگان برملا شده است. وی افزود، مدت‌ها است بیماری فساد در میان نیروهای پلیس از کنترل خارج شده است”.

 


انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x