تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

چسبی استثنایی که دنیا را برایتان تلویزیون می‌کند + تصاویر

  • کد خبر : 18704
  • 11 بهمن 1392 - 8:04
چسبی استثنایی که دنیا را برایتان تلویزیون می‌کند + تصاویر

پژوهشگران با استفاده از فناوری نانو موفق به ساخت استثنایی‌ترین پوشش چسبی دنیا که قابلیت‌های شگفت‌انگیز دارد به تازگی شده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار علمی کمال مهر، دانشمندان یک چسب انحصاری ساخته‌اند که می‌تواند با چسبیدن به هر سطح آن را تبدیل به یک Screen Projector نماید.

گفتنی است، این چسب در حقیقت نوعی پوشش نانو است که در ذرات پلاستیک جاسازی شده و دارای خاصیت تنظیم و کنترل پراکندگی طول موج خاص، رنگ و نور‌ها است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، طول موج‌های مجاز پس از برخورد به این برچسب می‌توانند از پوشش آن گذشت تشکیل یک صفحه نمایش نمایند. این پوشش حتی می‌تواند یک شیشهٔ شفاف را تبدیل به یک صفحه نمایش نماید و در سایزهای و اندازه‌های مختلف حتی بر روی لنز و یا عینک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

طراحان سازندهٔ این پوشش ادعا می‌کنند که این فناوری نسل جدیدی در زمینه فناوری تصویری است و به لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر فناوری‌های همسو می‌باشد.

در این فناوری از نانو ذرات نقره برای تولید رنگ آبی استفاده شده است. این فناوری می‌تواند در مکان‌های مختلف مانند اتومبیل، هواپیما، استادیوم‌های ورزشی و مکان‌هایی از این دست مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x