تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ظرفیت‌های گسترده ایران و ترکیه زمینه مساعدی برای تعمیق روابط دو کشور است

  • کد خبر : 18248
  • 10 بهمن 1392 - 6:40
ظرفیت‌های گسترده ایران و ترکیه زمینه مساعدی برای تعمیق روابط دو کشور است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار نخست‌وزیر ترکیه تاکید کردند: ظرفیت‌های گسترده دو طرف، زمینه مساعدی برای گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط است.

 

خبرگزاری فارس: ظرفیت‌های گسترده ایران و ترکیه زمینه مساعدی برای تعمیق روابط دو کشور است
—–

 

به گزارش خبرگزاری کمال مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(چهارشنبه) در دیدار نخست‌وزیر ترکیه، «برادری، محبت و دوستی» کنونی دو کشور را در قرن‌های اخیر، بی‌نظیر خواندند و تأکید کردند: ظرفیت‌های گسترده دو طرف، زمینه مساعدی برای گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، جدیت تهران و آنکارا را در اجرایی شدن توافق‌های سفر آقای اردوغان، ضروری برشمردند و افزودند: این جدیت باعث استحکام بیشتر و پیشرفت سریع‌تر مناسبات خواهد شد.

ایشان، گرایش‌ها و پیوندهای قلبی دو ملت را خاطرنشان کردند و افزودند: باید از فرصت‌ها و موقعیت‌های موجود، بهره‌برداری صحیح به عمل آورد.

آقای رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهور و مردم ترکیه گفت: ایران را خانه دوم خود می‌دانیم.

نخست‌وزیر ترکیه دیدارهای امروز با آقای روحانی و دیگر مسئولان ایران را بسیار مفید ارزیابی کرد و با اشاره به امضای چندین یادداشت تفاهم گفت: امیدواریم روابط دو کشور با پیشرفت و گسترش روزافزون، به الگویی برای منطقه و جهان تبدیل شود.

آقای اردوغان، امضای سند شورای عالی همکاری ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست و گفت: با نشست‌های مستمر و متقابل، روابط را به حدی گسترش می‌دهیم که گویی وزیران دو کشور در یک کابینه مشترک به مذاکره و همکاری مشغولند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x