تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

شیطان پرستان خون پاپ ژان پل دوم را دزدیدند

  • کد خبر : 18330
  • 10 بهمن 1392 - 7:55
شیطان پرستان خون پاپ ژان پل دوم را دزدیدند

پاپ ژان پل دوم که دویست و شصت و چهارمین پاپ کلیسای کاتولیک بود، نخستین پاپ تاریخ بود که در جریان سفری به شهر دمشق در سال ۲۰۰۱ وارد مسجدی شد و در آنجا به عبادت پرداخت.

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر، یک ظرف حاوی خون پاپ ژان پل دوم رهبر سابق کاتولیک های جهان که در کلیسایی در شهر مورد علاقه این پاپ “آکوئیلا” نگهداری می شد، به سرقت رفت.

خبرگزاری “دوغان حیات” ترکیه نوشت: دادستانی شهر آکوئیلا در پی سرقت خون پاپ ژان پل دوم در کلیسای ” سن پترو” آکوئیلا، تحقیقات خود را آغاز کرده است.

در محافل رسانه ای ایتالیا سخن از اقدام شیطان پرستان برای دزدیدن خون پاپ همزمان با برگزاری سال نوی شیطان پرستان (۲۵ تا ۲۹ ژانویه) به میان آمده است.

پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۸۰ میلادی در میدان سن پترز واتیکان از سوی یک شهروند ترکیه ای تبار ترور شد اما جان سالم به در برد. به دنبال این ماجرا پارچه ای آغشته به خون وی، سه سال پیش از سوی کاردینال  “استانیسلاو زوویس” به کلیسای سن پترو شهر آکوئیلا به عنوان محل مورد علاقه پاپ سابق، اهدا شد و در آنجا نگهداری می شد.

پلیس  شهر آکوئیلا ۵۰ مامور خود و نیز تعدادی سگ را مامور یافتن دزدها کرده است. گفته می شود علاوه بر خون پاپ سابق، یک صلیب نفیس و گران قیمت نیز ار کلیسا به سرقت رفته است.

این دومین بار است که خون پاپ ژان پل دوم به سرقت می رود و یک بار نیز در سال ۲۰۱۲ خون پاپ ژان پل دوم در قطاری از سوی سه سارق از دست یکی از کاردینال های نزدیک به ” آگوستو بالدینی” به سرقت رفت.
در آن حادثه شیشه حاوی خون پاپ ژان پل دوم که در داخل کوله پشتی مخصوص کاردینال بالدینی قرار داشت  در قطار توسط سه سارق که در سقف قطار کمین کرده بودند دزدیده شد  اما پلیس پس از  سه ساعت ، شیشه  را در حالی که  داخل علف و نی کنار ریل راه آهن  انداخته شده بود ،پیدا کرد.

کلیسای سن پترو محل نگهداری خون پاپ در شهر آکوئیلا

پاپ ژان پل دوم از سال ۱۹۷۸ تا زمان مرگ خود در ۲ آوریل ۲۰۰۵ رهبر کاتولیک های جهان بود. وی لهستانی الاصل بود و در سن ۸۵ سالگی درگذشت. پاپ ژان پل دوم اولین پاپ اسلاو و نخستین پاپ غیر ایتالیایی از زمان پاپ آدریان ششم هلندی (۱۵۲۲) بود که بر کلیسای واتیکان حکومت می کرد.

پاپ ژان پل دوم از سوی کلیسای کاتولیک در حال طی مدارج قدیس شدن است. پاپ ژان پل دوم که دویست و شصت و چهارمین پاپ کلیسای کاتولیک بود، نخستین پاپ تاریخ است که در جریان سفری به شهر دمشق در سال ۲۰۰۱ وارد مسجدی شد و در آنجا به عبادت پرداخت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x