تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

توصیه رهبری درباره برخورد ناجا پس از فتنه ۸۸

  • کد خبر : 18471
  • 10 بهمن 1392 - 12:25

احمدی مقدم حقوق شهروندی را یکی از مهمترین مسائل ناجا دانست که در چند سال اخیر مورد پیگیری قرار گرفته است و اظهار داشت: این حق تا جایی مهم است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پس از فتنه ۸۸ به ما اعلام کردند بگونه ای رفتار نکنیم که در روز قیامت اراذل و اوباش از روبروی ما رد شوند و ما هنوز ایستاده و حساب پس می دهیم.

کمال مهر: سردار اسماعیل احمدی مقدم روز گذشته در همایش سالانه مسئولان حقوقی و امور مجلس ناجا با اشاره به اینکه اگرچه نیروی انتظامی در مسند قضاوت نیست اما گزارش های ما اساس توان قهریه قوه قضائیه است گفت : اتکا قاضی و مجریان قانون در فرامین الهی است.

بزرگترین تفاوت ما با پلیس کشورهای دیگر در این است که پلیس ایران در اجرای قوانین، به احکام الهی استناد و بر اساس آن عمل می کند البته این به این معنا نیست که قانون دیگر کشورها، طاغوتی است اما ما با خیال راحت اعلام می کنیم که مجری احکام قرآن هستیم تاجایی که حتی قوانین راهنمایی و رانندگی نیز از احکام الهی است. عدالت ما بر پایه شرع و قانون است البته این دو از یکدیگر جدا نیستند.

وی جایگاه قانون و عدالت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید حقوق افراد را رعایت کنیم و در حال حاضر حقوقی ترین دستگاه بعد از قوه قضائیه، نیروی انتظامی است با این تفاوت که ناجا با حجم زیادی از افراد برخورد داشته درحالیکه قوه قضائیه با تعدادی پرونده سروکار دارد.

احمدی مقدم حقوق شهروندی را یکی از مهمترین مسائل ناجا دانست که در چند سال اخیر مورد پیگیری قرار گرفته است و اظهار داشت: این حق تا جایی مهم است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پس از فتنه ۸۸ به ما اعلام کردند بگونه ای رفتار نکنیم که در روز قیامت اراذل و اوباش از روبروی ما رد شوند و ما هنوز ایستاده و حساب پس می دهیم.

رئیس پلیس کشور به موضوع استاندارسازی رفتار و ارزیابی آن در استان ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نمره ما ۸۰ از ۱۰۰ است اما این فاصله را نیز باید رفع کنیم چرا که ناجا نباید حتی به یک نفر هم ظلم و یا اهانت کند بلکه باید اعمال ما براساس حقوق شهروندی، شرع و جدا از حب و بعض شخصی باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون و قانون گذاری در نیروی انتظامی توسط معاونت حقوقی این نیرو انجام می شود، بیان داشت: دیپلماسی بین دستگاهی ما در این معاونت است و خوشبختانه دیگر دستگاه ها، کارشناسان حقوقی ما را افرادی زبردست و دارای تجربه می دانند.در حال حاضر مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه های قانونی با ما مشورت می کنند و ما باید این نقش را تقویت کنیم چرا که نهادهای بیرونی نباید به ناجا طوری نگاه کنند که این نیرو بدون افراد با سواد و نخبه است.

رئیس پلیس کشور افزود: البته در استان ها تعامل معاونان حقوقی با نمایندگان باید به نحو مطلوب تری ارتقاء یابد، ما باید به گونه ای رفتار کنیم که اگر نماینده ای از ما انتقاد داشت به راحتی بیان کند و بداند که ناجا مجموعه ای پاسخگو و انتقاد پذیر است.

وی در ادامه به معاضدت از کارکنان ناجا در حین ماموریت اشاره کرد و گفت: باید طوری رفتار کنیم که نیروی ما هم جرأت استفاده از سلاح را داشته و هم در استفاده از آن افراط نکند؛ ناجا سازمانی بزرگ است که اهتمام دارد اگر ماموری در حق مردم اجحاف کند با او برخورد کند.

فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به اینکه نباید طوری رفتار کنیم که جامعه احساس کند ماموران ما تنها از اقتدار خود استفاده می کنند، گفت: این تصویر را که زور ناجا بر عقل تسلط دارد باید از جامعه دور کنیم.

احمدی مقدم در ادامه در خصوص بدهی پلیس به شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: تأخیر در مسائل حسابداری، باعث شد تا این شائبه بوجود بیاید که ناجا بدهی خود را تسویه حساب نکرده است این درحالیست که ما به صورت مشروح، وقایع را برای وزیر نفت و مسئولان توضیح دادیم و راهکارهایی نیز ارائه کردیم در واقع رفتار ناجا قانونی بود و تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: از آنجا که تخلف ناجا برای جامعه قابل قبول نیست این خبر نقل محافل رسانه ها شد.پلیس پایبند به قانون است.

فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x