تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تصاویری تکان دهنده بعد از دوران کمونیستی

  • کد خبر : 18431
  • 10 بهمن 1392 - 10:46
تصاویری تکان دهنده بعد از دوران کمونیستی

حدود ۲۵ سال بعد از به سر رسیدن دوران کمونیستی، کشور رومانی هنوز در میانه عصر انتقال از سخت ترین دوران دیکتاتوری به عصر مدرن است. تاماس دزسو عکاس به زیبایی و مهارت تمام، سختی های مردم این کشور را به تصویر کشیده است.


کمال مهر: حدود ۲۵ سال بعد از به سر رسیدن دوران کمونیستی، کشور رومانی هنوز در میانه عصر انتقال از سخت ترین دوران دیکتاتوری به عصر مدرن است. تاماس دزسو عکاس به زیبایی و مهارت تمام، سختی های مردم این کشور را به تصویر کشیده است.

این سری از تصاویر، نمونه ای تکان دهنده از عکاسی مستند هستند که فراتر از مرزهای عادی نامگذاری رفته اند. همانطور که خود او می گوید، این کشور “دنیایی است که بطور برگشت ناپذیری به سمت تباهی می رود” و کل فرهنگ و سنت آن در حال ناپدید شدن است.

دزسو به مجله Wired در این مورد می گوید: «ساختمان های نمادین و کارخانه های قدیمی در حال ناپدید شدن هستند و دهکده ها و روستاها با سرعتی باورنکردنی تبدیل به بیابان می شوند و همه اینها باید مستندسازی شوند. هدف من از این عکس ها این بود که دنیایی را به تصویر بکشم که برای همیشه در حال از بین رفتن است و سرعت نابودی آن بخاطر ماهیت تحولی این دوره است.» همانطور که خودتان مشاهده می کنید این عکس ها ترکیبی از عکاسی مستند و هنر هستند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x