تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

بمب‌های هسته‌ای آمریکا در دست اخراجی‌ها+تصویر

  • کد خبر : 18310
  • 10 بهمن 1392 - 7:35
بمب‌های هسته‌ای آمریکا در دست اخراجی‌ها+تصویر

۵۰۰ افسر نیروی هوایی آمریکا بر فعالیت موشک‌های هسته‌ای قاره پیما آمریکا نظارت دارند اما طی هفته‌های گذشته حداقل ۷۰ نفر از آنها به خاطر تخلف‌های متفاوت از کار معلق شده‌اند. مسئله‌ای که باعث نگرانی در امنیت تسلیحات هسته‌ای آمریکا شده است. صدها کلاهک هسته‌ای آمریکا واقعاً در دست چه کسانی قرار دارد؟

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر، نیروی هوایی آمریکا حالا به صورت رسمی  اعلام کرده که نام بیشتر از ۳۰افسر واحد موشک‌های بین‌قاره‌ای هسته‌ای این کشور  به فهرست طولانی افراد متقلب این نیرو اضافه شده است تا پرونده جنجالی تقلب در امتحان‌های ماهانه مهارت حرفه‌ای گسترده‌تر شود.  با برکناری  بیشتر از هفتاد نفر از افسران مسئول تسلیحات هسته‌ای آمریکا حالا  ۱۴ درصد از کادر افسران موشکی این کشور، مشغول به کار نیستند. تقلب در امتحان‌های مهارت اما تنها یکی از بخش‌‌های کوچک پرونده تخلفات افسران مسئول تسلیحات هسته‌ای است. پرونده این تقلب جنجالی زمانی مشخص شد که تعدادی از آنها به اتهام مصرف مواد مخدر بازجویی شدند. در آخرین مورد دو افسر ارشد ارتش آمریکا که مسئول پرتاب موشک‌های بین قاره‌ای هسته‌ای در پایگاه هوایی این کشور در مونتانا بوده‌اند متهم به استفاده و قاچاق مواد مخدر و روانگردان شده‌اند.
در طول یک سال گذشته موارد مختلفی درباره پرونده فساد اخلاقی، عمل‌کرد و مشکلات نظامیان هسته‌ای آمریکا افشا شده است؛ مسئله‌ای که خیلی‌ها را نگران صلاحیت نیروهایی کرده که یکی از بزرگترین زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای و کشتار جمعی جهان را در اختیار دارند. افسران برکنار شده از پایگاه  مالمستروم بوده‌اند که محل استقرار تیپ ۳۴۱ موشکی آمریکاست. این پایگاه محل استقرار ۱۵۰ موشک هسته‌ای قاره‌پیما، یعنی یک سوم توان موشکی قاره‌پیمای امریکاست.

در آخرین مورد جنجالی که باعث جلب توجه رسانه‌ها شد ژنرال  «مایکل کری» فرمانده  واحد موشک‌های هسته‌ای قاره‌پیمای آمریکا در اکتبر سال گذشته به دلیل رفتار نامناسب به خاطر مصرف مشروبات الکلی و مستی در طی رزمایش مشترک در روسیه از سمت خود برکنار شد. در آن زمان افشا شد که این ژنرال دو ستاره که مسئولیت زرادخانه موشک بالستیک قاره پیمای نیروی هوایی آمریکا را برعهده داشته طی سفر ۴ روزه به روسیه  رفتار و ارتباطات نامناسب و خارج از کنترل داشته که مایه اعتراض مقام‌های مسکو شد.

فرمانده موشک‌‌های هسته‌ای قاره پیما آمریکا به خاطر مستی در حین رزمایش مشترک در روسیه و روابط غیر احلاقی از ستمش برکنار شد

این ژنرال مسئول پایگاه‌هایی بود که در مجموع ۴۵۰ موشک‌ بین قاره‌ای با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را داشتند. اخراج این ژنرال دو روز پس از آن صورت گرفت که یک دریادار ارتش که مسئول فرماندهی مرکزی جنگ هسته‌ای نیروی دریایی بوده به خاطر قمار از کارش برکنار شد. در ماه آوریل سال گذشته هم چند افسر مسئول پرتاب موشک‌های هسته‌ای در پایگاه هوایی آمریکا در داکوتای شمالی به خاطر آنچه فساد خوانده شد از سمت‌هایشان برکنار شدند. بر اساس گزارش‌‌ها دولت آمریکا ۸ هزار و ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد که هر کدام از آنها می‌تواند فاجعه‌هایی مانند هیروشیما و ناکازاکی که هنوز کابوس جهان هستند را به وجود آورند.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا دستور بازبینی در صلاحیت افسران مسئول تسلیحات هسته‌‌ای را داده است.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x