تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وزرایی که پولشان از پارو بالا می رود

  • کد خبر : 18566
  • 10 بهمن 1392 - 16:22
وزرایی که پولشان از پارو بالا می رود

گفته می شود ۶ وزیر در کابینه یازدهم دارایی هایشان بالای هزار میلیارد است؛ که همه این افراد از سال های دور دارای منصب های مختلفی در کشور بودند.

 

وزرایی که پولشان از پارو بالا می رود

به گزارش کمال مهر، اصل ۱۴۲ قانون اساسی به صراحت بر لزوم دقت بر اموال مسئولین ارشد نظام جمهوری اسلامی «قبل و بعد از دوره خدمتگزاری» تاکید کرده است.

بر اساس این اصل دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران، همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط قوه قضاییه رسیدگی می شود که بر خلاف حق افزایش نیافته باشد.

این قانون در دو دوره قبل ریاست جمهوری اجرایی شد و طبق آن دارایی های احمدی نژاد و نزدیکانش بررسی شد که دارایی های صادق محصولی بسیار مسئله ساز شد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و گذشت ۵ ماه از این دولت این قانون در مورد این دولت نیز در حال اجراست.

خبر ها حاکی از شمارش دارایی های وزیر صنعت، معدن و تجارت دارد که بر اساس آن دارایی های این وزیر ۶۸ ساله بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان است و ۴ شرکت ثبت‌شده خارجی به نام او نیز ثبت شده است.

همچنین نعمت زاده رکورددار عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی است؛ که سهام او در هر یک از شرکت ها منتشر شده است.

البته دارایی ۱۰۰۰ میلیاردی هاشمی وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم، هم بسیار حاشیه ساز شده؛ هر چند که از همان ابتدا و طی جلسه رای اعتماد به وزیر بهداشت زمزمه های دارایی های وی بلند شد.

قاضی پور حتی به وزیر بهداشت پیشنهاد کرد تا لیست اموال خود را ارائه دهد و گفت به مسائل شخصی آقای هاشمی کاری ندارم به من گفتند در زمان جنگ کارهای خوبی انجام داده‌اید و من هرچند مسائلی دارم که بگویم اما به احترام نمایندگان مشهد که همکاران من هستند چیزی نمی گویم. شایعاتی هست که نمی گویم اما می خواهم لیست اموالتان را ارائه دهید و توضیح دهد که خمس و مالیات آنها رعایت شده یا نه تا جواب بعضی از ما داده شود.

کریمی قدوسی در صحن علنی مجلس نیز در این خصوص گفت: امام تاکید کردند که کسانی تا آخر پای ما خواهند ایستاد که طعم فقر را چشیده باشند، حال وزرایی که ثروت آنها بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و ثروت یک وزیر به تنهایی برابری می‌کند با ثروت کل کابینه دهم، چگونه می‌توانند سراغ اقتصاد مقاومتی بروند.

گفته می شود ۶ وزیر در کابینه یازدهم دارایی هایشان بالای هزار میلیارد است؛ که همه این افراد از سال های گذشته دارای مناصب مختلفی در کشور بودند.

با توجه به موارد ذکر شده آنچه که مطرح می شود این است که آیا افرادی که جزء سرمایه داران کشور محسوب می شوند می توانند درد مردم محروم جامعه که افراد زیادی در کشور هستند را بفهمند؟

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x