تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

“نجفی” از ریاست سازمان میراث فرهنگی کناره‌گیری کرد+ گزینه‌های احتمالی جانشینی نجفی

  • کد خبر : 18161
  • 09 بهمن 1392 - 16:37
“نجفی” از ریاست سازمان میراث فرهنگی کناره‌گیری کرد+ گزینه‌های احتمالی جانشینی نجفی

بنا بر اعلام سایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری “محمدعلی نجفی” معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان از سمت خود استعفا کرده است.

 

 

 

 

به گزارش حوزه دولت کمال مهر سایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (chn.ir) دقایقی پیش در خبری از استعفای “محمدعلی نجفی” معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان از سمت خود خبر داد.

در خبر منتشر شده در این سایت آمده است: “رفت و آمد مدیران سازمان میراث فرهنگی کم کم دارد به یک داستان تراژیک برای این سازمان مهم فرهنگی کشور تبدیل می شود. با این که پس از منصوب شدن محمدعلی نجفی به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امیدهای زیادی پس از ۸ سال در این سازمان شکل گرفت اما اکنون شنیده می شود که این مدیر نوپا استعفا کرده است.

به گزارش CHN شنیده ها حاکی از آن است که نجفی به دلیل مشکلات قلبی و با توصیه پزشک، از رئیس جمهور خواسته است که از او در سمتی کم استرس تر استفاده کند؛ به همین دلیل گفته می شود که استعفا کرده است. برخی تماس‌ها با نزدیکان او نیز این موضوع را تائید کرده‌است.

محمدعلی نجفی پیش از این از سوی رئیس جمهور دولت یازدهم به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شده بود که با یک رای مخالف از سوی مجلس پذیرفته نشد. او پیش از این عضو شورای سوم شهر تهران بود.

نجفی پس از آمدن به سازمان میراث فرهنگی، مهدی حجت را که بنیان گذار این سازمان بود به عنوان قائم مقام برگزید و سید محمد بهشتی را که از او به عنوان مدیری موفق در این سازمان یاد می شود مشاور عالی خود در امور میراث فرهنگی کرد. با این حال حرف و حدیث های زیادی درباره دیگر انتصاب های او به خصوص مدیران استانی مطرح بود.

نجفی در حالی سازمان میراث فرهنگی را از دولت دهم و محمدشریف ملک‌زاده تحویل گرفت که، مشکلات زیادی داشت. او در یکی از سخنرانی هایش با صراحت گفت که دوران مدیریت حمید بقایی بین سال های ۸۸ تا ۹۰ غیرقابل دفاع بوده و بیشترین لطمات نیز به سازمان میراث فرهنگی در همین دوران خورده شد.

از جمله این لطمات می توان به طرح ناموفق انتقال بخشی از معاونت های سازمان میراث فرهنگی به شیراز و اصفهان اشاره کرد که خسارت های فراوانی برای سازمان میراث فرهنگی به همراه داشت.

پیش از این نیز مهدی حجت سازمان میراث فرهنگی را به یک بیمار تصادفی بدحال تشبیه کرده بود.”

گفتنی است که در این خبر آمده است که “شنیده می‌شود” نجفی از ریاست میراث فرهنگی استعفا داده است، استفاده از این تعبیر این شائبه را به ذهن متبادر می‌کند که هنوز استعفای نجفی صورت رسمی به خود نگرفته است.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x