تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

تجاری سازی “نانو “داروی ضد سرطان جهت درمان تومورهای جامد

  • کد خبر : 18072
  • 09 بهمن 1392 - 9:34
تجاری سازی “نانو “داروی ضد سرطان جهت درمان تومورهای جامد

شرکت بیند تراپیتیکس (BIND Therapeutics) و آمگن (Amgen) توافق‌نامه همکاری مشترک خود را برای توسعه و تجاری‌سازی نانوداروی ضد “سرطان” شش ماه دیگر تمدید کردند. “این نانودارو “حاوی بازدارنده کیناز برای درمان سرطانی جامد می‌تواند استفاده شود .

 

 

به گزارش خبرنگار علمی کمال مهر ؛شرکت بیند تراپیتیکس (BIND Therapeutics) یکی از تولیدکنندگان” نانودارو” بوده که در حال تست‌های بالینی روی دارویی موسوم به Accurins™ است. این شرکت اخیرا توافق‌نامه همکاری را با شرکت آمگن (Amgen) برای شش ماه دیگر تمدید کرده است.

پیش از این، این دو شرکت برای توسعه و تجاری‌سازی این دارو توافق‌نامه همکاری به امضاء رسانده بودند. این توافق‌نامه در ۷ ژانویه ۲۰۱۳ امضاء شده که براساس آن این دو شرکت برای تجاری‌سازی و توسعه نانودارویی حاوی بازدارنده کیناز با هم همکاری کنند این دارو برای درمان تومورهای جامد استفاده می‌شود. براساس توافق‌نامه دو شرکت به مدت دوازده ماه با هم همکاری داشته که این همکاری تا ماه جولای ۲۰۱۴ قابل تمدید است. هدف از تمدید این توافق‌نامه، تکمیل برنامه تحقیقاتی بوده است. به جز تمدید زمان، هیچ یک از بندهای توافق‌نامه تغییر نکرده است .

آمگن حق ادامه توسعه و تجاری‌سازی این نانودارو را برای خود حفظ کرده است. هر دو شرکت با همکاری هم روی توسعه بالینی این دارو کار می‌کنند که در این میان آمگن مسئول توسعه و تجاری‌سازی این نانودارو را به عهده گرفته است. مبلغ ۴۶.۵ میلیون دلار از محل درآمد حاصل از فروش این دارو به شرکت بیند تعلق خواهد داشت که این رقم با حصول شرایطی تا ۱۳۴ میلیون دلار خواهد رسید .

شرکت بیند تراپیتیکس یکی از شرکت‌های نوپا در حوزه تولید نانودارو است که با استفاده از فناوری اختصاصی خود موسوم به Nanoengineering® موفق به ساخت نانوداروی Accurins شده‌است. شرکت بیند در مسیر توسعه و تجاری‌سازی این دارو از همکاری شرکت‌های مختلفی استفاده کرده است .

BIND 14 یکی از داروهای این شرکت بوده که از زیرمجموعه داروهای Accurins است. این نانودارو، حاوی دوستاکسل بوده که یک ماده رایج شیمی‌درمانی است. این دارو در حال حاضر، فاز دوم مراحل تست بالینی را پشت سر می‌گذارد تا برای درمان سرطان ریه و سرطان پروستات مقاوم در برابر دارو مورد استفاده قرار گیرد .

فناوری مورد استفاده در این شرکت، در ابتدا توسط محققانی از موسسه فناوری ماساچوست ابداع شد .

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x