تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

اگر اعصابتان خط خطی است بخوانید

  • کد خبر : 18041
  • 09 بهمن 1392 - 9:12
اگر اعصابتان خط خطی است بخوانید

سیستم عصبی نیز مانند دیگر ارگان‌های بدن نیاز به توجه و رسیدگی دارد با رعایت نکاتی بسیار ساده می‌توان به آرامش عصبی دست یافت.

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر،وقتی شما عصبانی می شوید، هورمون های مرتبط با استرس در رگ های شما افزایش یافته و جریان پیدا می کند و تعادلات درونی شما را به هم می ریزد. اگر این حالت بارها و بارها تکرار شود، بدن شما هم شرطی می شود. یعنی افزایش میزان ترشح هورمون استرس در جریان خون شما تبدیل به امری عادی می شود و شما تبدیل می شوید به یک آدم همیشه عصبانی!

تغذیه بر هر عضو بدن تأثیر بسزایی می‌گذارد و حتی می‌توان گفت “سلامت” هر عضو در بدن به تغذیه‌ی سالم بستگی دارد. یکی از عوامل مهم در “سلامت “سیستم عصبی استفاده از ویتامینهای گروه B است. کمبود ویتامین B1 باعث اختلال سیستم عصبی و بیماری‌هایی مانند بری بری و گز گز و مور مور بدن و عدم توانایی لمس اشیا می‌شود که با مصرف غلات سبوس دار می توان از این بیماری‌‌ها جلوگیری کرد.

کمبود ویتامین‌های B6 و B12 که باعث اختلالات خلقی، عصبی و گر گرفتگی می شوند و در سلامت سیستم عصبی نقش بسزایی را ایفا می کنند که غلات و حبوبات، جگر و دل و قلوه، شیر و مرغ منابع غنی این ویتامینها هستند. مصرف امگا ۳ در “سلامت” سیستم عصبی کمک کننده است و اختلالات حسی و عصبی را درمان می‌کند که در انواع ماهی‌ها به وفور یافت می‌شود.کمبود ویتامینD علاوه بر عوارض استخوانی باعث عوارض شناختی نیز در فرد می‌شود که مهمترین آن عدم کار کرد مناسب مغز است که نور آفتاب در درجه‌ی اول بهترین منبع آن است و بعد از آن شیر و مکمل‌ها منابع غنی ویتامین D هستند.

مخمر آبجو، جگر، گوشت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، قارچ، انواع میوه مختلف و دانه ها و مغزهای روغنی از منابع غنی از ویتامین b است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x