تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

۵۰ برنامه فرهنگی در ۷۰۰ مسجد استان البرز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 17759
  • 08 بهمن 1392 - 11:33
۵۰ برنامه فرهنگی در ۷۰۰ مسجد استان البرز برگزار می‌شود

مدیر کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان البرز از برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی در مساجد این استان خبر داد و گفت: با تمهیدات انجام شده این برنامه‌ها در ۷۰۰ مسجد این استان همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش کمال مهر، حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های تدارک دیده شده در قالب برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است.

وی ادامه داد: از آن جایی که حرکت انقلابی ملت ایران از مساجد شکل گرفت لذا مسجد پایگاهی بسیار مهم برای ما محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در مساجد می‌توانیم اقدامات فرهنگی مناسبی را برای جذب بیشتر جوانان به این مکان مقدس اجرایی کنیم، افزود: از این پایگاه مردمی باید در مسیر درست و جذب بیشتر جوانان استفاده کرد و با مشارکت دادن جوانان در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی آنان را تشویق و ترغیب به حضور در این مکان‌ها کرد.

موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود مساجد را  کانون نور و ذکر عنوان کرد و گفت: تصویر مسجد اسلامی در صحنه‌های اجتماعی، دینی و فکری اجتماع از ابتدای اسلام برجسته و با محوریت حضور پرشور مردم همراه بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت حضور و نقش نوجوان و جوانان در مساجد عنوان کرد: اگر بخواهیم سنگر مساجد را با رونق بیشتری همراه کنیم باید گام‌های خود را به سمت اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد برداشته تا بتوانیم با برقراری ارتباط بیشتر با جوانان  و نوجوانان آنان را به سمت مساجد سوق دهیم.

مدیر کمیته مساجد ستاد دهه مبارک فجر در استان البرز در ادامه سخنان خود به برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: از مهمترین برنامه‌های این دهه طنین انداز کردن بانگ الله اکبر در شب ۲۲ بهمن از مناره‌های مساجد استان البرز است.

به گفته وی قرائت سوره والفجر در شب ۱۲ و ۲۲ بهمن و هدیه به روح مطهر امام راحل، آذین‌بندی مساجد، استقرار ایستگاه‌های صلواتی، تهیه روز شمار انقلاب و توزیع آن در مساجد، برگزاری محافل قرآنی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام الله دهه فجر است.

موسوی برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در مساجد، برپایی نمایشگاه کتاب در مساجد، ویزیت رایگان و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17759

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x